fbpx

Jak budować sieć kontaktów na LinkedIn – 5 najczęstszych błędów

163248524_2353915701407520_5559659439530451348_o

 Chciałbyś, by LinkedIn stanowił dodatkowy filar rozwoju Twojej firmy? Kluczowe znaczenie ma tutaj odpowiedź na pytanie: Jak budować sieć kontaktów na LinkedIn? Z doświadczenia zdobytego podczas prowadzenia kont wielu firm z różnych branż wiem, że  do osiągnięcia  celów biznesowych niezbędne są bardzo konkretne działania. O 5 najważniejszych aspektach rozwoju konta na LinkedIn pisałem już  w poprzednim artykule, ale dziś chciałbym skupić się na moim zdaniem najważniejszym – budowaniu sieci kontaktów na Linkedin. Podstawą każdego biznesu są dobre relacje międzyludzkie, jeżeli więc chcesz wiedzieć jak budować je na LinkedIn to zapraszam do artykułu i materiału video.

Widoczność = Sprzedaż

By ktoś mógł od Ciebie coś kupić, to najpierw w ogóle musi dowiedzieć się o Twoim istnieniu. Twoim zadaniem jest więc dotrzeć do jak największej liczby osób i poinformować jak możesz im pomóc.

Na platformie LinkedIn informowanie innych może odbywać się np. poprzez budowanie sieci kontaktów na LinkedIn. Jak pokazuje praktyka, proces ten nie jest wcale taki prosty i ma swoje pułapki. Należy tutaj dodać, że nasza sieć na LinkedIn może zawierać aż 30 tys kontaktów! Warto więc przyłożyć się, poznać tajniki i budować sieć kontaktów na LinkedIn w kierunku wyznaczonych celów biznesowych.

Jak budować sieć kontaktów na LinkedIn

Jak więc budować sieć kontaktów na LinkedIn? Odpowiem na to pytanie z perspektywy 5 najczęstszych błędów jakie w praktyce zaobserwowałem. Zanim jednak do tego przejdę słowo wyjaśnienia warunków technicznych. Na LinkedIn rozróżniamy 3 typy kontaktów, oznaczone są cyframi 1, 2, oraz 3. 

  1. Osoby znajdujące się w Twojej sieci kontaktów.
  2. Osoby, z którymi masz przynajmniej 1 wspólny kontakt.
  3. Osoby, z którymi nie masz żadnego wspólnego kontaktu.

Jak już to wiemy, to do rzeczy. Oto 5 błędów budowania sieci kontaktów na LinkedIn, które mogą przeszkodzić Ci w sprzedaży.

3 rodzaje kontaktów w sieci na Linkedin

1. Nie powiększasz sieci kontaktów

Jeżeli chcesz sprzedawać więcej to musisz stale informować nowe osoby, o tym czym się zajmujesz. Konieczne więc jest stałe budowanie sieci kontaktów na LinkedIn. Polecam codzienne wysyłanie zaproszeń do nowych osób. 

Pamiętaj, że wysyłanie zaproszeń nie jest jednoznacznie z dodawaniem do sieci kontaktów. Twoja sieć powiększy się o 1 kontakt tylko wtedy, gdy odbiorca potwierdzi Twoje zaproszenie. Jak się pewnie domyślasz nie możesz wysłać nieskończonej ilości zaproszeń. LinkedIn nakłada ograniczenia. co do ilości zaproszeń jakie możesz wysłać w ciągu tygodnia. Co ciekawe doświadczenia wiem, że ilość zaproszeń jakie możesz wysłać w ciągu tygodnia nie jest stała, zależy do:

  • Twojej aktywności na LinkedIn
  • rodzaju kontaktu – możesz zaprosić więcej osób, które wpisujesz z imienia i nazwiska w wyszukiwarkę niż tych, które podpowiada Ci LinkedIn.

Budowanie sieci kontaktów na LinkedIn jest więc procesem długotrwałym, ale znając te zasady możesz go znacznie przyspieszyć! 

2. Dodajesz tylko te osoby, które podpowiada Ci LinkedIn

To Błąd! Budowanie sieci kontaktów na LinkedIn nie polega na wysyłaniu “na oślep” zaproszeń do osób, których kompletnie nie znasz. Takie osoby mogą nie przyjąć Twojego zaproszenia i nie być zainteresowane Twoimi rozwiązaniami. Jest to więc kompletna strata czasu, która nie przybliży Cię do osiągnięcia Twoich celów. Nie wysyłaj więc zaproszeń do kogokolwiek, bez sensu, z nudów. Przeczytaj kolejne punkty i dowiedz się jak to robić. 

3. Nie masz wyselekcjonowanego typu klienta

Wyselekcjonuj konkretnie, kto jest Twoim klientem i zacznij dodawać do swojej sieci jedynie osoby, które uznają Twoje produkty, lub usługi za wartościowe. Polecam wpisać 3 do 7 rodzajów kontaktów / branż jakie są potencjalnie Twoimi klientami i dodawaj tylko te osoby. Taka grupa odbiorców będzie chętniej dołączać do Twojej sieci, reagować na publikacje, a w konsekwencji kupować.

4. Nie wysyłasz wiadomości powitalnej

Brak wiadomości powitalnej to duży błąd! Po pierwsze znacznie zmniejsza konwersję – mniej osób przyjmuje Twoje zaproszenie. Po drugie nie buduje relacji. To tak jakbyś chciał z kimś nawiązać kontakt nie mówiąc ani słowa. Jeżeli więc chcesz rozpocząć sprzedaż powinieneś wysyłać pierwszą wiadomość powitalną. Zobaczysz, że wiele osób na nią odpowie, a wtedy masz już zielone światło do rozpoczęcia rozmowy.

5. Nie korzystasz z wartościowych sieci Twoich kontaktów.

Po nawiązaniu kontaktu z wartościową osoba, przejrzyj koniecznie jej kontakty. Być może wśród nich są wartościowe osoby, które pasują do Twojego profilu idealnego Klienta. Ponadto lepiej jest dodawać osoby, z którymi masz już przynajmniej jeden wspólny kontakt (oznaczone 2), niż takie, których zupełnie nie znasz (oznaczone 3)

poszerzanie sieci kontaktów na LinkedIn

Podsumowanie

Wystrzegaj się tych 5 błędów, a zapewniam Cię, że zaoszczędzisz mnóstwo czasu i dotrzesz do ogromnej ilości swoich potencjalnych klientów. Myślę, że już wiesz jak budować siec kontaktów na LinkedIn, a Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o pozyskiwaniu klientów online, to kliknij tutaj. Z przyjemnością poznam Twoje cele i być może będę mógł pomóc rozwinąć sprzedaż także Tobie. Bardzo mi miło, że doczytałeś do tego miejsca. Jestem przekonany, że ta wiedza przyniesie wymierne korzyści w praktyce. Dzięki i do zobaczenia.