fbpx

Sekcja Polecane na LinkedIn 馃幆 Odkryj 9 korzy艣ci jej wykorzystania

By膰 mo偶e ju偶 uzupe艂ni艂e艣 sw贸j profil osobisty LinkedIn, ale czy na pewno? W swojej podstawowej wersji nie posiada on wielu wa偶nych sekcji. Mam na myli np.:聽sekcja polecane na LinkedIn. Jest ona bardzo wa偶na i mo偶e pom贸c Ci realizowa膰 cele biznesowe. Zwi臋kszenie sprzeda偶y, pozyskiwanie lead贸w, kierowanie ruchu na stron臋, budowanie po偶膮danego wizerunku eksperta. To tylko kilka z wielu mo偶liwo艣ci umiej臋tnego wykorzystania tej sekcji. By膰 mo偶e jeszcze nie w艂膮czy艂e艣 jej na profilu, ale po tym artykule gwarantuje Ci, 偶e w艂膮czysz j膮 bardzo szybko. Zdobyta, a nie wykorzystana wiedza nie b臋dzie dawa艂a Ci spokoju. To co? jeste艣 got贸w, by stworzy膰 najlepszy profil LinkedIn? Zaczynamy?

Spis tre艣ci

Sekcja polecane na LinkedIn - jak j膮 w艂膮czy膰?

Tw贸j profil LinkedIn ma sekcje, kt贸re domy艣lnie, czyli w wersji podstawowej s膮 nieaktywne. Jedn膮 z nich jest sekcja LinkedIn Featured. Aby j膮 w艂膮czy膰 wy艣wietl sw贸j profil osobisty i kliknij „dodaj cz臋艣膰 do profilu” nast臋pnie przejd藕 do cz臋艣ci „Polecane” i dodaj wybrane tre艣ci. Dok艂adn膮 instrukcj臋 graficzn膮 przedstawiam poni偶ej.

mistrzowski profil na LinkedIn

Po klikni臋ciu w  „dodaj cz臋艣ci w profilu” pojawi si臋 kolejne okno. 

Jak w艂膮czy膰 sekcj臋 polecane na LinkedIn

Ka偶dy dobry profil powinien posiada膰 t膮 sekcj膮 uzupe艂nion膮, moim zdaniem jest ona nie mniej wa偶na ni偶 zdj臋cie profilowe. W ten spos贸b pokazujesz co masz do zaoferowania odbiorcy, a przecie偶 profil osobisty powinien by膰 no艣nikiem w艂asnie tych informacji.聽

Dobry profil czyli jaki?

Jak sprawdzi膰 czy posiadasz dobrze uzupe艂niony profil LinkedIn? Wystarczy wykona膰 Test Jaskiniowca. Jest to test, w kt贸rym postronna osoba odwiedzaj膮ca profil ma po 10 sekundach odpowiedzie膰 na 4 pytania:

  • w jakiej bran偶y dzia艂asz?
  • jaki jest Tw贸j TOP produkt?
  • jakie rozwi膮zujesz problemy?
  • dlaczego to w艂a艣nie Ty jeste艣 najlepsz膮 do tego osob膮?

Test jest prosty wi臋c wy艣wietl sw贸j profil i poka偶 go kilku osobom, a p贸藕niej zadaj im te pytania. Je偶eli odpowiedzi b臋d膮 prawid艂owe to znaczy 偶e przeszed艂e艣 test pomy艣lnie i posiadasz profesjonalny profil LinkedIn.

Z mojego do艣wiadczenia jest to mo偶liwe tylko wtedy, gdy uzupe艂nione s膮 takie elementy profilu jak:

  • baner
  • nag艂贸wek
  • sekcja polecane

Dlaczego warto uzupe艂ni膰 profil o sekcj臋 polecane?

Z pewno艣ci膮 wiesz, 偶e aby kto艣 m贸g艂 zobaczy膰 Twoj膮 tablic臋 opublikowanych post贸w na LinkedIn, to musi wej艣膰 w Twoj膮 aktywno艣膰, a nast臋pnie przesortowa膰 j膮 na same publikacje. Dopiero wtedy mo偶e zapozna膰 si臋 z tym, co opublikowa艂e艣. Przyznasz, 偶e 艣cie偶ka jest bardzo d艂uga. Warto by艂oby, aby ju偶 przy pierwszym spojrzeniu na Tw贸j profil osobisty odwiedzaj膮cy zapozna艂 si臋 z Twoimi najwa偶niejszymi tre艣ciami. A co to w艂a艣ciwie oznacza 鈥瀗ajwa偶niejsze tre艣ci鈥?

Tu w艂a艣nie chcia艂bym przej艣膰 do przedstawienia 9 sposob贸w na wykorzystanie sekcji polecane na profilu osobistym LinkedIn.

Stw贸rz mistrzowski profil dzi臋ki Sekcji Polecane

Przejd臋 teraz do 9 najlepszych sposob贸w uzupe艂nienia sekcji polecane. Cz臋艣膰 z nich mo偶esz zobaczy膰 odwiedzaj膮c m贸j profil na LinkedIn. Dzi臋ki nim b臋dziesz m贸g艂 nie tylko przej艣膰 Test Jaskiniowca, ale tak偶e realizowa膰 konkretne cele biznesowe. Zacznijmy wi臋c od pierwszej propozycji.

mistrzowski profil na LinkedIn

Wykonane Realizacje

Pierwszym pomys艂em na wykorzystanie sekcji polecane jest pokazanie Twoich wykonanych realizacji. Co mam na my艣li? Jako przedsi臋biorca, z pewno艣ci膮 masz na swoim koncie wiele uko艅czonych projekt贸w, kt贸rymi warto si臋 pochwali膰. 艢wietnym pomys艂em by艂oby opublikowanie post贸w, w kt贸rych dok艂adnie przedstawiasz problemy z jakimi borykali si臋 Twoi klienci. Postaraj si臋 szczeg贸艂owo opisa膰 jak Ty i Twoja firma przeprowadzili艣cie ich od punktu a do punktu b. Czyli od problem贸w, a偶 po rozwi膮zania. W ten spos贸b obrazowo poinformujesz u偶ytkownik贸w LinkedIn, co oferujesz. Osoby z podobnymi problemami intuicyjnie zrozumiej膮, 偶e jeste艣 w stanie pom贸c r贸wnie偶 im.聽聽

Praktyczne porady

Kolejn膮 mo偶liwo艣ci膮 jest stworzenie i zamieszczenie w sekcji profilu posta z praktycznymi poradami dla Twoich klient贸w. Jego celem b臋dzie pokazanie, 偶e jeste艣 ekspertem w swojej bran偶y.聽 W ten spos贸b udowodnisz, 偶e jeste艣:

  • Zaznajomiony z bie偶膮cymi nowinkami
  • 艢wiadomy jakie bran偶a kryje problemy i posiadasz na nie dzia艂aj膮ce rozwi膮zania
  • Gotowy na ciekawe i nowatorskie podej艣cia do tematu

W ten spos贸b jeste艣 w stanie stworzy膰 potrzeb臋, w kt贸rej Ty b臋dziesz specjalist膮, a Tw贸j klient coraz bardziej b臋dzie chcia艂 zacz膮膰 z Tob膮 wsp贸艂prac臋. Bo od kogo lepiej kupowa膰 rozwi膮zania jak nie od eksperta? W艂asnie dlatego marka eksperta jest tak po偶膮dana.

Praktyczne porady LinkedIn

Opinie klient贸w

Nast臋pnie warto przedstawi膰 w cz臋艣ci profilu 鈥濸olecane鈥 opinie zadowolonych klient贸w. Klient贸w, kt贸rych dotychczas obs艂ugiwa艂e艣. Jest to jeden z najbardziej skutecznych sposob贸w na rozbijanie obiekcji przysz艂ych odbiorc贸w.

Badania pokazuj膮, 偶e opinie zadowolonych klient贸w dzia艂aj膮 na ca艂y proces sprzeda偶y du偶o mocniej, ni偶 nawet dyplomy wy偶szych uczelni, czy zdobyte certyfikaty. Jest tak prawdopodobnie dlatego, 偶e potencjalni klienci z wi臋ksz膮 艂atwo艣ci膮 identyfikuj膮 si臋 z innymi klientami. Osobami b臋d膮cymi jeszcze niedawno na ich miejscu. W ten spos贸b profil LinkedIn prezentuje Twoj膮 wypracowane pozycj臋.

jak pozyskiwa膰 opinie na LinkedIn

Jak prezentowa膰 opinie zadowolonych klient贸w?

Mistrzowski profil powinien w sekcji polecane zawiera膰 opinie zadowolonych klient贸w. Mo偶esz zrobi膰 to w nast臋puj膮cy spos贸b:

  • Skup si臋 na swoim najbardziej kluczowym, lub znanym kliencie
  • Dodaj kilka zebranych opinii klient贸w na temat Twojej pracy
  • Dodaj screena z opini膮, kt贸r膮 masz na swoim profilu LinkedIn

Oczywi艣cie podane sposoby mo偶na ze sob膮 miesza膰. Przyk艂adowo, mo偶esz wyr贸偶ni膰 najwa偶niejsz膮 opini臋 i zaraz po niej doda膰 kilka nast臋pnych. Razem b臋d膮 wzbudza膰 wi臋ksze zaufanie i podkre艣la膰 Twoje zaanga偶owanie.

Zbieraj pochlebne opinie i poka偶 je ca艂emu 艣wiatu.

Zdobyte nagrody

Opinie klient贸w mamy za sob膮. Dodatkowo profil LinkedIn w sekcji polecane mo偶e przedstawia膰 zdobyte nagrody, kt贸re by膰 mo偶e wygra艂e艣 w bran偶owych konkursach lub innych plebiscytach. B臋d膮 one pi臋kn膮 ozdob膮 Twojego profilu.聽

By膰 mo偶e obecnie statuetki, czy dyplomy zdobi膮 jedynie Twoje biuro, a to b艂膮d, czyste marnotrawstwo! Twoje osi膮gni臋cia powinny zobaczy膰 t艂umy, do tego przecie偶 profil LinkedIn zosta艂 stworzony. Taka prezentacja z pewno艣ci膮 podniesie Twoj膮 wiarygodno艣膰 i warto jest si臋 tym pochwali膰. Poka偶 si臋 od najlepszej strony i nie tra膰 czasu na fa艂szyw膮 skromno艣膰.

Sekcja Polecane na LinkedIn 馃幆 Odkryj 9 korzy艣ci jej wykorzystania

Dlaczego Sekcja 鈥濸olecane鈥 idealnie si臋 do tego nadaj臋? Poniewa偶 opublikowanie informacji o nagrodach w po艣cie szybko by si臋 straci艂a na tablicy w g膮szczu kolejnych publikacji. P贸藕niejsze odszukanie jej przez klient贸w graniczy艂o by z cudem. Za to w Twojej cz臋艣ci polecane b艂yszcza艂aby pi臋knym blaskiem przez ca艂y czas, wzmacniaj膮c Twoj膮 pozycj臋 eksperta. Jest to rynkowa przewaga, kt贸r膮 warto podkre艣la膰.

Linkowanie do Bloga

Wykorzystamy tu kolejn膮 mo偶liwo艣膰 portalu LinkedIn, czyli kierowanie na Twoj膮 stron臋. Je偶eli prowadzisz Bloga, to zamie艣膰 koniecznie link do niego w swojej sekcji polecane na LinkedIn. Warto r贸wnie偶 dodawa膰 poszczeg贸lne artyku艂y, kt贸re szczeg贸lnie si臋 wyr贸偶niaj膮. Rozpoznasz je po najwi臋kszej ilo艣ci:

  • Odwiedzin
  • Napisanych komentarzy

To w艂a艣nie te teksty i linki do nich powinny znale藕膰 si臋 w Twojej sekcji Polecane. Dlaczego? Poniewa偶 maj膮 jest du偶a szansa, 偶e klient zdecyduje si臋 wej艣膰 na Twoj膮 stron臋. 

Featured na LinkedIn

Wykorzystaj ruch na stronie www

Co do samej strony, warto by posiada艂a pixel facebooka, zapis na newsletter oraz konkretne CTA – call to action. W ten spos贸b zapewnisz sobie najwi臋ksz膮 szans臋 na dalszy kontakt i owocn膮 wsp贸艂prac臋.

Tak wi臋c naprawd臋 warto dodawa膰 linki w sekcji 鈥濸olecane鈥 przekierowuj膮ce ludzi na bloga. Wci膮ga膰 klient贸w w sw贸j 艣wiat, a z tego miejsca ju偶 tylko ma艂y krok dzieli ich od skorzystania z Twojej oferty.

Materia艂y Video na profilu LinkedIn

Jednym z lepiej dzia艂aj膮cych sposob贸w na zmniejszenie dystansu z klientem jest bezpo艣rednie spotkanie. W Internecie jest to oczywi艣cie niemo偶liwe, jednak mo偶esz temu zaradzi膰. Na swoim profilu osobistym w cz臋艣ci polecane mo偶esz zamie艣ci膰 materia艂y Video. Mog膮 one by膰 zamieszczone bezpo艣rednio na LinkedIn lub pochodzi膰 z YouTube lub Vimeo.聽

Sekcja Polecane na LinkedIn 馃幆 Odkryj 9 korzy艣ci jej wykorzystania

Zbuduj zaufanie wykorzystuj膮c profil osobisty

Je偶eli sam nagrywasz, to warto aby w Twojej sekcji Polecane znalaz艂y si臋 nale偶膮ce do Ciebie filmiki, wzbudz膮 one wi臋ksze zaufanie. B臋dzie to dzia艂a膰 jak wyr贸偶nik, dzi臋ki kt贸remu nie zginiesz w t艂umie. Podobnie jak w moim przypadku prze艂amiesz pierwsz膮 barier臋 kontaktu i zaczniesz systematycznie budowa膰 relacje z odbiorcami. B臋d膮 oni mie膰 wra偶enie, 偶e ju偶 Ci臋 dobrze znaj膮.聽

Oferta Sprzeda偶y

Sekcja Polecane jest r贸wnie偶 dobrym miejscem do bardziej bezpo艣redniej sprzeda偶y. Wystarczy przygotowa膰 ofert臋 na TOP produkt opublikowa膰 w formie posta i przypi膮膰 na wyr贸偶nion膮 tablic臋.聽 W ten spos贸b sprytnie skracasz drog臋 klienta do kupienia Twoich produkt贸w lub us艂ug. Przy okazji zwi臋kszasz dochody firmy, zmieniaj膮c LinkedIn w nast臋pne narz臋dzie sprzeda偶y.

Warsztaty LinkedIn

Odkryj ofert臋 Warsztat贸w z LinkedIn klikaj膮c w link

Mi臋dzynarodowa platforma LinkedIn na t膮 chwil臋 obs艂uguje 740 milion贸w kont. Z tego przypada 6 milion贸w kont z samej Polski. Dlatego warto j膮 wykorzysta膰 do zwi臋kszenia sprzeda偶y.

Pozyskiwanie Lead贸w przez profil prywatny

Nast臋pnym kreatywnym pomys艂em na wykorzystanie sekcji polecane b臋dzie generowanie lead贸w. Je偶eli na swojej stronie internetowej posiadasz darmowe materia艂y, takie np. jak:

  • e-book,
  • pliki pdf,
  • filmy wideo,
  • kr贸tkie poradniki,

to warto da膰 do nich odno艣nik z mo偶liwo艣ci膮 pobrania w zamian za pozostawienie adresu email albo telefonu.

Przy bardziej skomplikowanych produktach i us艂ugach takie dzia艂anie jest naprawd臋 pomocne. Mo偶e sta膰 si臋 wa偶nym elementem lejka sprzeda偶owego do kt贸rego pocz膮tkowo trafia wiele lead贸w.聽Nast臋pnie mo偶esz zaproponowa膰 mo偶liwo艣膰 zakupu, lub um贸wienia si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋, jak w moim przypadku. Tak wi臋c to spos贸b, kt贸ry tak偶e ja wykorzystuj臋 praktycznie na co dzie艅.

Sekcja Polecane na LinkedIn 馃幆 Odkryj 9 korzy艣ci jej wykorzystania

Ty tak偶e mo偶esz pobra膰 ten darmowy E-book klikaj膮c tutaj.聽

Zwi臋kszenie Zasi臋g贸w

Ostatnim sposobem wykorzystania sekcji polecane聽jest zwi臋kszenie Twoich zasi臋g贸w. Wykorzystaj do tego posty o najwi臋kszych zasi臋gach. Skoro ju偶 wcze艣niej wygenerowa艂y du偶e zainteresowanie w Twojej grupy odbiorc贸w, to warto ich stale u偶ywa膰. Ludzie pierwszy raz odwiedzaj膮cy Tw贸j profil osobisty od razu dostan膮 potwierdzenie Twoich kompetencji. Zapewniam, 偶e tego typu social proof (czyli spo艂eczny dow贸d s艂uszno艣ci) mocno dzia艂a na klient贸w i przyniesie zwrot w czasie kr贸tszym ni偶 my艣lisz.

R贸偶norodno艣膰 tre艣ci

Powy偶ej opisa艂em 9 metod na wykorzystanie cz臋艣ci profilu Polecane. Pami臋taj jednak 偶e mistrzowski profil to profil r贸偶norodny. Zadbaj wi臋c o r贸偶norodno艣膰 profilu LinkedIn poprzez zamieszczanie tam r贸偶nego rodzaju tre艣ci:
  • post z ciekaw膮 tre艣ci膮,
  • video,
  • link do swojej strony.

Korzystaj z tej sekcji profilu maksymalnie. Pami臋taj, 偶e b臋dzie ona widoczna przy ka偶dym wy艣wietleniu profilu. Uzupe艂nienie profilu nie zajmie Ci du偶o czasu, a p贸藕niej b臋dziesz przez d艂ugi czas cieszy膰 si臋 profitami.

Podsumowanie Sekcja Polecane na LinkedIn

Jak widzisz sekcja polecane na LinkedIn wyra藕nie pomaga w realizacji cel贸w biznesowych. Je偶eli wi臋c wdro偶ysz t膮 cz臋艣膰 profilu to mo偶e mie膰 to realny wp艂yw na Tw贸j biznes. Klienci o wiele szybciej dowiedz膮 si臋 co oferujesz i kim jeste艣.

Mam nadziej臋, 偶e teraz naprawd臋 wiesz jak mo偶na wykorzysta膰 sekcj臋 Polecane na LinkedIn profil. Na pewno poszerzy艂y si臋 Twoje informacje o profilu LinkedIn. Pamietam, kiedy ja to odkry艂em to od razu chcia艂em to wdro偶y膰. Tak wi臋c zach臋cam Ci臋 do uzupe艂nienia sekcji linkedin featured.

Je偶eli masz jakie艣 pytania to pozostaw komentarz, lub um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋. Ch臋tnie poznam Twoje cele biznesowe i poszkamy sposob贸w ich realizacji.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments