fbpx

Kogo zaprosić do sieci na LinkedIn? Odkryj 9 metod na zgromadzenie 30 tysięcy kontaktów

Chciałbyś zbudować sieć 30 000 kontaktów na LinkedIn? Być może zadajesz sobie takie pytania: kogo zaprosić do sieci na LinkedIn i skąd brać te osoby? Jeżeli już działasz i świadomie rozwijasz swoją sieć, to z pewnością zauważyłeś, że jest to nie lada wyzwanie. W tym artykule, oraz materiale video omówię bardzo dokładnie te kwestie i przedstawię 9 kreatywnych sposobów, które maksymalnie ułatwią Ci proces rozbudowania sieci. Dzięki temu zaoszczędzą wiele czasu i szybciej osiągniesz zakładane cele. Jeżeli jesteś gotów to co, zaczynamy?

Spis treści

Po co mi sieć aż 30 000 kontaktów?

Bardzo dobre pytanie! Faktycznie ilość ta może na  pierwszy rzut oka wydawać się abstrakcyjna, ale spokojnie, ma to swoje uzasadnienie. Sieć zbudowana z odpowiednich osób jest to naprawdę pomocna przy realizacji takich celach biznesowych jak:

  • zwiększenie sprzedaży
  • zatrudnienie specjalistów
  • zbudowanie silnej marki osobistej
  • zbudowanie silnego brandingu firmy

Skoro już wiesz co możesz dzięki temu zyskać to pora, by dowiedzieć kogo zaprosić do sieci na LinkedIn i jak zbudować taką sieć w praktyce. 

kogo zaprosić do sieci na LinkedIn

Kogo zaprosić do sieci na LinkedIn?

Pewnie już zauważyłeś, że najprostszym sposobem budowania sieci jest zapraszanie osób, które podpowiada sam LinkedIn. Niestety to rozwiązanie jest nienajlepsze. Zbudowana w ten sposób sieć kontaktów będzie bardzo rozproszona i trudno będzie za jej pomocą realizować jakiekolwiek cele biznesowe.

Przechodząc do meritum. Odpowiedź na pytanie „kogo zaprosić do sieci na LinkedIn” brzmi: tylko osoby zgodne z awatarem idealnego klienta.  

Czym jest Awatar Klienta?

Jest to dokument, który może zawierać od 15 do aż 20 stron szczegółowego opisu Twojego Idealnego Klienta. Właśnie dzięki niemu będziesz dokładnie wiedzieć kogo zaprosić do sieci na LinkedIn. Przed wysłaniem zaproszeń do sieci powinniśmy się zastanowić na jakim stanowisku, w jakiej branży pracuje Twój Idealny Klient. Następnie ustalić kim on jest biorąc pod uwagę:

  • geografie
  • demografie
  • behawiorystkę
  • psychografie

Zapewniam, że będzie to praca, która bardzo się opłaca.

awatar klienta

Korzyści z opracowania awatara klienta

Dzięki przemyśleniu w aż tak dogłębny sposób profilu Twojego Idealnego Klienta, zaoszczędzisz masę czasu. Dlaczego? Ponieważ nie będziesz musiał go tracić na wysyłanie zaproszeń i prowadzenie rozmów z nieodpowiednimi osobami.

W swojej pracy na co dzień pomagam tworzyć Awatary i z doświadczenia wiem, że jest to najlepszy sposób na realizację celów biznesowych. Dobrze opracowany awatar klienta pomaga w: 

  • budowaniu sieci
  • opracowaniu komunikacji 
  • dostarczaniu jeszcze lepszych produktów i usług 

Warto więc od tego właśnie zacząć działania na LinkedIn. 

Skąd brać osoby zgodne z awatarem?

Jak zbudować sieć 30 000 kontaktów na LinkedIn zgodną z Twoim Awatarem Klienta? Przygotowałem dla Ciebie 9 punktów, które w pełni odpowiedzą nam na to pytanie. Dzięki nim ta sztuka zamieni się w gładką drogę pełną drogowskazów pokazujących jasny cel.

Zapraszaj osoby, które już znasz

Dobrym początkiem będzie wykorzystanie kontaktów, które już posiadasz. Do tego celu możesz użyć kontaktów, które już posiadasz w swoim telefonie. Jeżeli już przebrniesz przez tą listę to pora na kolejne, przejrzyj dokładnie:

  • Email
  • Firmowy CRM
  • Messenger
  • Whatsapp
  • Signal
  • Inne komunikatory, których używasz

Sprawdź kto pasuje do Twojego Awatara Klienta, a później zaproś te osoby do swojej sieci kontaktów. Gdy już to zrobisz, warto sięgnąć po wszystkie zdobyte wizytówki jakie udało Ci się zgromadzić w swojej karierze networkingowej i biznesowej. Dzięki nim zdobędziesz dodatkowe kontakty mogące iść w dziesiątki, lub nawet setk. Dzięki tym działanim Twoja sieć powinna znacznie się powiększyć. Pamiętaj, aby przez cały czas odwoływać się do swojego Awatara Klienta. Zależy Ci przecież na jak najlepszej jakości sieci kontaktów.

Skorzystaj z wyszukiwarki

Wyszukiwarka na LinkedIn to jedno z najbardziej oczywistych narzędzi do wyszukiwania odpowiednich osób. Jeżeli już kiedyś z niej skorzystałeś, to prawdopodobnie wiesz jaki posiada potencjał. Możesz za jej pomocą znaleźć osoby po branży, stanowisku ect… W ten sposób możesz dodawać osoby zgodne z awatarem Twojego klienta do swojej sieci. Niestety w bezpłatnej wersji LinkedIn korzystanie z niej jest mocno ograniczone. Kogo zaprosić do sieci na LinkedIn, gdy już wyczerpiemy pakiet osób z wyszukiwarki? Jest to najlepszy moment na kolejne, bardziej kreatywne działania.

Zapraszaj osoby, które podpowiada ci LinkedIn

Wejdź na LinkedIn i kliknij na górnym pasku ikonkę opisaną „sieć kontaktów” W tej zakładce Twojego konta znajdziesz osoby, które LinkedIn sugeruje, że możesz znać. Dobra wiadomość jest taka, że będą ich setki. Zła – nie wszystkie z nich będą zgodne z awatarem Twojego klienta. Zapraszanie wszystkich na oślep jest zdecydowanie fatalnym pomysłem. Dużo lepiej jest zastanowić się nad rodzajem sitka jakiego użyjemy. Osobiście proponuję taką selekcję:

  • Sprawdzenie nagłówka
  • Sprawdzenie branży i stanowiska
  • Zbadanie profili osób, które nas zainteresowały

W perspektywie czasu, tak wybredne działanie opłaci się bardziej, niż dodawanie ludzi na chybił trafił.

awatara klienta

Zapraszaj osoby z sieci Twoich kontaktów

Kogo zaprosić do sieci na LinkedIn, by dalej działać? Teraz na warsztat bierzemy sieć kontaktów, którą już posiadasz. Wybierz jedną osobę, która ma dużą sieć i jeżeli jest to możliwe sprawdź kogo należy do jej sieci kontaktów. Jeżeli siec tej osoby będzie liczyć kilka tysięcy kontaktów to jest to dla Ciebie ogromna, nowa lista. W tym miejscu zapraszam Cię do mojej sieci, kliknij i odwiedź mój profil na LinkedIn. Tu podobnie jak wcześniej selekcjonuj listę, tak by zapraszać jedynie osoby pasujące do Twojego awatara klienta.

Zapraszaj osoby, które są aktywne na LinkedIn

Kolejnym krokiem będzie wejście na Twoją tablicę w LinkedIn i sprawdzenie rekomendowanych publikacji. Niektóre z postów jakie zobaczysz będą miały dziesiątki, lub nawet setki reakcji i komentarzy. Właśnie tu warto byś szukał kolejnych kontaktów. Po rozwinięciu listy komentarzy, czy reakcji, pojawi się wiele osób mogących pasować do Twojego Awatara Klienta. Twoim zadaniem jest wyselekcjonować te, pasujące najlepiej i zaprosić do swojej sieci.

Zapraszaj osoby, należące do grup tematycznych

Ponownie sięgnij do swojego Awatara Klienta i sprawdzić z jakich grup tematycznych na LinkedIn może on korzystać. Zalecam byś przystąpił do tych grup jak najszybciej. Gdy to zrobisz będziesz informowany o wszystkich pojawiających się komentarzach i publikacjach. Da Ci to dostęp do niczym nie ograniczonej bazy nowych, potencjalnych klientów. Warto więc na bieżąco obserwować i dodawać nowe osoby.

Wyszukaj osoby także w innych social mediach

Najwyższy czas byśmy wyszli poza LinkedIn. Sprawdź do jakich grup i forów internetowych należą Twoi Idealni Klienci. Warto sprawdzić przede wszystkim grupy na Facebooku i inne fora zewnętrzne. Dołącz do nich koniecznie. Po pierwsze dostaniesz kolejną dawkę imion i nazwisk osób, które zasilą Twoja sieć kontaktów. Po drugie z dyskusji prowadzonych na tych forach poznasz problemy klientów. To nieoceniona wiedza, która pomoże Ci jeszcze lepiej dopasować Twój produkt, lub usługę do oczekiwań runku. Po trzecie sam możesz udzielać się na tych forach, a to zawsze dodatkowa promocja.

sieć kontaktów na LinkedIn

Wyszukaj osoby na firmowych stronach www

Skoro już wyszliśmy poza LinkedIn, to idziemy za ciosem. Wypisz wszystkie firmy jakie znasz i wiesz, że prawdopodobnie mogłyby zostać Twoimi Klientami. Jeżeli, wiesz że możesz im pomóc ale nie masz do nich żadnego kontaktu, to warto było by wejść na ich stronę www. Gdy już tam będziesz warto sprawdzić kilka miejsc:

  • Kontakt
  • Pasek z przedstawieniem zespołu
  • Regulamin
  • Dokumenty takie jak polityka prywatności

W tych miejscach miejscach możesz znaleźć imiona i nazwiska osób różnych szczebli. Najczęściej wystarczy jedno, które otworzy Ci drogę do osób, których w danej firmie szukasz. Ten sprytny zabieg może w przyszłości być najlepszą formą początku procesu sprzedaży Twoich usług właśnie tej firmie.

Wyszukaj osoby będące członami różnych organizacji

Na koniec możesz sprawdzić różnego rodzaju zrzeszenia, lub organizacje biznesowe. Sprawdź bardzo dokładnie kto się tam się udziela. Warto przeszukać Fanpage tych organizacji i strony www. Nie skupiaj się wyłącznie na organizacjach biznesowych. Załóżmy, że wiesz, że Twoi klienci bardzo chętnie grają np. w golfa. Nic nie stoi na przeszkodzie, by przeszukać strony i fanpage takich klubów. Dzięki temu możesz znaleźć całą masę nowych nazwisk ludzi, którzy są tam zrzeszeni i pasują do awatara Twojego idealnego klienta. To może być kolejne źródło informacji

Podsumowanie

Jestem przekonany, że po przeczytaniu tej publikacji już nie będziesz miał żadnego problemu z odpowiedzią na pytanie: kogo zaprosić do sieci kontaktów na LinkedIn i skąd brać te osoby. Będziesz umiał już w praktyce zastosować zawarta tutaj wiedzę i bez trudu – systematycznymi działaniami zbudujesz wartościową dla Ciebie sieć 30 tys. kontaktów. Jeżeli masz jakieś pytania to kliknij poniżej i umów się ze mną na bezpłatną 30 min konsultację. Podczas rozmowy chętnie poznam Twoje cele i omówię możliwe rozwiązania. 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments