Zastanawiasz co wstawić jako baner na LinkedIn? Czy wybrać neutralne zdjęcie gór, czy może skomplikowaną grafikę? Obraz ten nie może przeszkadzać, a może powinien realizować cele biznesowe? Czym właściwie jest baner i jaka jest jego funkcja – na te pytania odpowiem właśnie w tym artykule. Omówię powody, dla których warto stosować przemyślane kreacje i pokażę wiele przykładów. Po przeczytaniu tego tekstu będziesz wyposażony w konkretną wiedzę i narzędzia do tworzenia skutecznych banerów tła.
Spis treści
Czego się dowiesz?
Po przeczytaniu tego tekstu dowiesz się:
- Jak zamieścić baner LinkedIn
Jaki jest optymalny rozmiar zdjęcia w tle LinkedIn - Gdzie można znaleźć szablony zdjęć tła na LinkedIn i jakich internetowych platform projektowych użyć.
- Jakie wymiary i formaty posiadają banery stosowane na LinkedIn
- Jak wykorzystują baner światowi liderzy marketingu – przestawię Ci przykłady różnych wariantów i szczegółowo omówię zastosowane na nich rozwiązania.
- Ponadto, jeśli uważasz, że Twój profil LinkedIn wymaga większej optymalizacji pod kątem sprzedaży, lub rekrutacji to kliknij i umów się na bezpłatną konsultację już teraz.
Zapraszam więc do lektury, lub oglądania filmu poniżej. Obiecuję, że będzie ciekawie.
Baner na LinkedIn
Zdjęcie w tle na LinkedIn jest ogromną powierzchnią reklamową, która może pomóc Ci w realizacji celów biznesowych, a dlaczego tak jest? Przede wszystkim dlatego, że odwiedzający Twój profil widzą baner jako pierwszy. Jest to więc jeden z najważniejszych elementów informujących użytkowników o Twojej działalności. Umiejętne zaplanowanie treści na tej grafice znacząco wpływa na osiąganie pożądanych wyników.
Zadania zdjęcia w tle na LinkedIn
Wyobraź sobie, że odwiedzająca Cię osoba spędzi na Twoim profilu na LinkedIn jedynie 10 sekund. Zdąży w tym czasie zobaczyć baner, zdjęcie profilowe, oraz (może) przeczytać nagłówek. W obliczu tych faktów baner na LinkedIn ma jeszcze większe znaczenie, a jego zadaniem jest:
- Wygenerować konkretną akcje np.: sprzedaż
- Podnosić świadomość marki
- Budować zaufanie
Gdy ludzie zobaczą Twój baner powinni wiedzieć:
- gdzie mogą znaleźć więcej informacji,
- jak możesz im pomóc (korzyści),
- na ile mogą Ci zaufać.
Zdjęcie w tle na LinkedIn - wymiary i formaty
W 2023 roku zdjęcia w tle na LinkedIn posiadały wymiary:
- Zdjęcie w tle dla profilu osobistego ma wymiary 1920 x 480 pikseli,
- Baner tła strony firmowej ma wymiary 1920 x 325 pikseli.
Zwrócę Twoją uwagę też na fakt, że zdjęcie w tle LinkedIn jest przycinane inaczej na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. Zanim na dobre zamieścisz nowe zdjęcie upewnij się, że wygląda dobrze na wszystkich urządzeniach. Na LinkedIn możesz zamieścić zdjęcie w tle w formacie JPEG lub GIF o maksymalnym rozmiarze 8MB.
Najlepsze przykłady banerów
Poniżej przedstawię 12 inspirujących przykładów banerów, które zrobiły na mnie duże wrażenie. Nie była to jednak tylko kwestia gustu a konkretnych narzędzie i metod osiągania celów zastosowanych w tych grafikach. Zapraszam więc po ekscytująca podróż po mistrzowskich zdjęciach w tle na LinkedIn.
Potrzeba + Wezwanie do działania
Mój baner to mój sztandar! Zdecydowałem się w jego centrum wyartykułować największy problem mojej grupy docelowej – poszukiwanie nowych klientów online. Oprócz tego zastosowałem:
- wezwanie do działania (CTA) – „kontaktuj się ze mną i poznaj korzyści”.
- swoje zdjęcie, które podnosi poziom zaufana, oraz rozpoznawalność,
- bardzo charakterystyczne kolory marki, które mocno wpadają w pamięć,
- niesamowity projekt wykonany z dbałością o każdy szczegół podkreślający profesjonalizm.
Zdjęcie w tle z 2022r. Bartłomiej Kaczmarek
TOP produkt + Klienci
Justin Welsh prezentuje na banerze swój kurs online. Zachęca zainteresowanych do tego, by dowiedzieli się więcej. Taka widoczność prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Oprócz tego na banerze znajdziemy:
- nagłówek informujący, dla kogo jest ten kurs,
- przedstawienie znanych marek, z którymi współpracował (Forbes, Indie Hackers itp.) to dodaje silny dowód społecznościowy
- prosty i przejrzysty projekt z jego kursem
Lekki baner Justina zachęca ludzi do odwiedzenia jego strony www. Dodanie znanych marek buduje zaufanie i zwiększa prawdopodobieństwo, że widzowie podejmą to działanie.
Zdjęcie w tle z 2022r. Justin Welsh
Korzyść + Kierowanie ruchu na stronę
Baner na LinkedIn Austina Belcaka pokazuje, jak efektywnie wykorzystać ograniczoną przestrzeń i zamieścić wiele informacji. Grafika w tle promuje jego program coachingowy, który pomaga ludziom „zdobyć niesamowite miejsca pracy” – korzyść. Oprócz tego na banerze znajduje się link do jego strony www.
Dlaczego jeszcze ten baner się wyróżnia:
- Zawiera emblemat nagrody – LinkedIn Top Voices 2022 i jest ogromnym sygnałem autorytetu,
- Zawiera loga firm, z którymi współpracował (Inc., Wired, Business Insider, Forbes) co stanowi silny dowód społeczny.
Gdy ludzie zobaczą baner, będą wiedzieć, jak Austin może im pomóc, gdzie mogą znaleźć więcej informacji i jak godny jest zaufania. To kompleksowy generator leadów, którym powinien być każdy baner.
Zdjęcie w tle z 2022r. Austin Belcak
Informacja – Korzyść – Wiadomość
Zdjęcie w tle na LinkedIn Sam Dunning w prosty sposób informuje o usługach jakie świadczy – „spersonalizowane strony www i strategia pozycjonowania dla generowania leadów”
Taki baner na LinkedIn to
- Jasna informacja czym się zajmuje,
- Główna korzyść z tego działania (generowanie leadów i sprzedaż).
Baner na LinkedIn informuje więc odwiedzających, co oferuje Sam i jakie korzyści uzyskają dzięki jego usługom. Oferuje również dwa sposoby, aby dowiedzieć się więcej – odwiedzając jego stronę internetową, lub wysyłając mu bezpośrednią wiadomość.
Zdjęcie w tle z 2022r. Sam Dunning
Korzyść + Zaproszenie do obejrzenia profilu
Niharikaa Kaur Sodhi buduje swoją markę na LinkedIn poprzez informacje zawarte w banerze:
- Wyraźnie określona korzyść (pomagam stać się zdrowszym i szczęśliwszym)
- Swobodny język w CTA („nie zapomnij sprawdzić fajnych rzeczy w wyróżnionej sekcji poniżej”) dodaje przyjaznego akcentu
- Pastelowa kolorystyka tła (miękkie, uspokajające kolory) wzmacniają jej profesjonalny branding
Osobiste podejście sprawia, że baner Niharikaa jest zachęcający i godny zaufania. Jako ekspert od zdrowego trybu życia używa konwencjonalnego języka, co zmniejsza dystans i powoduje, że staję się ona bardziej przyjazną osobą.
Zdjęcie w tle z 2022r. Niharikaa Kaur Sodhi
Słowa Klucze + duża zapamiętywalność
Specjalistka ds. rozwoju kariery, Brianna Doe, wykorzystuje swój baner do promowania swoich usług. Warto zwrócić uwagę, w jaki sposób ten baner podkreśla jej atuty:
- Wyróżnianie słów kluczowych (wzrost kariery, przywództwo, marketing) które pokazują na czym się skupia.
- Unikalne kolory przenikające się w bardzo ciekawy sposób.
- Tło łączące się ze zdjęciem profilowym wskazujące na dużą spójność
Harmonia między jej banerem, a zdjęciem profilowym tworzy ciekawe połączenie, które bez wątpienia wyróżnia Briannę. Frazy kluczowe jednoznacznie wskazują na to czym się zajmuje. Tak oto mamy przepis na świetne zdjęcie w tle na LinkedIn.
Zdjęcie w tle z 2022r. Brianna Doe
TOP Korzyść + 3 CTA
Copywriter Matt Barker używa prostego, przejrzystego projektu. Jego baner na LinkedIn przyciąga jednym, głównym tekstem „Oszczędzaj czas”. Matt poniżej tego hasła podaje trzy CTA, czyli wezwania do działania, które w jego ocenie oszczędzą użytkownikowi wiele czasu.
Na tym banerze Matt Barker używa białej przestrzeni, aby podkreślić przejrzystość i konkretny sposób pisania.
Zdjęcie z 2022r. Matt Barker
Ważna opinia
Roxana Irimia przytacza na swoim banerze opinię otrzymaną od wpływowego marketingowca, Jérome’a Scata. Bezpośredni cytat pokazuje, w jaki sposób Roxana pomogła mu zaoszczędzić czas na czytaniu, co podkreśla oczywistą korzyść.
Taki zabieg stanowi świetny dowód społeczny. Warto zwrócić uwagę, że na banerze znajduje się także CTA – wezwanie do działa. Tym razem mamy prośbę o dodanie do obserwowanych. Roxana w tle przedstawia również logo swojej firmy, dla zwiększenia świadomość marki i zaufania.
Zdjęcie w tle 2022r. Roxana Irimia
Istotne wzmianki
Tara Horstmeyer, specjalistka od pisania tekstów zamieściła na swoim banerze bardzo interesującą część. Oprócz tego, że przedstawia swój tytuł (Executive LinkedIn Ghostwriter) i oferowane przez nią usługi (comiesięczne pakiety postów + warsztaty treści) to daje coś jeszcze! Pokazuje jakie, ważne portale o niej dotychczas wspomniały, przytacza Business Insider oraz Morning Brew.
Nie zabrakło tutaj także promowania strony internetowej, na której ludzie mogą znaleźć więcej informacji Baner Tary daje odwiedzającym obraz tego, co robi, komu pomaga, co oferuje i gdzie można znaleźć więcej szczegółów. To także bardzo fajna inspiracja na Twój przyszły baner na LinkedIn.
Zdjęcie w tle z 2022r. Tara Horstmeyer
Promowanie darmowego materiału
Zain Khan używa swojego banera, by promować swoje bezpłatnie warsztaty dla młodzieży. Wykorzystuje żywe kolory grafiki warsztatu, aby zwrócić uwagę młodej publiczności. Oprócz tego baner na LinkedIn kieruje odwiedzających do linku za pomocą strzałki i CTA.
Baner na LinkedIn Zaina przyciąga wzrok i jasno wyjaśnia, czego odwiedzający mogą oczekiwać od jego warsztatu. Kolorowe wizualizacje sprzyjają zaangażowaniu, a wyraźne wezwanie do działania prowadzi odwiedzających bezpośrednio do rejestracji na warsztaty.
Zdjęcie w tle z 2022r. Zain Kahn
Światło reflektorów
Kreatywne wykorzystanie koloru może wyróżnić Twój baner. Doskonałym pomysłem jest zdjęcie w tle projektu Roba Maiale’a. Kolor żółty zwraca uwagę i zapada w pamięć poprzez:
- ustawienie Rob’a w świetle żółtych reflektorów,
- podkreślenie korzyści płynących ze współpracy i podkreślenie hasła na żółto.
Na żółto Rob pokreślił także swoje specjalizacje (złożone, nowatorskie i wysoce regulowane branże)
Rob bawi się kolorami, aby jego baner przyciągał wzrok. Użycie potencjalnie niebezpiecznych kolorów żółtego i czarnego. Używa ich jednak w umiejętny sposób, a jego baner wygląda nowocześnie i elegancko.
Zdjęcie w tle z 2022r. Rob Maiale
Priorytet obserwowania
Wspominam ten baner z uwagi na jeden bardzo ważny element! Zanim o tym napiszę chciałbym zwrócić uwagę na to, że użyte tu przez Jasmin Alić kolory są świetnie i zupełnie nieintuicyjnie połączone.
Ważny jest jednak jeden szczegół, mianowicie strzałka po prawej stronie, która wskazuje dzwoneczek widniejący na profilu tuż poniżej banera.
Dzwoneczek ten jest widoczny na profilach osób, które posiadamy w sieci kontaktów. Kliknięci w ten dzwoneczek włącza priorytet obserwowania. Jest to szczególnie ważne dla tych, który dużo publikują i chcą osiągać jak największe zasięgi.
Jeżeli i Ty chcesz, by Twoje zasięgi były większe to rozważ CTA – priorytet obserwowania.
Zdjęcie w tle z 2022r. Jasmin Alić z d. Ja
Cele banerów na LinkedIn
Powyżej przedstawiłem 12 różnych, moim zdaniem bardzo ciekawych banerów. Każdy z nich jest zaprojektowany na jakiś cel. Przykłady pokazują także jak można na jednym banerze połączyć 2 lub nawet 3 konkretne cele.
Cele banera i możliwe jego realizacje.
- Sprzedaż produktów:
– Wskazuj jednoznacznie czym się zajmujesz, TOP produkt / usługa
– Pisz dla kogo jest przeznaczony Twój produkt / usługa
– Pokaż największe korzyści z Twojego rozwiązania - Budowanie świadomości marki:
– Prezentuj Logo firmy
– Dodaj swoje zdjęcie portretowe
– Wstaw słowa kluczowe, frazy na banerze - Zwiększenie zaufania do marki:
– Prezentacja logotypów marek, które obsługujemy
– Prezentację opinii zadowolonego klienta
– Prezentacja MEGA Wyróżnienia / nagrody
– Prezentacja doświadczenia
– Profesjonalne wykonanie banera
– Połączenie zdjęcia w tle ze zdjęciem profilowym za pomocą kolorów - Zdobycie większych zasięgów
– Wezwanie do kliknięcia priorytetu obserwowania - Zwiększ ruch w witrynie
– Umieść adres URL do strony na banerze - Zdobycie większej ilości obserwujących (dla kont twórców)
– Wezwanie do obserwowania profilu
Jak zrobić dobry baner
Najpierw zdecyduj jaki przekaz powinno nieść Twoje tło. Następnie wybierz jaki rodzaj obrazu chcesz umieścić jako grafika w tle na LinkedIn. Pamiętaj, że jeżeli chcesz wykorzystać jakieś „zdjęcie z Internetu” to musi być ono wolne od praw autorskich. Takie zdjęcia możesz znaleźć na wielu platformach, poniżej przedstawiam kilka z nich.
Do wyboru zdjęć możesz użyć płatnych platform:
- iStockphoto.com
- Vecteezy.com
- Canva.com
- Shutterstock.com
lub wykorzystać darmowe zdjęcia z serwisów:
- Morguefile.com
- Depositphotos.com
- Pixabay.com
Jeżeli potrzebujesz pomocy ze stworzeniem wyjątkowej grafiki na tło to kliknij w kontakt i napisz do mnie już teraz.
Jak dodać baner na LinkedIn?
Następnie na naszym ekranie pojawi się popup umożliwiający zmianę lub dodanie nowego zdjęcia w tle. Ważne abyśmy nowe zdjęcie posiadali zapisane na urządzeniu, z którego chcemy dodać nową grafikę.
Baner na LinkedIn - podsumowanie
Tak, właśnie otrzymałeś pełny zestaw wiedzy dotyczącej tworzenia grafiki w tle na LinkedIn. Przeszliśmy kolejno przez etapy wszystkie etapy. Począwszy od planowania celu, narzędzi do ich realizacji aż do wyboru ostatecznej kreacji wizualnej. Zaufaj mi, te rozwiązania pomogły już wielu firmom zrealizować cele biznesowe. Dobry baner jest konieczny, ale nie gwarantuje sukcesu. Jeżeli chcesz zaplanować i wdrożyć pełną strategię marketingową to skontaktuj się ze mną już teraz. Chętnie poznam Twoje oczekiwania i porozmawiam o możliwościach.