fbpx

Jak rozwijać konto na LinkedIn? Oto 5 najważniejszych działań

Zastanawiasz się jak rozwijać konto na LinkedIn, by przynosiło Ci korzyści biznesowe? Niezależnie od tego jakie wybrałeś cele to musisz wiedzieć, że ta profesjonalna platforma opiera się na relacjach międzyludzkich. O ile w realnym świecie intuicyjnie wiemy jak budować relacje, tak na Linkedin odbywa się to poprzez konkretne działania. Na podstawie doświadczenia w  prowadzeniu wielu kont firmowych i prywatnych określiliśmy gotowe schematy działań. Jeżeli chcesz je poznać to przeczytaj do końca z zacznij wdrażać już dziś. Ale, uwaga! Rezultaty mogą przerosnąć Twoje oczekiwania.

1. Stale powiększaj sieć kontaktów

Wielkość sieci kontaktów na LinkedIn to podstawowy parametr budujący Twoje zasięgi. Im większa liczba kontaktów tym potencjalnie większy zasięg postów. To właśnie dlatego warto stale zapraszać ludzi do swojej sieci. Polecam jednak robić to z rozwagą. Najlepiej dokładnie określić do kogo chcemy dotrzeć i takich ludzi szukać. Np.:

  • stanowisko: head of marketing,
  • profil tylko ze zdjęciem głównym i w tle,
  • przynajmniej jedna publikacja. 

W ten sposób mamy pewność, że nasza sieć kontaktów będzie wartościowa. Konta na LinkedIn typu widno niczemu nie służą i szkoda Twojego czasu na ich dodawanie.

sieć kontaktów LinkedIn

2. Wchodź w interakcje

Samo posiadanie sieci kontaktów na LinkedIn nie jest jeszcze gwarancją sukcesu. Przeglądaj systematycznie swoją tablicę i udzielaj się pod postami innych. 

Warto:

  • reagować – pamiętaj że łapka w górę jest “mniej warta” niż inne reakcje. Jeżeli chcesz być uznany za osobę, która się udziela to dopasuje reakcję do treści.
  • komentować – komentarz “wart” jest jeszcze więcej niż reakcja podczas procesu budowaniu relacji. Komentuj najciekawsze posty i zadawaj pytania.
  • udostępniać – udostępniaj posty, które będa wartościowe także dla Twojej grupy odbiorców. 

Warto tutaj dodać,  iż przed przesłaniem reakcji warto zapoznać się z całkowitą treścią. Reakcja przesłana jedynie na podstawie widocznego nagłówka nie świadczy o nas najlepiej. Jest to porównywalne z podpisaniem się imieniem i nazwiskiem pod umową której nie przeczytaliśmy. Jeżeli więc nawet znasz doskonale drugie użytkownika to i tak rzuć okiem na całość opublikowanej treści zanim zareagujesz. Wtedy Twoje konto na LinkedIn będzie bardzo wartościowe

3. Publikuj systematycznie

Nie daj o sobie zapomnieć! Jeżeli nie będziesz publikować stracisz okazję, by poinformować osoby ze swojej sieci kontaktów czym się zajmujesz. Będzie to ogromne marnotrawstwo możliwości jakie daje konto na LinkedIn. Systematyczne publikacje dają możliwość ciągłego przypominania o swoich produktach i usługach. Jeżeli ktoś będzie nimi zainteresowany to staniesz naturalnym ich dostawcą.  

Jeżeli już teraz chciałbyś systematycznie publikować, chętnie Ci w tym pomożemy. Kliknij, aby poznać korzyści z prowadzenia konta na LinkedIn

systematyczne publikacje na linkedin

4. Potwierdzaj kompetencje

Niewiele osób o tym pamięta. Na Linkedin bardzo ważnym elementem budowania relacji jest potwierdzanie kompetencji innych użytkowników. Jeśli współpracowałeś, lub widziałeś efekty pracy danej osoby to niezwłocznie potwierdz jej kompetencje. W ten sposób nie tylko docenisz jej pracę, ale pomożesz w rozwoju dalszej kariery. Takie opinie są bezcenne przy nawiązywaniu nowych działalności. Wart aby także Twoje konto na LinkedIn posiadała wiele potwierdzeń Twoich kompetencji, proś o nie za każdym razem kiedy to tylko możliwe. 

potwierdzanie kompetencji linkedin

5. Udzielaj się na grupach

Co jeszcze oferuje konto na LinkedIn? Grupy! A to bardzo mocno rozwijający się trend. Nie można tego bagatelizować. Na początek warto wstąpić do najlepszych grup branżowych i systematycznie się udzielać. Jeżeli poczujesz, że to za mało i chciałbyś budować także własną społeczność, to warto pomyśleć o założeniu własnej grupy na Linkedin i stać jej ekspertem w swojej branży.

Grupy linkedin

Jak rozwijać konto na LinkedIn? Podsumowanie

Reasumując, aby rozwijać konto na LinkedIn należy budować relacje z innymi użytkownikami w pewien ustandaryzowany sposób. Podstawą i kluczem do sukcesu są omówione wyżej punkty:

  • rozwijanie sieci kontaktów,
  • wchodzenie w interakcje,
  • systematyczne publikacje,
  • potwierdzanie kompetencji,
  • udzielanie się w grupach. 

Wszystkie te działania mają na celu budowanie relacji online z innymi ludźmi. W czasach pandemii  nierzadko jest to jedyna możliwość nawiązania kontaktu. Warto więc nauczyć się skutecznie wdrażać takie działania, by realizować cele biznesowe. Jestem przekonany, że rozumiesz już jakie korzyści będzie miało to dla Twojego biznesu i dlaczego powinieneś zacząć wdrażać to już teraz. Jeżeli pojawiły się pytania to zapraszam do kontaktu.

A jeżeli chciałbyś wykonać szerzej zakrojony audyt swojego profilu osobistego na LinkedIn to kliknij w grafikę i pobierz już teraz darmowy E-book o budowaniu wizerunku eksperta na LinkedIn.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments