fbpx

5 błędów, które prawdopodobniej zawiera Twój profil na LinkedIn

0

Ciągle szukasz sposobu, by wyróżnić się w internetowym tłumie? Dokonaj kilku zmian, a Twój profil na LinkedIn będzie wyróżniał się na tle konkurencji. Olśniewające konto LinkedIn to nieoceniony atut dla profesjonalistów i prawie niezbędny element do realizacji celów biznesowych, w tym sprzedaży. Platforma obsługuje obecnie prawie 740 milionów kont na całym świecie i blisko 6 mln w Polsce. Tylko do Ciebie zależy, czy będziesz w tym środowisku dostrzeżony czy pominięty, a jeżeli nadal popełniasz te 5 błędów, to jest bardzo prawdopodobne, że Twoi potencjalni klienci zwracają się o pomoc do kogoś innego. 

Nic jednak straconego, każdy profil na LinkedIn można poprawić i stać się znacznie bardziej skutecznym w znajdowaniu możliwości i utrzymywaniu silnej sieci biznesowej. To co zaczynamy?

1. Słaby nagłówek

Jeśli Twój nagłówek nie ma haczyka, Twój profil na LinkedIn prawdopodobnie nie zwróci niczyjej uwagi. Podobnie jak nagłówek czasopisma lub tytuł książki, nagłówek LinkedIn powinien być krótką reklamą tego, czego czytelnik może oczekiwać po Twoim profilu. To pierwsza rzecz, którą ludzie zobaczą, dlatego ważne jest, aby wywrzeć pozytywne, pierwsze wrażenie.

Na wstępie nagłówka skup się na używaniu słów kluczowych i działań związanych z Twoją pracą. Może to poprawić powiązanie z rankingiem wyszukiwania.

Jak uzupełnić nagłówek na LinkedIn

2. Odpowiednie zdjęcie profilowe

Z większości publikacji dowiesz się, że zdjęcie profilowe na LinkedIn powinno być profesjonalne. Co to jednak znaczy? Nie każdy przecież powinien pokazywać się w koszuli, garsonce czy garniturze.Jest całe gro zawodów, które, potrzebują zgoła innego wizerunku. Z mojego doświadczenia wynika, że dobre zdjęcie profilowe to takie, które można opisać trzema zdaniami.

Zdjęcie profilowe na LinkedIn powinno:

  • wzbudzać sympatię i zaufanie
  • być dopasowane do Twojej branży i stanowiska
  • wyróżniać Cię – w przeciwnym razie zginiesz w tłumie.

Zanim zmienisz swój profil na LinkedIn pamiętaj, by przemyśleć czym będzie zainteresowana Twoja grupa docelowa. Odpowiedz sobie na pytania. Jaki wizerunek wpasuje się w gusta Twoich klientów? co spowoduje, że to właśnie Ciebie zapamiętają i polubią?

2.1 Przykłady zdjęć profilowych

Poniżej przedstawiam 3 fotografie, z jakimi często spotkam się na LinkedIn. Pierwsza, oznaczona zielonym kołem jest wzorcowa. Dwie pozostałe stanową przykłady niepoprawnego zdjęcia profilowego.  Każde ze zdjęć wsparte jest komentarzem.  

zdjęcie profilowe na LinkedIn

Kadr: półzbliżenie, plan bliski. Twarz i oczy są widoczne
Przyjazny wyraz twarzy zachęca do współpracy, adekwatny strój do wykonywanej profesji, nienarzucające się tło.

Jakie zdjęcie profilowe na LinkedIn

Kadr: cała sylwetka Brak widocznej twarzy i oczu. Nieadekwatny strój do wykonywanej profesji. Zbyt wyraziste tło.

5 błędów, które prawdopodobniej zawiera Twój profil na LinkedIn

Odstraszające zdjęcie profilowe. Zawiera element, który w Twojej branży burzy zaufanie np. zdjęcie z papierosem dla analityka finansowego.

fot. SebartFOTO

3. Sekcja „O mnie” naśladująca CV

Być może najczęściej popełnianym błędem przy uzupełnianiu profilu prywatnego na LinkedIn jest nieprawidłowe wykorzystanie sekcji “O mnie” w profilu osobistym. Widzę, że wiele osób wykorzystuje tą sekcję, do opisania swojego CV, a to stanowi duży błąd. Zapytasz dlaczego?

Po pierwsze CV zawsze powinno być dopasowywane do firmy i stanowiska na jakie aplikujemy, produkt, lub usługi jaką sprzedajemy. Zamieszczanie uniwersalnego CV jest więc bezcelowe. Po drugie to cały profil na LinkedIn powinien stanowić kompletne CV, a sekcja “O mnie” to tylko jedna z jego części.

profil na LinkedIn

3.1 Wskazówki dotyczące sekcji "O nas"

Sekcja „O mnie” służy do prezentacji Twojej osoby. Opowiedz użytkownikom kim jesteś, co osiągnąłeś i jakie są Twoje aktualne wyzwania. Poprawnie uzupełniona sekcja, może przybliży Cię do realizacji kolejnych celów biznesowych i wzbogaci Twój profil na LinkedIn.

Pamiętaj, aby pisać zwięźle i na temat. Badania pokazują, że najskuteczniejsze sekcje to te, które można przeczytać w 30 sekund, lub mniej.

Podobnie jak zdjęcie profilowe sekcja “o nas” może podkreślać Twoje indywidualne JA! Zbyt suchy opis oparty na frazesach nikogo nie zainteresuje. Warto więc się wysilić, by zostać zapamiętanym.

4. Umiejętności i doświadczenie

Często popełnianym błędem jest Wypunktowanie wszystkich umiejętności i opisanie całego doświadczenia, które udało Ci się zdobyć. Świetnie że je masz, ale… Zamiast pisać o wszystkim, skup się tylko na obszarach, które obecnie są dla Ciebie najistotniejsze.

Profil na LinkedIn z dziesiątkami umiejętności i wymienionymi doświadczeniami nie wykreuje obrazu eksperta żadnej branży. Wrażenie może zrobić jedynie ścisła korelacja pomiędzy umiejętnościami i konkretnym doświadczeniem.

To Ty dodajesz jakie umiejętności dodajesz, a najistotniejsze są pierwsze 3. To one są stale wyświetlane. Pamiętaj także by, zawsze, gdy to możliwe prosić o potwierdzenie tych 3 umiejętności. Badania pokazują, że aż 69% profesjonalistów ceni zweryfikowane umiejętności na LinkedIn bardziej niż dyplom uniwersytecki. Szkoda byłoby tego nie wykorzystać.

5. URL - profil na LinkedIn

Utworzenie osobistego adresu URL dla swojego profil LinkedIn to łatwy krok , który podnosi wiarygodność każdego profilu. Niestety ci, którzy po prostu korzystają z domyślnych ustawień losowych liczb i liter, wydają się mniej profesjonalni niż ci, którzy poświęcają czas na dostosowanie.

Brak osobistego adresu URL ma jeszcze kilka innych wad. Po pierwsze ludziom trudniej jest zapamiętać, lub znaleźć Twój profil. Po drugie może to wskazywać na lenistwo, lub niekompetencję techniczną, co nie jest pomocne dla budowania wizerunku profesjonalisty.

Własny adres URL w na LinkedIn

Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej o tym jak zbudować profil, który sam przyciąga klientów to przejdź do artykułu: Pozyskiwanie Klientów Na LinkedIn.

Podsumowanie

Odpowiednio zbudowany profil na LinkedIn, może pomóc Ci aktywnie realizować Twoje cele biznesowe. Należą do nich m.in.: zwiększenie sprzedaży, rozpoznawalność, badania rynku, zatrudnianie pracowników, poszerzenie sieci kontaktów. Jestem przekonany, że wyeliminowanie wyżej opisanych błędów pomoże CI działać jeszcze skuteczniej na platformie LinkedIn.

A jeżeli chciałbyś wykonać szerzej zakrojony audyt swojego profilu osobistego na LinkedIn to kliknij w grafikę i pobierz już teraz darmowy E-book o budowaniu wizerunku eksperta na LinkedIn.

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiemy. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

5 + dwa =