fbpx

Budowanie marki osobistej na Linkedin – 5 przydatnych funkcjonalności

0

Rozważasz budowanie marki osobistej na LinkedIn? W tym artykule poznasz 5 przydanych funkcjonalności tej największej biznesowej platformy na świecie, które Ci w tym pomogą. 

Jeśli LinkedIn nie jest częścią Twojej strategii marketingowej, to obecnie jest doskonały czas by się nad tym zastanowić. 

W 2021 LinkedIn jest najbardziej zaufaną siecią społecznościową. Dodatkowo jako jedyna trzyma wysoki poziom profesjonalizmu. Jest to idealne miejsce dla firm działających w segmencie B2B.

W tym artykule podzielimy się 5 funkcjonalnościami, które pomogą Ci szybko zobaczyć efekty pracy. Budowanie marki na LinkedIn, przestanie być tak trudne jak myślałeś wcześniej. 

budowanie marki osobistej na LinkedIn

1 Transmisje Live

Obecna sytuacja na świecie otworzyła wiele osób na działania online. Jest to więc doskonały okres do robienia transmisji live. 

Tego typu działania stały się dla nas codziennością. Dużo chętniej bierzemy aktywny udział w tego typu transmisjach. Czy to poprzez odpowiadanie na pytania prowadzącego, czy samemu przejmująć inicjatywe. Taka interakcja sprawia, że budujemy społeczność wokół naszej marki. 

Biorąc to pod uwagę, wprowadzenie LinkedIn Live zostało dodane w idealnym czasie. 

Według statystyk udostępnionych przez platformę, live ma 24 razy więcej reakcji niż zwykłe nagrania video.

Ponieważ jest to stosunkowo nowa funkcjonalność ma ona swoje ograniczenia. Warto więc na początek zapoznać się z informacjami o niej.

Budowanie marki na LinkedIn - transmisja na żywo

Post: Bartłomiej Kaczmarek, zobacz profil

2 Wymowa Imienia

Wymowa naszego imienia to kolejna bardzo ciekawa funkcjonalność. Mimo, że na pierwszy rzut oka może wydawać się ona mało ważna to kryje się w niej ogromny potencjał. 

Zacznijmy jednak od tego czym dokładnie jest ten system. Ta funkcjonalność pozwala nam na nagranie 10 sekund klipu audio i dodanie go do naszego profilu. Ma ono pokazać odwiedzającym jak w prawidłowy sposób wymówić nasze imię i nazwisko. 

Prawidłowa wymowa nie jest tylko uprzejmością ale wpływa na to jak odbieramy osobę, która się do nas zwraca. 

Wyobraźmy sobie, że mamy spotkanie biznesowe na którym będą osoby z innego kraju. To co możemy zrobić przed spotkaniem to sprawdzić jak prawidłowo wymawiać imiona tych osób. Zrobi to na pewno lepsze wrażenie niż jąkanie się czy plątanie w wymowie.

Budowanie marki na LinkedIn - wymowa imienia

3 Personalny adres URL

Utworzenie osobistego adresu URL dla swojego profilu LinkedIn to łatwy krok , który podnosi wiarygodność każdego profilu. Niestety ci, którzy po prostu korzystają z domyślnych ustawień losowych liczb i liter, wydają się mniej profesjonalni niż ci, którzy poświęcają czas na dostosowanie.

Brak osobistego adresu URL ma jeszcze kilka innych wad. Po pierwsze ludziom trudniej jest zapamiętać, lub znaleźć Twój profil. Po drugie może to wskazywać na lenistwo, lub niekompetencję techniczną, co nie jest pomocne dla budowania wizerunku profesjonalisty.

Post: Przemysław Olesiński, zobacz profil.

4 Ankiety

Ankiety na LinkedIn to kolejny doskonały sposób na budowanie zaangażowania w naszej sieci społecznościowej. 

Ankiety mogą służyć zarówno do pytania o lekkie HR-owe sprawy, jak również te bardziej ważne. Następnie możemy zgromadzoną wiedzę wykorzystać w lepszym rozwoju firmy. 

Ciekawym pomysłem jest również wykorzystanie ankiet do budowania produktów. Jak zapewne wiesz, marketing polega na poznaniu potrzeb grupy docelowej. Jakie jest lepszy sposób niż zapytanie wprost o to czego potrzebują? 

Dodatkowo poza wypełnieniem ankiety, możesz zachęcić odbiorców do rozwinięcia swojej myśli w komentarzach. To da Ci jeszcze większe możliwości do poznania swojej społeczności.

Więcej informacji o tym jak tworzyć ankiety znajdziesz tutaj

Budowanie marki na LinkedIn - ankieta

5 Karuzele

Karuzele w LinkedIn nie są nową funkcjonalnością. Tak naprawdę nawet oficjalnie nie istnieją. By je stworzyć trzeba się trochę napracować ale z całą pewnością potrafią przykuć uwagę. 

To o co dokładnie w nich chodzi? Odpowiedź to dokumenty LinkedIn. 

Dokumenty LinkedIn mogą być wyświetlane jako karuzela. Można je wykorzystać do stworzenia ukrytej funkcjonalności jaką jest karuzela obrazków. 

Ponieważ jest to mało spotykana funkcjonalność mocno sugeruje dodanie strzałek, które podpowiedzą odbiorcą co i jak. 

LinkedIn stale się rozwija dodając nowe funkcjonalności dla swojej społeczności ponad 500 milionów użytkowników.

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiemy. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

jedenaście − 1 =