fbpx

Jak rozwijać sieć w LinkedIn? Odpowiadam na 7 najczęstszych pytań

Zastanawiasz się jak rozwijać sieć w LinkedIn? Jeżeli już posiadasz konto na tej największej na świecie biznesowej platformie to z pewnością wiesz, że nie jest to takie proste jak mogłoby się wydawać. W tym artykule odpowiem na 7 najczęściej zadawanych pytań dotyczących budowania sieci z uwzględnieniem niuansów, które znacznie usprawnią Ci ten proces. Otrzymasz konkretną wiedzę, którą zdobyłem w praktyce przy budowaniu wielu sieci kontaktów. Opisane działania będziesz mógł od razu wdrożyć na swoim profilu. To co zaczynamy?

Spis treści

Po co mi sieć kontaktów na LinkedIn?

Odpowiednio zbudowana sieć kontaktów na LinkedIn licząca 30000 osób stanowi ogromne narzędzie realizacji celów biznesowych. Pozwala przedsiębiorcom głównie na:

  • zwiększenie sprzedaży,
  • zatrudnianie pracowników,
  • zwiększenie zaufania,
  • zbudowanie silnej marki osobistej i marki firmy.
Więcej o korzyściach prowadzenia LinkedIn dowiesz się klikając w link do poprzedniego artykułu o 9 głównych korzyściach.

Istotne fakty o sieci kontaktów

Zanim omówię szczegółowo jak rozwijać sieć w LinkedIn, to chciałbym przytoczyć kilka niezbędnych informacji.

  • Twoja sieć na LinkedIn może zawierać aż 30000 kontaktów.
  • Na LinkedIn obowiązują limity wysyłania zaproszeń do sieci kontaktów.
  • Limity wysyłania zaproszeń nie są stałe i można na nie wpływać odpowiednią aktywnością.

Z tych prostych trzech faktów możesz wywnioskować, że Istnieją sposoby na szybszy rozwój sieci kontaktów na LinkedIn. Właśnie dlatego warto dowiedzieć się o tym nieco więcej i działać skuteczniej.

Jak rozwijać sieć w LinkedIn

Jak rozwijać sieć w LinkedIn?

Ok, wiesz już to co niezbędne o sieci kontaktów. Znasz korzyści płynące z posiadania dużej i jakościowej sieci, wiesz także, że od zastosowanych metod zależy szybkość jej zbudowania. Przechodzę więc do rzeczy i odpowiadam na najczęściej zadawane pytania.

Co to znaczy nawiąż kontakt na LinkedIn?

Dokładna odpowiedź na to pytanie będzie wymagała głębszego wyjaśnienia. Na LinkedIn istnieją bowiem 2 rodzaje powiązania pomiędzy dwoma kontami prywatnymi:

  • Nawiązanie kontaktu
  • Obserwacja

Powiązania te niosą za sobą bardzo odmienne konsekwencje. Zanim cokolwiek klikniesz warto abyś zrozumiał, na czym dokładnie polega różnica między nimi.

Obserwacja na LinkedIn

Być może już zauważyłeś, że na wielu profilach znajduje się przycisk “obserwuj” Oznacza to, że osoby te posiadają konto twórcy. Z założenia jest to konto przeznaczone dla celebrytów. Jeżeli klikniesz “obserwuj” to Ty będziesz obserwował aktywność danej osoby, ale ta osoba nie będzie obserwowała Ciebie. Twoja aktywność nie dotrze do tej osoby. Jest więc to interakcja jednostronna.
Obserwacja na LinkedIn

Nawiązanie kontaktu na LinkedIn

Nawiązanie kontaktu w odróżnieniu od obserwacji jest interakcją obustronną. Nawiązując kontakt będziesz obserwował aktywność danej osoby i odwrotnie. Jest to najbardziej korzystna dla Ciebie forma.  

Jeżeli ktoś posiada konto Twórcy to nie oznacza, że nie ma możliwości nawiązania kontaktu. Istnieje  możliwość nawiązania kontaktu z osobami posiadającymi konto twórcy, pod warunkiem, że nie ma pełnej puli 30000 osób w sieci. W tym celu należy kliknąć “więcej” i wybrać “nawiąż kontakt”. W takim wypadku interakcja będzie obustronna, a my dostajemy szansę przedstawienia swojej działalności na LinkedIn nawet celebrytą.

Tak więc jak rozwijać sieć w LinkedIn skutecznie? Nie zapominamy o nawiązywaniu kontaktów.

Nawiąż Kontakt na LinkedIn

Jak zaprosić do kontaktu na LinkedIn?

Podobnie jak poprzednio i tu odpowiedź wymaga szerszego wyjaśnienia. Zacznijmy do tego, że budowanie sieci kontaktów to proces. Jego zadaniem jest osiągnięcie jak największej sieci wartościowych osób przy jak najmniejszej ilości czasu i pracy.

Budowanie sieci kontaktów polega na systematycznym wysyłaniu zaproszeń, które mogą jednak zostać przyjęte lub odrzucone. Twoja siec będzie powiększać się tym szybciej im więcej osób będzie akceptować Twoje zaproszenia.

Współczynnik akceptacji zaproszeń

Współczynnik akceptacji zaproszeń ma więc ogromne znaczenie! Wyobraź sobie, że wysyłasz dziennie 30 zaproszeń. Jeżeli zaakceptuje je 70% osób to Twoja sieć po 30 dniach będzie większa o 630 osób. Jeżeli jednak akcept kliknie tylko 30% to Twoja sieć powiększy się jedynie o 270. Jest to 360 osób różnicy przy dokładnie takim samym nakładzie pracy z Twojej strony. Co więc robić, by zwiększyć współczynnik akceptacji? Już tłumaczę.

Wysyłanie zaproszeń na LinkedIn

Musisz widzieć, nawiązywanie kontaktów na LinkedIn przez komputer różni się nieco od działania w aplikacji mobilnej. Po kliknięciu „nawiąż kontakt” na komputerze pojawi się możliwość dodania notki powitalnej. Jest to krótka wiadomość, która może znacznie podnieść współczynnik akceptacji wysyłanych zaproszeń. Warto więc przetestować kilka wersji i sprawdzić, która z nich najlepiej działa u Ciebie.

Wysyłanie zaproszeń na LinkedIn

Kogo zaprosić na LinkedIn?

Dlaczego warto nieco bardziej pochylić się nad odpowiedzią na to pytanie? Jeżeli Twoja sieć będzie składała się z zupełnie przypadkowych osób to bardzo trudno będzie Ci osiągnąć konkretne cele biznesowe.

Unikaj więc:

  • Klikanie na oślep w każde „nawiązanie kontaktów”
  • Rozpraszania sieci kontaktów

Im lepiej opiszesz swojego idealnego klienta, lub pracownika tym precyzyjniej będziesz mógł zapraszać osoby do swojej sieci. Do tego celu służy dokument: „Avatar Klienta”.

Awatar Klienta

Kogo zaprosić na LinkedIn?

Przygotowanie Awatara Klienta wymaga opisania takich zagadnień persony jak:

  • Geografia
  • Demografia
  • Behawiorystka

Dokument jaki przygotowuję na zajęcia z moimi klientami to nierzadko 10, lub nawet 20 stron dokładnego opisu. Posiadając taki opis, wiesz bardzo dokładnie z kim chciałbyś współpracować i jak rozwijać sieć w LinkedIn.

Jeżeli jeszcze nie masz swojego idealnego awatara klienta, to nic nie szkodzi. Z przyjemnością pomogę Ci go stworzyć Kliknij już teraz, a umówimy się na Bezpłatną Konsultację.

Skąd wziąć odpowiednie osoby?

Jest wiele metoda na znajdowanie osób opisanych w awatarze klienta. Warto dodać, że każda działająca metoda jest dobra, a podejście kreatywne bardzo ułatwia sprawę. Ja poniżej opiszę metodę standardową i jedną z metod kreatywnych. Nie mniej dodam, że jest ich znacznie więcej.

Wyszukiwarka osób na LinkedIn

Warto zdawać sobie sprawę, że LinkedIn sam z siebie nie pomoże nam w odnalezieniu interesujących nas specjalistów. Dobrym początkiem jest użycie wyszukiwarki. Jej bezpłatna wersja jest dość ograniczona. Możemy w niej wpisać kogo potrzebujemy i sprawdzić. Z reguły LinkedIn da nam mniej więcej sto kontaktów. Dalsze działania zależą od naszej kreatywności.

Podejście kreatywne

Jedną z metod jest wchodzenie na profile osób, które już posiadasz w swojej sieci. Prawdopodobnie znajdziesz tam więcej podobnych osób. Jest to doskonała kopalnia niewyczerpanych kontaktów. Tak jak wspomniałem wcześniej, jest jeszcze kilka sposobów na to jak rozwijać sieć w LinkedIn, chętnie omówię je podczas prywatnej konsultacji, do której gorąca zapraszam. Już teraz możesz dodać także mnie do swojej sieci klikając w link do mojego profilu.

Ile osób można zaprosić na LinkedIn?

Na to pytanie niestety nie mogę udzielić Ci jednoznacznej odpowiedzi ponieważ to zależy… Ilość osób jakie możesz zaprosić do sieci w ujęciu tygodniowym zależ od Twojej aktywności. Im jesteś bardziej aktywny, tym LinkedIn pozwala Ci wysłać więcej zaproszeń. Z mojego doświadczenia wynika, że przy umiarkowanej aktywności, możesz zaprosić około 20 – 30 osób dziennie. Po przekroczeniu tej wartości kilka dni z rzędu możesz dostać bana, a to oddali Cię od odpowiedzi jak rozwijać sieć w LinkedIn.

Jak zapraszać więcej osób na LinkedIn?

Jeżeli zwiększysz swoją aktywność na LinkedIn tzn. Będziesz:

  • Systematycznie publikował
  • Udzielał się w dyskusjach
  • Reagował

wtedy Twój limit wysłanych zaproszeń także wzrośnie. Z mojego doświadczenia wynika, że aktywni użytkownicy mogą zaprosić nawet do 60 osób dziennie. Jest to więc ogromna różnica dla, której warto się postarać.

Ile osób można zaprosić na LinkedIn?

Czy zaakceptować wszystkie zaproszenia na LinkedIn?

Tu odpowiedź jest jasna – zdecydowanie nie! Od Ciebie zależy jednak jak „wąskie sito” przyjmiesz. Pamiętaj, że masz miejsce na 30000 osób. Jeżeli przyjmujesz masowo do sieci osoby, które są dalekie od Twojej idealnej persony z awatara to tylko blokujesz miejsca.

Pamiętajmy, że zależy Ci przede wszystkim na osobach które są:

  • zgodne z Twoim Awatarem Klienta
  • posiadają zdjęcie profilowe
  • mają uzupełniony nagłówek
  • użyły funkcji „Dodaj notkę”

Jeżeli ktoś nie ma zdjęcia profilowego, a w nagłówku pusto, to powinieneś takie zaproszenia odrzucać. Gdyby ktoś taki pukał do Twoich drzwi to z pewnością nie wpuściłbyś go do domu. Czemu więc miałbyś wpuszczać go do sieci. Oczywiście decyzja jak działać należy do ciebie, jednak stworzenie sita może zaowocować i pomóc w odpowiedzi jak rozwijać sieć w LinkedIn.

Jak rozwijać sieć w LinkedIn? Odpowiadam na 7 najczęstszych pytań

Co zrobić, gdy zbliżę się do 30 tys kontaktów?

Zdobycie 30000 kontaktów wcale nie jest końcem Twojej przygody z budowaniem sieci kontaktów. Właśnie tutaj przydaje się opcja, o której mówiłem już wcześniej. Jest to najwyższy czas aby pod Twoim zdjęciem profilowym znalazł się przycisk „obserwuj”. Od tej chwili ludzie mogą Ciebie obserwować bez konieczności nawiązywania obopólnego kontaktu. Jeżeli ktoś Cię poprosi o nawiązanie kontaktu, to oczywiście możesz się na to zgodzić, ale nie musisz, o ile będziesz jeszcze miał choćby jedno wolne miejsce. Od tego momentu dajesz możliwość bycia obserwowanym, a Tu już nie ma limitów ilościowych. 

Podsumowanie

Jak rozwijać sieć w LinkedIn? Dostałeś właśnie sporo wiedzy, którą możesz wdrożyć praktycznie od zaraz przy budowaniu swojej sieci. Teraz po prostu działaj, a jeżeli pojawiły się jakieś pytania to umów się na bezpłatną konsultację. Chętnie poznam Twoje cele, zapoznam się z tym co robisz i będziemy mogli ustalić najlepszy możliwy scenariusz działania dla Ciebie.
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments