fbpx

Sprzedaż Na LinkedIn? Sprawdź co zrobić, by zacząć

Firmy na całym świecie poszukują, szybszych, tańszych i efektywniejszych sposobów pozyskiwania klientów. Nowoczesne techniki sprzedaży cieszą się więc ogromnym powodzeniem. Jedną z nich jest dziś bez wątpienia sprzedaż na LinkedIn. Jeżeli masz już dość telefonów na zimno, przedłużających się procesów sprzedaży i absurdalnych negocjacji ceny to właśnie teraz jest najwyższy czas, abyś zainteresował się tą właśnie metodą działania na tej największej biznesowej platformie na świecie. W tym artykule opowiem jak zacząć działać, by uruchomić Twoją sprzedaż przez LinkedIn. To co zaczynamy?

Dlaczego warto prowadzić sprzedaż na LinkedIn?

Jest wiele powodów, dla których prowadzenie sprzedaży przez LinkedIn jest dużo bardziej efektywne niż inne, dotychczas znane techniki sprzedaży. Do głównych zalet można zaliczyć:

Każda nowa osoba może wejść na Twój profil i zobaczyć czym się zajmujesz. 

Każdy użytkownik LinkedIn opisuje dokładnie czym się zajmuje dzięki czemu możesz wycelować swoje działania bardzo trafnie.

W polsce konto na LinkedIn ma już ponad 6 mln użytkowników, co daje rynek zbytu praktycznie dla każdego.

Tak! Dzięki LinkedIn możesz dotrzeć do tylu nowych osób ze swoją ofertą. 

Dzięki LinkedIn możesz prowadzić działania sprzedażowe nie tylko w Polsce ale i na świecie. 

Skuteczne techniki sprzedaży mogą być na tej platformie skalowane na wielu handlowców.

Statystyki dotyczące sprzedaży przez LinkedIn

Oto kilka statystyk, które jednoznacznie pokazują jak techniki sprzedaży przez LinkedIn wpływają na rozwój firm. 

  • 92% klientów B2B jest chętnych do współpracy z przedstawicielami handlowymi, którzy pozycjonują się jako lider myśli w branży.
  • 81% kupujących jest bardziej skłonnych do interakcji ze sprzedawcami, którzy mają silną markę osobistą w mediach społecznościowych.
  • Według LinkedIn, 62% klientów B2B odpowiada na wiadomości sprzedawcom, którzy dzielą się treściami i spostrzeżeniami istotnymi dla kupującego.
  • Przed podjęciem decyzji zakupowej B2B 50% kupujących sięga po informacje zawarte na LinkedIn.

Zbuduj zaufanie

Zbudowanie zaufania jest najważniejszym zadaniem jakie masz do wykonania, jeżeli chcesz rozpocząć sprzedaż na LinkedIn.  Początkowo może wydawać się to dość trudne, niemniej są na to konkretne metody. Za zaufanie odpowiada kilka elementów, które zrobione prawidłowo znacznie podniosą jego poziom. Piszę jednak o tym teraz byś cały czas miał to na uwadze, wykonując na LinkedIn każdą akcję. 

Sprzedaż na LinkedIn

Techniki sprzedaży w praktyce

Być może samo stwierdzenie “techniki sprzedaży” nie kojarzy Ci się najlepiej. Dlatego właśnie na wstępie wyjaśnię, że nie będę omawiał tu żadnych technik manipulacji ani wywierania wpływu na innych. Chciałbym omówić tu jedynie części profilu na LinkedIn, które mają realny wpływ na poziom zaufania jakim ludzie Cię obdarzą. Jeżeli ludzie będą Ci ufać to będą chcieli robić z Tobą biznes. 

Jak rozpocząć sprzedaż przez LinkedIn?

Sprzedaż na LinkedIn jest procesem, który wymaga zaplanowania i kolejno wdrażania w życie kolejnych kroków. Każda strategia powinna być indywidualna jednak można cały ten proces opisać w kilku ogólnych krokach.

1. Awatar Klienta

Podstawą sprzedaży nie tylko na LinkedIn jest stworzenie profilu, lub profili idealnych klientów. Na podstawie informacji zawartych w dokumencie “Awatar Klienta” powinna być konstruowana cała dalsza komunikacja. Bardzo dokładne opisanie Awatara klienta pomaga lepiej zrozumieć oczekiwania, problemy, obawy i frustracje takiej osoby. Wiedza ta pozwoli Ci jeszcze lepiej dopasować produkt, lub usługę do oczekiwań rynku.

Jeżeli na tą chwilę nie posiadasz jeszcze stworzonych Awatarów to zapraszam Cię bardzo serdecznie do współpracy. Wspólnie opiszemy profile Twoich najlepszych klientów. Wtedy będzie można świadomie przejść do kolejnych kroków.    

Sprzedaż Na LinkedIn? Sprawdź co zrobić, by zacząć

2. Optymalizacja profilu na LinkedIn

Jest to działanie, od którego bez wątpienia należy zacząć wszelką aktywność na tej biznesowej platformie. Twój profil musi być perfekcyjnie przygotowany. Ok ale co to właściwie znaczy? Musi on podczas pierwszych kilku sekund odpowiadać widzowi na pytania:

  • Jakie rozwiązujesz problemy?
  • Jakie korzyści niesie współpraca z Tobą?
  • Dlaczego ktoś miałby wybrać właśnie Ciebie?

Jeżeli nie dasz ludziom jasnych odpowiedzi na te pytania, to nie licz na to że sami sobie na nie w prawidłowy sposób odpowiedzą. Szerzej ten temat poruszam w artykule: Budowanie marki osobistej na LinkedIn

2.1 Zdjęcie profilowe na LinkedIn

Jest to nierzadko pierwszy element Twojego wizerunku z jakim spotyka się Twój odbiorca. Jeżeli masz w jego oczach być “tą właściwą osobą”, która rozwiąże jego problem to na wstępie musi CI zaufać. Twoje zdjęcie profilowe powinno wzbudzać sympatię i zapraszać do nawiązania kontaktu. Dokładniej o tym temacie pisałem już w poprzednim artykule i możesz to zobaczyć klikając tutaj.

2.2 Pozytywnie opinie

Każdy potencjalny klient posiada strach przed zakupem. Boi się, czy aby na pewno dobrze wyda swoje pieniądze. Twoim zadaniem jest rozwiać wszystkie jego obiekcje i pokazać mu, że to co robisz rozwiąże jego problemy. Badania pokazują, że klienci dużo bardziej cenią tu opinie Twoich poprzednich klientów, niż nawet dyplomu uczelni, czy zdobyte certyfikaty. 

Doskonałym więc sposobem na obniżenie poziomu poziomu strachu jest prezentowanie dużej ilości opinii zadowolonych klientów. Na LinkedIn masz aż dwie możliwości na to działanie, a są to:

  • potwierdzanie umiejętności,
  • pisemne rekomendacje.

Warto korzystać z obu i dopilnować, by znalazły się tam odpowiedzi na takie pytania jak:

  • dlaczego klient wybrał Twój produkt,
  • jakie główne zalety widzi po jego zakupie,
  • jak szybko osiągnął dzięki temu zamierzone cele.

To ogólne przykłady, pamiętaj, że pytania powinny być dobrane do specyfiki Twojego produktu. Poniżej przedstawiam kilka pisemnych rekomendacji jakie otrzymałem od klientów na swoim profilu. 

jak pozyskiwać opinie na LinkedIn

2.3 Doświadczenie

Kolejnym ważnym elementem, który istotnie wpływa na poziom Twojego zaufania jest doświadczenie. LinkedIn daje Ci bardzo wiele możliwości prezentacji Twoich dotychczasowych działań. Należy jednak pamiętać, że prawdziwi eksperci to ci, którzy od lat eksplorują jedną branżę i mogą pochwalić się wieloletnim dorobkiem w danej przestrzeni. Forma działania może być różna, LinkedIn daje tu wiele opcji. Możesz pochwalić się:

  • doświadczeniem zawodowym,
  • współpracą,
  • obsługą danego klienta,
  • udziałem w projektach,
  • stażem,
  • wolontariatem.

Każda forma, która potwierdzi Twoje obecne kompetencje jest warta dodania. Dzięki temu zyskasz w oczach potencjalnych nowych klientów. 

2.4 Nagrody

W tej sekcji możesz pochwalić się zdobytymi wyróżnieniami i nagrodami. Ważne by były to nagrody związane z Twoją ścieżką edukacji lub kariery, którą obecnie prowadzisz. Wyróżnienia za najlepsze wyniki, nagrody za efekt Twoich działań. Każdą z nagród i wyróżnień możesz przypisać do konkretnego miejsca w Twojej karierze. Dodanie elementów do tej sekcji silnie wpływa na Twój wizerunek i buduje poziom zaufania, a o może bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż na LinkedIn Każdy chce posiadać kontakty biznesowe z osobami, które osiągają w swojej brany najlepsze rezultaty i są za to nagradzani.

2.5 Wykształcenie

Jeżeli Twoje wykształcenie jest powiązane z działalnością, którą dziś wykonujesz to świetnie! Jest to dodatkowy plus. Osoby cieszące się największym zaufaniem mogą pochwalić się spójną ścieżką kariery, od uczelni wyższej przez miejsca pracy, nagrody z tej dziedziny, aż po dobre referencje zadowolonych klientów. Współpracując z takimi osobami mamy pewność, że są specjalistami swojej branży. Jeżeli możesz stać się taką osobą to z pewnością sprzedaż przez LinkedIn nie będzie stanowić dla Ciebie problemu.  

3. Tworzenie sieci kontaktów

Kolejnym krokiem, który zbliża nas do celu jakim jest sprzedaż przez LinkedIn jest tworzenie sieci kontaktów. Jak już mamy świetnie przygotowany profil to chcielibyśmy, aby jak najwięcej osób go zobaczyło. Zawsze powtarzam, że widoczność = sprzedaż. Im więcej osób dowie się czym się zajmujesz tym statystycznie więcej stanie się Twoimi klientami, a z mojego doświadczenia nie ma na to lepszego sposobu niż budowanie sieci kontaktów.

jak zacząć sprzedaż przez LinkedIn

4. Systematyczne publikacje

Jeżeli już świetnie przygotujemy nasz profil i codziennie powiększamy naszą sieć kontaktów to przychodzi czas na systematyczne publikowanie treści. Dlaczego to takie ważne? Ważne bo zapewnia stały kontakt z grupą docelową. Dodając do sieci kontaktów, ktoś zobaczy Cię raz, a raz to za mało. Postronne osoby by stały się klientami muszą nierzadko zobaczyć Cię kilka lub kilkanaście ray. Właśnie dlatego do sprzedaż na Linkedin wymaga tego działania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewiętnaście − 16 =