fbpx

Pozyskiwanie klientów na LinkedIn? Odkryj 9 powodów, dla których powinieneś zacząć już teraz

0

Zastanawiasz się czy pozyskiwanie klientów na LinkedIn to dobry pomysł? Jeżeli jesteś odpowiedzialny za wielkość sprzedaż w firmie, a Jakość Twojego życia zależy od ilości zawartych przez Ciebie, lub Twój zespół transakcji, to z pewnością powinieneś poznawać social selling. Zwłaszcza te, które pozwalają  sprzedawać szybciej, taniej pozyskiwać klientów i skalować proces na wiele osób. Z tego artykułu dowiesz się jakie korzyści sprzedażowe może przynieść wykorzystywanie platformy LinkedIn. Jeśli jesteś gotów, to zaczynamy.

Co to jest LinkedIn?

Jeszcze dziś spotykam ludzi, którzy kojarzą z LinkedIn z platformą, na której można jedynie zamieścić swoje CV. Obecnie jest to jednak największy, międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. 
Głównie aktywności na platformie to:

  • budowanie sieci kontaktów
  • budowa marki osobistej
  • zamieścić CV
  • publikować treści w tym także oferty
  • rekrutować pracowników
  • social selling – sprzedaż społecznościowa
sprzedaż społecznościowa

Statystyki LinkedIn w Polsce

LinkedIn jest największą biznesową platforma na świecie. Sytuacja ma się podobnie także w Polsce. Oto kilka najważniejszych statystyk.

  • Realna liczba użytkowników korzystających z LinkedIn w Polsce w maju 2021 wyniosła aż 6,5 mln.
  • 58 % użytkowników LinkedIn w Polsce to osoby w wieku 25 – 34 lata.
  • Podział użytkowników LinkedIn ze względu na płeć 47,5% Kobiety / 52,5 Mężczyźni
  • Na LinkedIn w Polsce utworzono ponad 200 000 stron firmowych.
  • 58% firm posiadających konto na LinkedIn zatrudnia od 1 do 10 pracowników

Pozyskiwanie klientów na LinkedIn - ważne statystyki

Sprzedaż w social mediach jest dziś określana jako “sprzedaż społecznościowa” czyli social selling. Poznaj kilka faktów dotyczących tego rodzaju działań.

  • Sprzedaż społecznościowa generuje połowę przychodów dla 14 głównych branż światowej gospodarki.
  • 92% klientów B2B jest chętnych do współpracy z przedstawicielami handlowymi, którzy pozycjonują się jako lider myśli w branży.
  • 81% kupujących jest bardziej skłonnych do interakcji ze sprzedawcami, którzy mają silną markę osobistą w mediach społecznościowych.
  • Według LinkedIn, 62% klientów B2B odpowiada na wiadomości sprzedawcom, którzy dzielą się treściami i spostrzeżeniami istotnymi dla kupującego.
  • Przed podjęciem decyzji zakupowej B2B 50% kupujących sięga po informacje zawarte na LinkedIn.

W obliczu tych statystyk trudno nie dojść do wniosku, że pozyskiwanie klientów na LinkedIn daje wręcz nieograniczone możliwości sprzedaży – social selling.

pozyskiwanie klientów na LinkedIn

Pozyskiwanie klientów na LinkedIn 9 zalet

Wiesz już, czym jest LinkedIn i jak wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych. Przejdźmy więc do 9 głównych zalet sprzedaży na LinkedIn.

1. Koniec z pozyskiwaniem klientów na zimno

Chyba każdy, kto próbował sprzedaży na zimno wie jak trudno jest osiągnąć w ten sposób zadowalające wyniki. Tracimy mnóstwo czasu, a ciągłe odrzucenia sprawiają, że spada motywacja. Na szczęście dzięki LinkedIn już nigdy nie będziesz musiał tego doświadczać.  

1.1 LinkedIn Lepszy niż zimne telefony i e-maile.

Wyobraź sobie, że telefonujesz na zimno do potencjalnego klienta, przedstawiasz się, ale Twoje nazwisko nic mu nie mówi. Klient nie wie, czy może zaufać Twojej propozycji, a co najgorsze nie bardzo ma jak to sprawdzić.

Nawiązując kontakt z potencjalnymi klientami na platformie LinkedIn każdy może w kilka sekund sprawdzić kim jesteś, jakie masz doświadczenie i ile osób Cię rekomenduje. Z doświadczenia wiem, że każdy do kogo piszę, nim odpowie na wiadomość wchodzi na mój profil i sprawdza kim jestem. Dopiero na podstawie wizerunku podejmuje decyzję o kontynuowaniu rozmowy.

Potwierdzają to badania, które mówią, że aż 81% kupujących jest bardziej skłonnych do interakcji ze sprzedawcami, którzy mają silną markę osobistą w mediach społecznościowych.

1.2 Budowanie wizerunku - marka osobista

LinkedIn daje świetną możliwość zbudowania silnej marki osobistej. Dobrze uzupełniony i prowadzony profil pomoże Ci nie tylko nawiązywać kontakty z potencjalnymi klientami, ale sprawi, że klienci sami będą Ciebie znajdować. Dzięki temu skończysz z:

  • pozyskiwaniem kontaktów na zimno,
  • absurdalnymi negocjacjami ceny,
  • przeciągającymi się rozmowami przed domknięciem sprzedaży.

Jeżeli i Ty chciałbyś zbudować silną markę na LinkedIn to kliknij w link, lub poniższą grafikę i poznaj 9 elementów konta, które przyciągają klientów.

2. Bardzo dobra selekcja grupy docelowej

Pozyskiwanie klientów na LinkedIn to bardzo dobry pomysł ponieważ możesz tutaj niemalże idealnie znaleźć swoich potencjalnych klientów. Jeżeli posiadasz już opis idealnego klienta to możesz wykorzystać go do budowania swojej grupy docelowej. Sieć kontaktów złożona z 30 tys. osób, które mogą być z największym prawdopodobieństwem Twoimi klientami daje prawie nieograniczone możliwości. Więcej o tym znajdziesz w poprzednim artykule – Jak budować sieć kontaktów.  

Jeżeli nie opisałeś jeszcze swojej grupy docelowej, to najwyższy czas to zrobić!

3. Social Selling w każdej branży

W Polsce na LinkedIn mamy ponad 6 mln użytkowników. Są to osoby z najróżniejszych branż. Jeżeli tylko masz produkt, który:

  • rozwiązuje jakiś istotny problem,
  • można dzięki niemu więcej zarobić,
  • pozwala znacznie skrócić czas pracy,

to z pewnością na LinkedIn znajdziesz na niego odbiorców. Dzięki tej platformie możesz skontaktować się bezpośrednio z osobami decyzyjnymi, bez przebijania się przez sekretariat itp. Jest to ogromne udogodnienie, które znacznie skraca cały proces sprzedaży.

4. Utrzymanie stałego kontaktu z grupą docelową

Tak jak wspomniałem wcześniej Twoja sieć kontaktów na LinkedIn może zawierać aż 30 tys osób. Co to daje w praktyce? Osoby, które masz w sieci w pierwszej kolejności będą odbiorcami Twoich publikacji. Jeżeli będziesz systematycznie publikował to Twoja sieć po pewnym czasie zapozna się z Twoimi rozwiązaniami. Tak właśnie działa social selling. Obecnie szacuje się, że klient musi mieć kilkanaście razy kontakt z marką, by podjąć decyzję zakupową. Nie mniej z każdą odsłoną jesteś bliżej sukcesu.

W realnym świecie takie podtrzymywanie kontaktu z 30 tys. odbiorców byłoby bardzo kosztowne i wymagało masy czasu.

5. Sprzedaż społecznościowa online

Dzięki LinkedIn możesz pozyskiwać klientów beż żadnych ograniczeń terytorialnych. Możliwość rozpoczynania rozmowy i finalizowania transakcji online pozwoli Ci uniknąć:

  • czasochłonnych dojazdów,
  • wydatków na paliwo,
  • drogich spotkań networkingowych.

Jest to doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla osób, które sprzedają produkt wirtualny. Nie mniej widziałem także transakcje dotyczące kupna / sprzedaży nieruchomości jedynie w kontakcie online. Ten sposób działania może znacznie przyspieszyć realizację Twoich celów biznesowych

6. Nawet 1000 kontaktów w ciągu miesiąca

Nie ma obecnie szybszej i tańszej możliwości docierania do wyselekcjonowanej grupy odbiorców niż poprzez LinkedIn. Działając systematycznie w ciągu miesiąca możesz dotrzeć nawet do 1000 osób i nawiązać z nimi kontakt personalny.

Najważniejsze jest jednak to, że osoby te pozostają w Twojej sieci kontaktów dzięki czemu możesz systematycznie ocieplać Wasze relacje publikując regularnie posty. W ten sposób ludzie będą Cię poznawać i w momencie potrzeby naturalnie wybiorą Twoje rozwiązania.

7. Pasywnie i aktywnie

Social Selling, czyli pozyskiwanie klientów na LinkedIn może odbywać się na dwa sposoby. Mogą to być działania aktywne i pasywne. Ich podział procentowy w Twojej sprzedaży społecznościowej może zależeć od aktywności i siły marki osobistej. 

7.1 Pasywnie - Klienci sami będą Cię znajdować

Jeżeli zbudujesz silną markę osobistę istnieje duża szansa, że to klienci sami będą Cię znajdować. Będa przychodzić z wyszukiwarki, postów i Twojej naturlanej aktywności. Będą przyciągani dobrymi opiniami i dużym doświadczeniem.

7.2 Aktywnie - pozyskiwanie klientów

LinkedIn daje Ci możliwości aktywnego pozyskiwania klientów. Wyszukiwania osób, które Cię interesują i nawiązywania z nimi kontaktu. To działanie jest aktywne i daje realny wpływ na osiągane wyniki. Im więcej osób dodasz do sieci tym statystycznie więcej przerodzić się w Twoich klientów. Tak właśnie działa social selling

Warto dodać, że możesz wykorzystywać obie te metody na raz.

social selling

8. W Polsce i na świecie

Jeżeli Twoje rozwiązania są możliwe do sprzedaży na całym świecie to LinkedIn daje Ci nieograniczone możliwość. Warto dodać, że istnieje możliwość stworzenia profilu w kilku językach. Warto więc przygotować profil w języku angielskim, czy hiszpańskim, w zależności jakim językiem posługują się Twoi potencjalni klienci. Jeżeli ktoś kto ma ustawiony na LinkedIn język angielski jako podstawowy zobaczy automatycznie Twój profil po angielsku.

Jedynym ograniczeniem są publikacje (posty) – wyświetlają się one tylko w tym języku, w którym zostały napisane i nie ma możliwości stworzenia wielu tablic w różnych językach. Warto więc wybrać w jakim języku wiodącym systematycznie publikujesz.

9 Możliwość skalowania na wielu handlowców

Pozyskiwanie klientów na LinkedIn to proces, który można opisać procedurami. Jeżeli działa u jednej osoby, to może działać także u wielu. Jest to niesamowita możliwość skalowania procesu sprzedaży społecznościowej na wielu handlowców. Warto dodać, że wspólne działania wzajemnie się potęgują. Jeżeli więc posiadasz zespół handlowców to ich skuteczność będzie potęgować się wraz z ich ilością.

Podsumowanie

Oto 9 zalet jakie przynosi pozyskiwanie klientów na LinkedIn, które zaobserwowałem pracując z właścicielami firm i handlowcami. Są to praktyczne metody pozwalające skrócić czas, obniżyć koszty, a przede wszystkim zwiększyć sprzedaż firmy. Jeżeli i Ty chciałbyś wdrożyć cały system sprzedaży społecznościowej na LinkedIn – social selling to zapraszam Cię do kontaktu. Z przyjemnością poznam Twoje cele i pomogę Ci wdrożyć system w Twojej firmie. Nie czekaj, skontaktuj się ze mną już teraz.

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiemy. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

pięć − 2 =