Jak zwiększać zasięg na Linkedin? Sprawdź praktyczne metody. - LinkedIn dla Firm

Jak zwiększać zasięg na Linkedin? Sprawdź praktyczne metody.

163248524_2353915701407520_5559659439530451348_o
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Zastanawiasz się Jak zwiększać zasięg na Linkedin? Chciałbyś przy pomocy tej platformy rozwinąć skrzydła swojej firmy? Publikujesz już treści, a mimo to zasięg Twoich postów nie wynosi nawet 500? To częste zjawisko i bez dodatkowych działań nie przejdziesz na wyższy poziom. Omówię tu  praktyczne metody i dam sprawdzone przykłady. Wspólnie sprawimy, że Twoje konto na Linkedin będzie realizowało Twoje cele biznesowe. Nie wahaj się, najlepszy czas jest właśnie teraz! Zanim Twoja konkurencja na dobre się tu rozwinie, to jak zaczynamy?

Zaplanuj cele

Jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań usiądź i dokładnie zaplanuj cele. Zastanów się, czy chcesz zwiększyć poziom zaufania, znaleźć nowych klientów, pozyskać nowych pracowników czy może zareklamować zupełnie nowe na rynku produkty. Taka analiza pozwoli Ci określić grupę docelową i wybrać sposób komunikacji. To będzie Twoja strategia marketingowa na Linkedin 

Jak zwiększać zasięg na Linkedin?

Uzupełnij profil na 100%

Zacznij od audytu swojego konta. Koniecznie sprawdź, czy wszystkie informacje są uzupełnione. Po dodaniu upewnij się, żę Linkedin oznaczył Twój profil jako “najwyższy poziom” z gwiazdką. 

linkedin jak uzupełnić profil

Jeżeli brak tego oznaczenia, to sprawdź czego Ci jeszcze brakuje i dodaj te informacje. Tylko konta o najwyższym poziomie uzupełnienia mają szansę na wybicie się w wynikach wyszukiwania. Jest to warunek konieczny i jakiekolwiek działania bez tego nie będą miały sensu.

Systematycznie publikuj

W dobie dzisiejszego natłoku informacji nie ma co liczyć na to, że setki odbiorców tak po prostu Cię znajdą. Samo konto na linkedin już nie wystarczy. To Ty musisz proaktywnie wychodzić do użytkowników. Jedną z form przypominania o swoim istnieniu są systematyczne publikacje. Jeżeli faktycznie chcesz rozwijać swoje konto na linkedin to polecam Ci publikowanie od 2 do 5 razy w tygodniu. Z taką częstotliwością publikujemy dla naszych klientów i obserwujemy najlepsze rezultaty.

Wyznacz najlepsze godziny publikacji

Bardzo często słyszę to pytanie. Niestety nie można jednoznacznie określić uniwersalnych, najlepszych godzin publikacji na linkedin. Powinny być one dopasowane do Twojej grupy odbiorców. Jeżeli jednak dopiero zaczynasz rozwijać swoje konto na Linkedin to poniższe dane statystyczne mogą stanowić dla Ciebie wskazówkę. 

  • Godziny szczytu na Linkedin: 12:00 i 17:00 – 18:00.
  • Najwięcej kliknięć i udostępnień: Wtorek 11:00 – 12:00.
  • Sugerowane godziny Twoich publikacji: 07;00 – 9:00 AM oraz 17:00 – 18:00

Bądź częścią społeczności

W sieci podobnie jak w życiu – trzeba udzielać się towarzysko, by być znanym. Nie wystarczy tylko publikować. Na Linkedin udzielanie się oznacza systematyczne wykonywanie określonych działań. 

  • Reaguj na posty innych. Przeglądaj swoją tablice i reaguj na najciekawsze treści.  
  • Komentuj najciekawsze wpisy, zadawaj pytania, twórz konwersacje 
  • Odpowiadaj na komentarze pod Twoimi postami, to bardzo ważne by podtrzymywać konwersacje. 
  • Udostępniaj te prosty innych użytkowników, które mogą zainteresować także Twoją sieć kontaktów. 
  • Odpisuj na wiadomości prywatne. Pod żadnym pozorem nie pozostawiaj konwersacji bez odpowiedzi.

Te elementy mogą wydawać Ci się dość intuicyjne biorąc pod uwagę znajomość innych platform, ale na Linkedin jest jeszcze coś, czego nie ma nigdzie indziej! Jest to możliwość potwierdzenia kompetencji 

  • Potwierdzaj kompetencje – jeżeli pracowałeś z kimś i masz opinię na temat jego działań to koniecznie podziel się tym z innymi. 
linkedin potwierdzenia umiejętności

Systematyczne wykonywanie tych działań sprawi, że Linkedin odwdzięczy Ci się dużymi zasięgami. 

Jeżeli już teraz chcesz osiągnąć swoje cele biznesowe to kliknij poniżej, a dowiesz się jak możemy poprowadzić Twoje konto na Linkedin.

Rozwijaj sieci kontaktów biznesowych na Linkedin

Nie ma mowy o rozwoju konta na Linkedin bez poszerzania sieci kontaktów. Najważniejszym powodem by to robić jest fakt, iż wielkość sieci kontaktów przekłada się na zasięg postów. Inaczej mówiąc im większa sieć tym więcej odsłon publikacji. Trzeba jednak dodać, że liczy się także jakość kontaktów w sieci. Warto więc budować ją rozważnie. Przejdźmy więc do praktyki.

Poznaj rodzaje kontaktów

Być może zauważyłeś już, że przy każdym imieniu i nazwisku znajdują się cyfry na linkedin, zastanawiałeś się co one znaczą? Bez tego wyjaśnienia trudno omawiać przykłady.

1 – to ludzie z Twojej sieci kontaktów

2 – to kontakty Twoich kontaktów. Oznacza to, że z osobami oznaczonymi cyfrą 2 masz przynajmniej jedną osobę, która jest waszym wspólnym kontaktem. 

3 – są to osoby spoza Twojej sieci i nie masz z nimi żadnego połączenia.

linkedin cyfry przy imionach i nazwiskach

Powiększaj sieć kontaktów

Wiesz już, że im więcej kontaktów tym lepiej. Ale uważaj! Rozwój sieci należy porównać do networkingu i musisz zachować tu bardzo ścisłe zasady.

  • Linkedin zaleca dodawanie do sieci jedynie osoby, które znasz. W praktyce polecam zacząć od osób które znasz, a później stopniowo poszerzać swój krąg kontaktów.

  • Do swojej sieci zapraszaj jedynie osoby, z którymi masz szanse współpracować w biznesie. 

  • Dziennie możesz wysłać ok 50 zaproszeń do sieci (jest do dana eksperymentalna i może zależeć od rankingu Twojego konta na Linkedin)   

  • Jako że zaproszenia są limitowane warto wysyłać je od osób, które potencjalnie pozytywnie na nie odpowiedzą. Wybieraj kontakty oznaczone cyfrą 2 o wysokim stopniu uzupełnienia konta. 

  • Zawsze dodawaj notkę do zaproszenia.  Możesz wykorzystać np. jedną z moich wersji:

Dzień dobry Pani / Panie XYZ, zainteresował mnie Pana profil i chętnie dowiem się czegoś więcej o Pani / Pana działalności. Z góry dziękuję za dodanie do sieci kontaktów. Być może będzie to dobry początek współpracy. Pozdrawiam.

  • Zapraszaj wszystkie osoby oznaczone cyframi 2 i 3, które zareagowały na Twoje publikacje. Od nich także wysyłaj notkę np.: 

Jest mi bardzo miło, że moja publikacja wzbudziła Pani / Pana zainteresowanie. Dla ułatwienia kontaktu w przyszłości zapraszam do mojej sieci. Być może będzie to początek udanej współpracy. Pozdrawiam.

Dodam, że wg oficjalnych danych Twoja sieć kontaktów 1-go stopnia na linkedin może wynosić 30 000.

Co jeżeli Linkedin wstrzyma możliwość wysyłania zaproszeń?

Jeżeli Linkedin wstrzyma Ci możliwość wysyłania nowych zaproszeń do sieci z uwagi na przekroczony limit tygodniowy to masz jeszcze jedno rozwiązanie! Wcześniej polecałem Ci wysyłać zaproszenia do osób oznaczonych cyframi 2 i 3, które zareagowały na Twoje posty. Odwróćmy więc tą sytuację. To Ty reaguj na posty osób 2 i 3, a one najprawdopodobniej będą wysyłały Tobie zaproszenie do sieci. W ten sposób Twoja sieć będzie się powiększać mimo przekroczonego limitu wysłanych zaproszeń. 

Jak zwiększać zasięg na Linkedin? Sprawdź praktyczne metody.

Jeżeli na swojej tablicy zobaczysz post napisany przez osobę z cyfrą 2 lub 3 to rozważ pozostawienie reakcji i komentarza. 

Jak zwiększać zasięg na Linkedin?

Omówiliśmy już najważniejsze działania, które prowadzą do powiększenia Twoich zasięgów na Linkedin. Teraz czas na sprawdzanie i analizę statystyk. Bez tego nie będziesz wiedział czy idziesz w dobrą stronę. 

Mierz swoją skuteczność

Chciałbyś wiedzieć czy Twoje działania są zgodne z polityką Linkedin? Jak platforma ocenia Twój profil? Istnieje do tego narzędzie, a jest nim wskaźnik SSI.

SSI czyli Social Selling Index. Twój indeks sprzedaży społecznościowej mierzy skuteczność w tworzeniu profesjonalnej marki, znajdowaniu odpowiednich ludzi, angażowaniu się w spostrzeżenia i budowaniu relacji. Jest aktualizowana codziennie.

Linkedin ssi social sales index

Jeżeli chcesz sprawdzić swój Social Selling Index na linkedin zaloguj się i wejdź na stronę:

O tym co dokładnie przedstawiają wykresy napiszę w kolejnej publikacji.

Zawsze sprawdzaj zasięg publikacji.

Pod każdym postem znajduje się informacja o ilości odsłon. Sprawdzaj ją każdorazowo, a dowiesz się na ile skuteczne są Twoje działania. Dodatkowo jeżeli klikniesz w tę liczbę to otrzymasz znacznie dokładniejsze statystyki. Dowiesz się jaki profil osób wyświetlił Twoją publikację. Poznasz firmy w których te osoby pracują. Otrzymasz także dane dotyczące lokalizacji odbiorców.  

Linkedin statystyki postów

Podsumowanie

Jestem przekonany, że teraz już wiesz Jak zwiększać zasięg na Linkedin. Podsumowując musisz działać w obszarach, które są określone przez SSI Social Selling Index na linkedin, a są to:

  • Stwórz swoją profesjonalną markę 
  • Znajdź odpowiednich ludzi 
  • Angażuj się w spostrzeżenia 
  • Buduj relacje 

Jestem przekonany, że niezbędna teoria wraz z praktycznymi wskazówki pomoże Ci szybko zbudować profesjonalny profil na linkedin, który będzie realizował Twoje cele. Przygotuj się jednak na maraton, nie na sprint. Aby ludzie Cię zapamiętali i Tobie zaufali to działania muszą być długoterminowe i systematyczne. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu konta to napisz, z przyjemnością omówimy to podczas miłej rozmowy.  

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiemy. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.