fbpx

Marka osobista na LinkedIn? Poznaj 5 najważniejszych elementów

Ok, marka osobista na LinkedIn? A po co mi to potrzebne? Jeżeli obecnie nie posiadasz wystarczająco skutecznego sposobu na pozyskiwanie nowych klientów, ludzie nie widzą wystarczającej wartości w Twoim produkcie, a domykanie transakcji często rozwleka się w nieskończoność to najwyższy czas, by pomyśleć o budowaniu silnej marki. Skończ z frustracją i rozczarowaniem w biznesie. Znani eksperci, liderzy branży nie posiadają takich problemów. Klienci ustawiają się do nich w kolejce i kupują bez negocjowania ceny. Ty także możesz to zrobić, a najlepiej będzie zacząć już teraz. Dzięki tej publikacji poznasz 5 działań, które pomogą Ci zbudować silną markę osobistą na LinkedIn. To co, zaczynamy?

Marka Osobista na LinkedIn - Spis treści

Czym jest Marka Osobista?

Marka osobista to zestaw opinii, skojarzeń i wrażeń, jakie ludzie mają na Twój temat.

Jeżeli Ty nie powiesz ludziom, co mają o Tobie myśleć, to albo będą myśleć cokolwiek, albo nie będą myśleć wcale. Twoim zadaniem jest ukierunkować to myślenie na tory zgodne z Twoimi celami biznesowymi. W tym pomoże Ci właśnie marka osobista na LinkedIn

Dla kogo to jest?

Metody omówione w tym artykule mają za zadanie zwiększyć Twoją rozpoznawalność, podnieść poziom zaufania i sprawić, że klienci sami będą chcieli od Ciebie kupować. Jest to szczególnie ważne dla:

  • Właścicieli firm
  • Handlowców
  • Ekspertów 

Marka osobista na LinkedIn - dlaczego warto?

Wykorzystaj pełny potencjał największej platformy biznesowej na świecie do realizacji swoich celów. Oto kilka głównych zalet:

Takie korzyści daje silna marka osobista na LinkedIn. Ok jak więc zacząć?

Jak Budować swoją markę?

Budowanie marki osobistej jest procesem, który można bardziej porównać do maratonu niż do sprintu. Zgodnie z definicją swoją markę osobistą trzeba najpierw zaplanować. Jeżeli chcesz budować ją świadomie, to należałoby zacząć od tematu budowania marki w mediach społecznościowych. Zastanów się czy chcesz w serwisie LinkedIn być:

  • ekspertem swojej branży,
  • pozyskiwać nowych klientów,
  • zwiększyć swoją sprzedaż,
  • rekrutować specjalistów.

Po dokonaniu wyboru możesz rozpocząć proces budowania silnej marki osobistej poprzez

  • tworzenie profesjonalnego profilu,
  • swoją sieć kontaktów
    budowanie relacji czyli networking na LinkedIn
  • systematyczne publikując treści

Poniżej omawiam dokłądnie wszystkie te elementy

Przygotowanie - Avatar Klienta

Pamiętaj, że marka osobista na LinkedIn nie jest budowana dla Ciebie. To działanie ma być podporządkowane Twojej grupie docelowej. Niezbędnym więc działaniem będzie stworzenie Avatara Klienta. Jest to bardzo dokładny opis Twojego idealnego klienta. Wszystkie warsztaty jakie prowadzę zaczynają się od określenia celów i stworzenia Avatara. Dopiero na tej podstawie wspólnie tworzymy całą strategię.

Avatar klienta

Zoptymalizuj swój profil

Twój profil to Twoje CV, to Twoja wizytówka. To on przejmuje na siebie tworzenie pierwszego wrażenia. Musi się więc postarać i robić naprawdę dobre wrażenie. Każdy kto Cię odwiedzi na LinkedIn powinien wiedzieć czym się zajmujesz, co oferujesz i pomyśleć, że w tym temacie to właśnie z Tobą chciałby zrobić biznes.Jak osiągnąć taki efekt? Wpływa na to kilka elementów.

Zdjęcie profilowe

Twoje zdjęcie profilowe na LinkedIn jest integralną częścią Twojego wizerunku. Warto wiedzieć, że głównym zadaniem zdjęcia profilowego na LinkedIn jest wzbudzenie zaufania. Powinieneś wyglądać profesjonalnie, ludzko i wzbudzać sympatię. Wybierz zdjęcie na którym jesteś uśmiechnięty i nawiązujesz kontakt wzrokowy! W ten sposób będziesz wyglądał na bardziej przystępnego. Unikaj używania zdjęć grupowych, zdjęć osobistych lub z angażującym tłem. Unikaj także loga firmy lub napisów za Tobą. Więcej o zdjęciu w tle dowiesz się klikając tutaj.

zdjęcie profilowe na LinkedIn

Świetny nagłówek

Twój nagłówek jest jedną z najbardziej widocznych części Twojego profilu na LinkedIn. Ma więc ogromny wpływ na to, czy odwiedzający nawiąże z Tobą kontakt, czy przejdzie do następnej osoby.  Przedstaw w nagłówku korzyści, aby Twój Avatar Klienta od razu wiedział, czy to, co oferujesz, jest dla nich odpowiednie. I nie pozwól ludziom zgadywać, kim jesteś i co oznacza Twoja osobista marka.

nagłówek na LinkedIn

Kreatywny baner

Twój banera LinkedIn powinien wzbudzać zainteresowanie. To musi być coś co poruszy Twojego potencjalnego Klienta, nie pozwoli mu przejść obok tego obojętnie. Co zapewni dobre pierwsze wrażenie? Sięgnij po swój Avatar Klienta, a z pewnością pomysły same przyjdą Ci do głowy. Może to obejmować wszystko, od zdjęć przedstawiających to, kim jesteś i co robisz, po prostą infografikę Twoich usług. Gdy infografiki są używane jako obraz banera, pomagają w przekazywaniu informacji szybciej niż akapity zwykłego tekstu.

Marka osobista na LinkedIn? Poznaj 5 najważniejszych elementów

Umiejętności

Badania pokazują, że potwierdzone na LinkedIn kompetencje silniej budują zaufanie niż zdobyte dyplomy uczelni czy certyfikaty ze szkoleń. Zadbaj więc o to by Twoje TOP 3 umiejętności były zgodne z tym czym faktycznie się zajmujesz. Następnie poproś obecnych, oraz poprzednio zadowolonych klientów, by potwierdzili Twoje umiejętności. Stanowi to bardzo silny dowód Twojej kompetencji i buduje zaufanie. Twoja marka osobista na LinkedIn w ten sposób się wzmocni.

Umiejętności na LinkdIn

Sprzedaj się opisem “o mnie”

Twój opis to jedno z niewielu miejsc, w których na LinkedIn możesz pisać o sobie własnymi słowami, bez dat i tytułów. Twoja osobista prezentacja marki – wykorzystaj ją, aby się sprzedać – pamiętaj że piszesz do swojego TOP odbiorcy, wykorzystaj Awatar Klienta. Wpisz tutaj wszystkie korzyści jakie niesie współpraca z Tobą. Możesz pochwalić się np. jakimś TOP osiągnięciem. Bądź zwięzły, podsumuj umiejętności i funkcje, które mają znaczenie. Bądź profesjonalny, ale nie bój się pokazać odrobiny swojej osobowości!

Ustaw profil publiczny

Gdy Twój profil osobisty jest ustawiony jako prywatny, to ograniczasz ludziom możliwość poznania Cię. Oznacza to, że osoby zainteresowane Tobą nie będą mogły zobaczyć Twoich postów, treści i pełnego zestawu umiejętności, a to duża strata. Ustaw swój osobisty profil LinkedIn jako publiczny. Możesz zrobić to w obszarze: Konto -> Ustawienia Prywatności -Widoczność. Tu szczegółowo ustawisz widoczność swojego profilu.

Nim przejdziemy sprawdź co jeszcze powinieneś poprawić na swoim koncie na LinkedIn. Kliknij w grafikę poniżej i pobierz bezpłatny audyt.

Budowanie sieci kontaktów

Świetnie uzupełniony profil to tylko część sukcesu. Jeżeli nie zaczniesz aktywnie działać to jedynie niewielka liczba osób odwiedzi Twoją stronę. Jednym z najlepszych sposobów docierania do nowych odbiorców jest budowanie sieci kontaktów. O tym jak dokładnie to robić przeczytasz w tym Artykule – Budowanie sieci kontaktów. Pamiętaj jednak, że musisz wykorzystać do tego Avatar Klienta . Wtedy Twoja marka osobista na LinkedIn będzie rozwijać się świetnie. 

Przed rozpoczęciem działań na LinkedIn warto dodać wszystkie dotąd znane Ci osoby i rozwijać sieć kontaktów. Buduj swoją sieć, a systematycznie będzie to zwiększać zasięg Twoich publikacji, oraz zwiększy ilość osób odwiedzających Twój profil osoby.

Publikuj autorskie treści

Jeśli nie publikujesz wysokiej jakości treści to wykorzystujesz tylko połowę potencjału, który ma do zaoferowania LinkedIn. Niestety nie wystarczy, że posiadasz świetny profil i powiększasz sieć kontaktów. Te działania spowodują, że ludzie Cię zobaczą, ale tylko raz, a raz to za mało. Musisz stale im się przypominać i właśnie dlatego konieczne są systematyczne publikacje. Pamiętaj, że treść publikacji powinna być oparta o Twój Avatar Klienta. Przejdźmy teraz do rodzajów publikacji – w ten sposób Twoja marka osobista na LinkedIn będzie się rozwijać.

Posty

To najpopularniejsza forma komunikacji na Linkedin. Aby opublikować post na LinkedIn, należy wejść do zakładki “Główna” i “Zacznij publikację” Użyj tego, aby podzielić się interesującą wiedzą i spostrzeżeniami z innymi w swojej dziedzinie. Podziel się tym, co wiesz! Jeśli to możliwe, dołącz linki do dodatkowych treści, które mogą być pomocne dla Twojej grupy odbiorców. Do posta możesz dodać zdjęcie lub film.
Post na LinkedIn

Ankiety

Bardzo ciekawą formą angażowania grupy odbiorców jest tworzenie ankiet. Z mojego doświadczenia mają one bardzo duże zasięgi, przekraczające nierzadko wielkość sieci kontaktów. Przy tworzeniu ankiety pamiętaj by jasno sformułować pytanie i odpowiedzi. Ankieta powinna być prosta i czytelna dla każdego, nie tylko dla osób z Twojej dziedziny.
Marka osobista na LinkedIn? Poznaj 5 najważniejszych elementów

Karuzele

Chcesz podzielić się czymś bardziej szczegółowym lub z elementami projektu? Możesz przesłać wielostronicowe dokumenty PDF. LinkedIn wyświetli to w formie karuzeli. Dokumenty mogą obejmować takie tematy, jak:

  • szybkie porady,
  • historie sukcesów,
  • zestawy korzyści,
  • dane techniczne,
  • treści wydarzeń,
  • portfolio,
  • dzielenie się wiedzą.
Karuzela pdf na LinkedIn

Artykuły na LinkedIn

Silna marka osobista na LinkedIn powinna zawierać nie tylko krótkie posty ale także artykuły. Możesz publikować je na swoim osobistym profilu, udostępniać je osobom, z którymi jesteś powiązany lub w grupach związanych z tematem artykułu. Jest to świetny sposób na wprowadzenie bardziej odpowiednich treści do LinkedIn, a także oznacza, że gdy ktoś kliknie opublikowany przez Ciebie artykuł, zostanie przekierowany bezpośrednio na Twoją stronę osobistą, co pomoże zwiększyć jego wiedzę na temat tego, co robisz. Dzięki LinkedIn nie potrzebujesz posiadać swojej strony www by regularnie publikować artykuły.
Dla przykładu zamieszczam link do mojego artykułu na LinkedIn – jak rozwijać konto na LinkedIn w oparciu o wskaźnik SSI

Marka osobista na LinkedIn? Poznaj 5 najważniejszych elementów

Interakcja ze społecznością

Pamiętaj, że nie tylko Ty publikujesz na LinkedIn. Komentowanie wpisów innych osób pomaga promować rozmowy, które mogą prowadzić do Ciebie nowych kontaktów. Może to również pomóc w pozycjonowaniu się jako ekspert i członek wspierający platformę.
Możesz także dołączyć do grup dyskusyjnych. Daje to nie tylko dobrą ekspozycję, ale często prowadzi również do połączeń w świecie rzeczywistym, które mogą być bardzo cenne zarówno zawodowo, jak i społecznie! Uczestnictwo w tych dyskusjach pokazuje, jak bardzo jesteś zainteresowany i zaangażowany w swoją branżę.

Zaangażuj Influenserów

Zajrzyj do swojego dokumentu Avatar klienta i sprawdź jakich influencerów obserwują Twoi klienci. Jeżeli znajdziesz dyskusje, które angażują wiele osób to nic nie stoi na przeszkodzie abyś i Ty wypowiedział się w tym temacie. W ten sposób wszyscy uczestnicy rozmowy dowiedzą się o Twoim istnieniu. Być może część z nich kliknie na Twój profil i zainteresuje się ofertą

Zacznij od znalezienia najlepszych influencerów w swojej osobistej lub zawodowej. Śledź ich i udostępniaj ich treści na LinkedIn, aby uzyskać od nich potencjalne poparcie. Możesz także zacytować influencera na LinkedIn i @wzmiankę o nim – dzięki temu uzyskasz widoczność zarówno od influencera, jak i jego odbiorców.

Szczegóły budowania marki osobistej

Jestem przekonany, że o wiele lepiej rozumiesz już jak wygląda proces budowania marki. Będziesz umiał ukierunkować swój wizerunek na realizację konkretnych celów. Pamiętaj jednak, że w budowaniu swojej marki liczą się szczegóły. Buduj swój wizerunek w oparciu o:

  • przyjęty awatar klienta
  • wybrane logo i kolory marki
  • hasło reklamowe oraz wybrane frazy

Pamiętaj, że wszystko co opublikujesz zostaje w sieci na zawsze! Uzupełnij swój profil z rozwagą, buduj sieć kontaktów rozważnie. Markę osobistą budujesz przez cały czas, może nawet latami. Nie spiesz się. Lepiej robić dobre kroki powoli niż przewrócić się na pierwszym zakręcie. Jeżeli zaliczysz „wpadkę wizerunkową” to trudno będzie odwrócić to w procesie budowania własnej marki. Warto budować markę z rozmysłem.

Personal Branding - Podsumowanie

Działania na LinkedIn to ciągły proces doskonalenia i dopasowywania się do potrzeb Avatara Klienta. Im lepiej trafisz w potrzeby swoich klientów tym lepsze osiągniesz wyniki.  

Pamiętaj, że marka osobista na LinkedIn nie jest budowana dla Ciebie, tworzysz materiały dla innych ludzi. Twoim zadaniem jest zbudowanie określonego zestawi opinii na Twój temat wśród odbiorców. Wszystkie powyżej opisane działania będą miały sens tylko wtedy, gdy będą zgodne z potrzebami grupy docelowej, gdy będą rozwiązywały realne jej problemy.

Jeżeli potrzebujesz pomocy z ułożeniem całej strategii marketingowej tak, by wreszcie przynosiła korzyści biznesowe to zapraszam Cię na warsztaty 1 na 1 z LinkedIn. Chętnie poznam Twoje cele i pomogę Ci zaplanować całą strategię.  

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments