fbpx

LinkedIn dlaczego warto? Oto 9 głównych korzyści

LinkedIn dlaczego warto wdrożyć go w firmie? Otóż powodów jest wiele. Zanim omówię je wszystkie przypomnę, że podstawą rozwoju każdej firmy jest sprzedaż. Im większa i bardziej zyskowna tym firma może szybciej się rozwijać. Dróg do zwiększenia przychodów może być bardzo dużo. Sam testowałem ich wiele w różnych swoich firmach. Obecnie uważam, że nie ma szybszego, tańszego i bardziej efektywnego sposobu na szeroko rozumiany rozwój firmy niż działania w serwisie LinkedIn – czyli największej biznesowej platformie wśród social media.. Dlaczego tak sądzę? Poniżej popieram to stwierdzenie 9 powodami.  

Spis treści

Kto powinien wykorzystać LinkedIn?

Konto w serwisie LinkedIn powinien mieć każdy, kto jest obecnie aktywny zawodowo i myśli o:

  • budowaniu marki osobistej,
  • stworzeniu marki pracodawcy
  • pozyskiwaniu klientów,
  • rozwoju swojej kariery.

Są to więc cele, które dotyczą wszystkich, pracowników, oraz właścicieli firmy.

Ok, wiemy już czym jest portal społecznościowy LinkedIn wśród social media i kto powinien z niego korzystać. Pora więc odpowiedzieć na pytanie: dlaczego warto wykorzystać z LinkedIn?

LinkedIn dlaczego warto?

Poniższe korzyści wypisałem na podstawie mojej codziennej pracy z zespołami handlowców oraz właścicielami firm. Przejdźmy więc do rzeczy.

1. Źródło pozyskiwania nowych klientów

Sprzedaż – bez niej nie ma mowy o rozwoju żadnego przedsiębiorstwa. To dzięki sprzedaży firmy zarabiają i mają środki na inwestycje, rozwój i utrzymanie pracowników. Właśnie dlatego handlowcy na całym świecie poszukują, szybszych i tańszych metod pozyskiwania nowych klientów.

Portal społecznościowy LinkedIn oferuje docieranie do potencjalnych klientów i budowanie relacji, m. in. rozwój swojej sieci kontaktów biznesowych. Istotnym jest, że użytkowników LinkedIn możemy szukać nie tylko po imieniu i nazwisku, ale także po firmie, lub konkretnych stanowisku.

1.1 Wartościowa sieć kontaktów

Odpowiednio zaplanowany i wdrożony marketing i prospecting na LinkedIn daje możliwości skutecznego pozyskiwania nowych klientów B2B i B2C. Nie może się to jednak wydarzyć bez budowania swojej sieci.

Pozyskiwanie klientów na LinkedIn wymaga nawiązywania kontaktów. Należy dodać, że ten portal społecznościowy LinkedIn ma pewne ograniczenie ale wynosi ono aż 30 000 kontaktów biznesowych. Sieć społecznościowa o takim rozmiarze daje ogromne możliwości nie tylko sprzedażowe. Budowanie swojej sieci pozwala poznać ludzi, którzy mogą znacznie poszerzyć Twoje horyzonty myślenia i przenieść Twój biznes na zupełnie inną płaszczyznę. Właśnie dlatego warto korzystać i rozwijać sieć. 

2. Oszczędność czasu i pieniędzy

Istnieje wiele metod pozyskiwania potencjalnych klientów. Zimne telefony, spotkania networkingowe, odwiedziny etc. Wszystkie te metody są jednak bardzo czasochłonne i generują duże koszty. Każdy wyjazd handlowca do klienta wiąże się z całą masą wydatków począwszy od ubrania, aż po koszty utrzymania samochodu nie wspomnę o czasie marynowanym na dojazdy. Pozyskiwanie klientów poprzez platformę LinkedIn odbywa się 100% online więc jest znacznie tańsze szybsze. Firmy, które opanują ten proces mogą znacznie obniżyć koszty i stać się o wiele bardziej konkurencyjne w swojej branży.

3. Możliwość skalowania sukcesów

Kolejną odpowiedzią na pytanie LinkedIn dlaczego warto jest możliwość skalowania skutecznych strategii przez wielu handlowców. Działający marketing i prospecting na LinkedIn zgodnie z procedurami może być z powodzeniem stosowany przez wiele osób.
Takie skalowanie działań może być stosowane nie tylko do pozyskiwania klientów ale także do:

  • rekrutacji pracowników,
  • wyboru podwykonawców,
  • systematycznych publikacji,
  • zbierania opinii,
  • budowania sieci kontaktów biznesowych.
Wielu użytkowników wykorzystujących portal LinkedIn uważa, że nie jest to możliwe bez LinkedIn premium, czy LinkedIn ads, ale moim zdaniem konto premium na początek nie jest koniecznie. 

4. Precyzyjna rekrutacja specjalistów

Serwis LinkedIn to nie tylko świetne narzędzie do pozyskiwania potencjalnych klientów, to także doskonałe środowisko do znajdowania i rekrutacji pracowników. Ten argument w odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto używać LinkedIn” w mojej ocenie jest również cenny. Co więcej, wiele osób może nawet kojarzyć swój profil LinkedIn głównie z tą funkcją, czyli możliwością szukania pracy.

LinkedIn oferuje dwie możliwości pozyskiwania pracowników:

  • pasywna – zamieszczenie oferty pracy (ogłoszenia rekrutacyjnego),
  • aktywna – wyszukiwanie specjalistów 
Obie te drogi nie zwalniają jednak z powinności ciągłego budowania marki pracodawcy, gdyż taki wizerunek znacznie pomaga przyciągać najlepszych specjalistów każdej branży. Dzieje się to głównie poprzez budowanie sieci społecznościowej LinkedIn. 

4.1 Profil na LinkedIn to CV

Należy pamiętać, że profil osobisty w LinkedIn na pierwszy rzut oka jest czymś w rodzaju CV w mediach społecznościowych. znajdziemy tam m.in.:

  • branżę,
  • specjalizację
  • doświadczenie zawodowe,
  • opis
  • aktualne stanowisko / swoją firmę

i wiele więcej w zależności od profilu zawodowego danej osoby. Dzięki temu możemy znajdować ludzi po bardzo konkretnych umiejętnościach, stanowiskach pracy, lub doświadczeniu.

Te dwa typy działań sprawiają, że cały proces rekrutacji jest znacznie efektywniejszy od standardowych metod. Każda kandydatura może być od razu oceniona poprzez wejście na konto osoby aplikującej. Jest to wygodne zarówno dla pracowników jak i pracodawców.

LinkedIn dlaczego warto oto 9 korzyści

5. Szeroki wybór kontrahentów

Jako przedsiębiorca z pewnością stanąłeś już nie raz przed problemem wyboru rzetelnego kontrahenta, lub podwykonawcy. Sama strona internetowa firmy może nie stanowić dla Ciebie wystarczającego potwierdzenia.

Sprawa ma się jednak inaczej jeżeli chodzi o platformę społecznościową. Na LinkedIn możesz znaleźć wiele firm wykonujących konkretne usługi i ocenić je pod względem wielu parametrów. Najważniejszym z nich są oczywiście opinie zadowolonych klientów.
Oprócz tego należy zwrócić też uwagę na:

  • ilość przedstawionych realizacji,
  • estetykę profilu,
  • częstotliwość publikacji.

W ten sposób możesz wykorzystać LinkedIn i w realny sposób wybrać najlepszego dostawcę niezbędnych Ci rozwiązań. Jest to jeden z powodów dla, którego warto rozwijać swoją sieć. 

6. Silny branding firmy / marki osobistej

Podobnie jak Ty wybierasz na LinkedIn kontrahentów tak i inni mogą na podstawie tych samych kryteriów znaleźć Ciebie. Powinno się więc zadbać o kluczowe elementy swojego wizerunku.

Aby zostać znalezionym powinieneś jasno i wyraźnie sprecyzować czym się zajmujesz. W ten sposób LinkedIn będzie mógł sugerować Twoje konto osobom szukającym rozwiązań, jakie oferujesz.

Sama prezentacja oferty nie wystarczy jednak, by zostać wybranym. Badania pokazują, że elementem najsilniej działającym na proces decyzyjny są dobre opinie zadowolonych klientów. Warto więc wdrożyć w swoją firmę proces zbierania takich opinii.

6.1 Korzyści z konta biznesowego na LinkedIn

Estetycznie uzupełnione konto, duża ilość merytorycznych publikacji, oraz opinie zadowolonych klientów to klucz do sukcesu w budowaniu swojej marki i silnego brandingu firmy. Za tym idzie zaufanie, a w konsekwencji wzrost sprzedaży na LinkedIn. Podobnie działa to dla konta biznesowego LinkedIn. Tu przykład mojego osobistego profilu – Bartłomiej Kaczmarek – Kliknij i dodaj mnie do swojej sieci kontaktów, z pewnością moje publikacjevideo pomogą Ci w budowaniu swojej marki osobistej.
widoczność na LinkedIn
wyświetlenia profilu na LinkedIn

7. Obserwacja działań konkurencji

Szybkość pozyskiwania informacji w biznesie jest kluczowa, daje przewagę i umożliwia reagowanie na zmiany. LinkedIn pozwala obserwować działania konkurencji i szybko się do nich odnosić. Warto obserwować nie tylko swoją lokalną konkurencję, a śledzić działania wszystkich firm z Twojej branży nawet na świecie. Taka łatwość pozyskiwania informacji pomoże Ci zbudować realną przewagę konkurencyjną. Jest to więc mocny punkt w rozważaniach na temat LinkedIn dlaczego warto.

dlaczego warto działać na LinkedIn

8. Możliwości bez granic

W dzisiejszym świecie wiele rozwiązań może być dostarczanych niezależnie od miejsca na ziemi. Być może także Twoje. Działanie na LinkedIn daje więc ogromne możliwości dla Twojego biznesu, bo tak jak wspomniałem już w poprzednim akapicie LinkedIn jest platformą działająca na całym świecie.

Warto tutaj dodać, że istnieje możliwość stworzenia profilu w wielu językach. Jeżeli np. uzupełnisz swój profil po angielsku to dla osoby, która ma właśnie ten języku ustawiony jako główny Twój profil angielskojęzyczny.

Można więc wykorzystać LinkedIn, by:

  • rozszerzyć swoją sprzedaż poza granice kraju,
  • pozyskiwać informacje z Twojej branży z całego świata.

LinkedIn dlaczego warto – są to moim zdaniem dwie bardzo konkretne korzyści.

9. Obserwacja marketingu światowych gigantów

Być może stanąłeś kiedyś przed ścianą – a co ja tak właściwie powinienem publikować o tej mojej firmie na LinkedIn. Jak się pokazać? Czy to odpowiedni materiał na post?

I tu z pomocą przychodzi sam portal społecznościowy LinkedIn, a właściwie jego użytkownicy. Ogromną pomoc i inspirację może stanowić tutaj obserwacja światowych gigantów. Mam tu na myśli niezliczoną ilość stron firmowych jak Ikea, Google, Amazon, Meta, Tesla, YouTube ect.  Oczywiście Ty sam możesz dopasować swoje obserwacje, najbardziej odpowiadające do Twojego profilu firmy i czerpać z nich pomysły.

9.1 Budowanie marki dzięki dośiadczeniu innych

Obserwując największych użytkowników LinkedIn uzyskujesz dostęp do informacji opracowanych przez całe zespoły specjalistów i na ten bazie zoptymalizować swój profil.  Ja robię to regularnie dla moich klientów i stanowi to mocne wsparcie w ich działaniach marketingowych i sprzedażowych. Jest to więc kolejny mocny argument w zestawieniu: LinkedIn dlaczego warto.

Czy warto używać LinkedIn?

Podsumujemy argumenty w odpowiedzi na pytanie: LinkedIn dlaczego warto? Jestem przekonany, że te 9 punktów stanowi silny dowód na to, że LinkedIn jest dziś dużym wsparciem w szeroko pojętym rozwoju firm. W szczególności mam tu na myśli zwiększanie sprzedaży, rekrutację pracowników, budowanie silnego brandingu firmy. Skuteczne wdrożenie działań wśród właścicieli i pracowników, może zbudować dużą przewagę konkurencyjną na wielu obszarach. Tak więc, czy to nie najwyższy czas założenia konta na LinkedIn? 

Jeżeli masz co do tego jakieś pytania to zapraszam Cię serdecznie na konsultacje.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments