LinkedIn to wspaniała platforma zarówno dla małych firm, dużych korporacji czy freelancerów. A dzięki stałemu rozwojowi nowych funkcjonalności, LinkedIn staje się coraz bardziej popularny.
Dzisiaj porozmawiamy o 6 metodach rozwoju Twojego profilu firmowego na LinkedIn.
#1: Zoptymalizuj stronę firmową na LinkedIn
Chcesz zbudować na LinkedIn markę firmową? Pierwszym krokiem jest optymalizacja strony firmowej.
Podobnie jak na innych platformach społecznościowych, bardzo ważne jest aby profil jasno pokazywał wartości firmy. Dobrze opracowana hasła reklamowe, słowa od, cele, itd sprawią, że odbiorca łatwiej zrozumie jaka jest wizja firmy i zacznie ją obserwować.
Przykładowo możesz dodać podsumowanie firmy, które jasno opisze jaka jest wizja i misja firmy. Zastanów się kim jest Twoja grupa odbiorców, jakie ma problemy i w jaki sposób Twoja firma im pomaga.
Do tego jasno określ jaki jest cel Twojego profilu. Zupełnie inaczej będziesz prowadzić profil nastawiony na pozyskanie nowych pracowników, w porównaniu do nastawienia na pozyskanie klientów.
Ważnym elementem przy optymalizacji jest również określenie przekazu graficznego. Kolory firmowe, logo oraz sposób przekazy są bardzo ważne przy pierwszym wrażeniu.
TIP: Tworząc opisy na swojej stronie firmowej pamiętaj, że roboty wyszukiwarek indexują strony na LinkedIn. Dlatego warto zadbać o pojawianie się słów kluczowych.
#2: Śledź LinkedIn Analytics
Kluczowym elementem do zwiększenia zasięgu jest zrozumienie co działa a co nie. Co interesuje obecną społeczność zgromadzoną wokół marki.
Obserwowanie danych statystycznych jakie udostępnia nam portal to podstawa wszelkich działań. Jako administrator strony masz dostęp do dużej ilości danych. Możesz łatwo określić kim są obecnie obserwujące Cię osoby, jakie posty ich interesują oraz wiele więcej.
Mając takie dane możesz przygotować strategię marketingu na LinkedIn. Zastanów się o jakich tematach warto mówić w jakiej formie. To pozwoli Ci zmaksymalizować swoje wyniki.
#3: Dodawaj zdjęcia do postów
Jak wszystkie platformy społecznościowe, LinkedIn również staje się platformą w której kluczowym elementem staje się przekaz wizualny. Czasy w których wystarczyło napisać post składający się z samego tekstu już przeminęły. Takie posty gubią się w natłoku innej treści.
Można przypuszczać, że algorytm LinkedIn będzie z czasem faworyzował posty z zdjęciami czy nagraniami video. Jeśli już tego nie robi.
Oczywiście dodane grafiki nie muszą być dziełem sztuki. Proste grafiki potrafią się również bardzo dobrze sprawdzić. Jeśli jednak potrzebujesz stworzyć coś fajnego to polecam Ci skorzystać z aplikacji Canva. Daje ona niesamowite możliwości tworzenia unikalnych grafik.
#4: Wykorzystuj funkcjonalności platformy
W poprzednim artykule opisywaliśmy szczegółowo 5 funkcjonalności, które każda osoba rozpoczynające działania na LinkedIn powinna znać. Serdecznie zapraszamy do lektury artykułu Budowanie Marki Na Linkedin – 5 Przydatnych Funkcjonalności tutaj.
A tutaj wykaz tych funkcjonalności:
- Transmisje Live
- Wymowa Imienia
- Reakcje
- Ankiety
- Karuzele
#5: Udostępniaj video
Mimo, że na LinkedIn królują zdjęcia warto dalej pamiętać o nagraniach video. Tego typu treści przykuwają uwagę odbiorców na dłużej co jest bardzo ważne. Warunkiem jest stworzenie ciekawej treści. Co w przypadku nagrań wideo często jest sporym wyzwaniem.
Dobre nagranie opowiada historię, budując napięcie, które sprawia, że nie chcemy się oderwać. Umiejętność dobrego storytellingu jest tutaj kluczem do sukcesu.
TIP: Dodając nagranie pamiętaj, że częstym miejscem przeglądania platformy jest praca. Oznacza to, że spora część odbiorców nie może włączyć dźwięku. Warto więc zawsze dodać do nagrania napisy.
#6: Dodaj hashtagi do postów
Kolejnym często pomijanym aspektem w postach są hashtagi. Są one szczególnie przydatne na początku. Gdy nie mamy dużej ilości osób w sieci pozwolą nam na dotarcie do zupełnie obcych osób.
Należy jednak pamiętać, że LinkedIn jest platformą dla profesjonalistów. Dlatego spamowanie hashtagami pod postem nie wygląda dobrze. Lepiej dodać ich mniej ale bardziej dopasowanych do odpowiednich grup odbiorców.
Fajnym pomysłem jest stworzenie własnego hashtaga. Jednak przy małej grupie odbiorców wypromowanie go w taki sposób by stał się on popularny może okazać się co najmniej bardzo trudne.