fbpx

LinkedIn dlaczego warto? Oto 9 głównych korzyści

LinkedIn dlaczego warto wdrożyć go w firmie? Otóż powodów jest wiele. Zanim omówię je wszystkie przypomnę, żę podstawą rozwoju każdej firmy jest sprzedaż. Im większa i bardziej zyskowna tym firma może szybciej się rozwijać. Dróg do zwiększenia przychodów może być bardzo dużo. Sam testowałem ich wiele w różnych swoich firmach. Obecnie uważam, że nie ma szybszego, tańszego i bardziej efektywnego sposobu na szeroko rozumiany rozwój firmy niż działania na platformie LinkedIn – czyli największej biznesowej platformie na świcie. Dlaczego tak sądzę? Poniżej popieram to stwierdzenie 9 powodami.  

Kto powinien korzystać z LinkedIn?

Konto na LinkedIn powinien mieć każdy, kto jest obecnie aktywny zawodowo i myśli o rozwoju swojej kariery. Niezależnie czy jest pracownikiem, czy właścicielem firmy.

Ok wiemy już czym LinkedIn jest i kto powinien z niego korzystać. Pora więc odpowiedzieć na pytanie Linkedin dlaczego warto.

LinkedIn dlaczego warto?

Poniższe korzyści wypisałem na podstawie mojej codziennej pracy z zespołami handlowców oraz właścicielami firm. Przejdźmy więc do rzeczy.

1. Źródło pozyskiwania nowych klientów

Sprzedaż – bez niej nie ma mowy o rozwoju żadnego przedsiębiorstwa. To dzięki sprzedaży firmy zarabiają i mają środki na inwestycje, rozwój i utrzymanie pracowników. Właśnie dlatego handlowcy na całym świecie poszukują, szybszych i tańszych metod pozyskiwania nowych klientów.

Dzięki biznesowej platformie LinkedIn możliwe jest docieranie do konkretnych osób i nawiązywanie z nimi kontaktów. Warto dodać, że dzięki LinkedIn możemy szukać ludzi nie tylko po imieniu i nazwisku, ale także po firmie, lub konkretnych stanowisku.

Odpowiednio zaplanowany i wdrożony marketing i prospecting na LinkedIn daje możliwości skutecznego pozyskiwania klientów B2B i B2C.

2. Oszczędność czasu i pieniędzy

Istnieje wiele metod pozyskiwania nowych klientów. Zimne telefony, spotkania networkingowe, odwiedziny u klientów etc. Wszystkie te metody są jednak bardzo czasochłonne i generują sporo kosztów. Każdy wyjazd handlowca do klienta wiąże się z całą masą wydatków począwszy od ubrania, aż po koszty utrzymania samochodu nie wspomnę o czasie marynowanym na dojazdy. Pozyskiwanie klientów poprzez platformę LinkedIn odbywa się 100% online więc jest znacznie tańsze szybsze. Firmy, które opanują ten proces mogą znacznie obniżyć koszty i stać się o wiele bardziej konkurencyjne w swojej branży.

3. Możliwość skalowania sukcesów

Kolejną odpowiedzią na pytanie LinkedIn dlaczego warto jest możliwość skalowania skutecznych strategii przez wielu handlowców. Działający marketing i prospecting na LinkedIn zgodnie z procedurami może być z powodzeniem stosowany przez wiele osób.
Takie skalowanie działań może być stosowane nie tylko do pozyskiwania nowych klientów ale także do:

  • rekrutacji pracowników,
  • wyboru podwykonawców,
  • systematycznych publikacji,
  • zbierania opinii
Wizerunek online

4. Precyzyjna rekrutacja specjalistów

LinkedIn to nie tylko świetne narzędzie do pozyskiwania klientów, to także doskonałe środowisko do znajdowania i rekrutacji pracowników. Ten argument  odpowiedzi na pytanie „LinkedIn dlaczego warto” w mojej ocenie jest również niezmiernie cenny. Co więcej wiele osób może nawet kojarzyć LinkedIn głównie z tą funkcją – możliwością zmiany stanowiska pracy. Istnieją na LinkedIn dwie możliwości pozyskiwania pracowników:
  • pasywna – zamieszczenie ogłoszenia rekrutacyjnego,
  • aktywna – wyszukiwanie specjalistów.

4.1 Profil na LinkedIn to CV

Należy pamiętać, że pierwsza strona każdego użytkownika na LinkedIn jest czymś w rodzaju CV. znajdziemy tam m.in.:

  • branżę,
  • specjalizację
  • doświadczenie,
  • opis

i wiele więcej w zależności od aktywności zawodowej danej osoby. Dzięki temu możemy znajdować ludzi po bardzo konkretnych umiejętnościach, stanowiskach pracy, lub doświadczeniu.

Te dwa typy działań sprawiają, że cały proces rekrutacji jest znacznie efektywniejszy od standardowych metod. Każda kandydatura może być od razu oceniona poprzez wejście na konto osoby aplikującej. Jest to wygodne zarówno dla pracowników jak i pracodawców.

LinkedIn dlaczego warto oto 9 korzyści

5. Szeroki wybór kontrahentów

Jako przedsiębiorca z pewnością stanąłeś już nie raz przed problemem wyboru rzetelnego kontrahenta, lub podwykonawcy. Sama strona internetowa firmy może nie stanowić dla Ciebie wystarczającego potwierdzenia.

Sprawa ma się jednak inaczej jeżeli chodzi o platformę społecznościową. Na LinkedIn możesz znaleźć wiele firm wykonujących konkretne usługi i ocenić je pod względem wielu parametrów. Najważniejszym z nich są oczywiście opinie zadowolonych klientów.
Oprócz tego warto zwrócić też uwagę na:

  • ilość przedstawionych realizacji,
  • estetykę profilu,
  • częstotliwość publikacji.

Na tej podstawie możesz w realny sposób wybrać najlepszego dostawcę niezbędnych Ci rozwiązań.

6. Silny branding firmy / marki osobistej

Podobnie jak Ty wybierasz na LinkedIn kontrahentów tak i inni mogą na podstawie tych samych kryteriów znaleźć Ciebie. Warto więc zadbać o kluczowe elementy swojego wizerunku. Aby zostać znalezionym powinieneś jasno i wyraźnie sprecyzować czym się zajmujesz. W ten sposób LinkedIn będzie mógł sugerować Twoje konto osobom szukającym rozwiązań, jakie oferujesz. Sama prezentacja oferty nie wystarczy jednak, by zostać wybranym. Badania pokazują, że elementem najsilniej działającym na proces decyzyjny są dobre opinie zadowolonych klientów. Warto więc wdrożyć w firmie proces zbierania takich opinii. Estetycznie uzupełnione konto, duża ilość merytorycznych publikacji, oraz opinie zadowolonych klientów to klucz do sukcesu w budowaniu silnego brandingu firmy. Za tym idzie zaufanie, a w konsekwencji wzrost sprzedaży na LinkedIn. Podobnie działa to dla kont osobistych. Tu przykład mojego osobistego profilu – Bartłomiej Kaczmarek
widoczność na LinkedIn
wyświetlenia profilu na LinkedIn

7. Obserwacja działań konkurencji

Szybkość pozyskiwania informacji w biznesie jest kluczowa, daje przewagę i umożliwia reagowanie na zmiany. Dzięki LinkedIn możesz obserwować działania konkurencji i szybko się do nich odnosić. Warto obserwować nie tylko swoją lokalną konkurencję, a śledzić działania wszystkich firm z Twojej branży nawet na świecie. Taka łatwość pozyskiwania informacji pomoże Ci zbudować realną przewagę konkurencyjną. Jest to więc mocny punkt w rozważaniach na temat LinkedIn dlaczego warto.

dlaczego warto działać na LinkedIn

8. Możliwości bez granic

W dzisiejszym świecie wiele rozwiązań może być dostarczanych niezależnie od miejsca na ziemi. Być może także Twoje. Działanie na LinkedIn daje więc ogromne możliwości dla Twojego biznesu, bo tak jak wspomniałem już w poprzednim akapicie LinkedIn jest platformą działająca na całym świecie.

Warto tutaj dodać, że istnieje możliwość stworzenia profilu w wielu językach. Jeżeli np. uzupełnisz swój profil po angielsku to dla osoby, która ma właśnie ten języku ustawiony jako główny Twój profil angielsko języczny.

Dzięki LinkedIn możesz:

  • rozszerzyć swoją sprzedaż poza granice kraju,
  • pozyskiwać informacje z Twojej branży z całego świata.

LinkedIn dlaczego warto – są to moim zdaniem dwie bardzo konkretne korzyści.

9. Obserwacja marketingu światowych gigantów

Być może stanąłeś kiedyś przed ścianą – a co ja tak właściwie powinienem publikować o tej mojej firmie na LinkedIn. Jak się pokazać? Czy to odpowiedni materiał na post?

I tu z pomocą przychodzi sam LinkedIn, a właściwie jego użytkownicy. Ogromną pomoc i inspirację może stanowić tutaj obserwacja światowych gigantów. Mam tu na myśli konta takich firm jak Ikea, Google, Amazon, Meta, Tesla, YouTube ect. Oczywiście Ty sam możesz dopasować swoje obserwacje, najbardziej odpowiadające Twojej branży i czerpać z nich pomysły.

W ten sposób uzyskujesz dostęp do informacji opracowanych przez całe zespoły specjalistów. Ja robię to regularnie dla moich klientów i stanowi to mocne wsparcie w ich działaniach marketingowych i sprzedażowych. Jest to więc kolejny mocny argument w zestawieniu LinkedIn dlaczego warto.

LinkedIn korzyści - podsumowanie

LinkedIn dlaczego warto? Jestem przekonany, że te 9 punktów stanowi silny dowód na to, że LinkedIn jest dziś dużym wsparciem w szeroko pojętym rozwoju firm. W szczególności mam tu na myśli zwiększanie sprzedaży, rekrutację pracowników, budowanie silnego brandingu filmy. Skuteczne wdrożenie działań wśród właścicieli i pracowników, może zbudować silną przewagę konkurencyjną na wielu obszarach. Tak więc czy to nie najwyższy czas aby i Twoja firma zaczęła działać na LinkedIn?

Jeżeli masz co do tego jakieś pytania to zapraszam Cię serdecznie na konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwa × 3 =