Zastanawiasz się jak rozwijać sieć w LinkedIn? Jeżeli już posiadasz konto na tej największej na świecie biznesowej platformie to z pewnością wiesz, że nie jest to takie proste jak mogłoby się wydawać. W tym artykule odpowiem na 7 najczęściej zadawanych pytań dotyczących budowania sieci z uwzględnieniem niuansów, które znacznie usprawnią Ci ten proces. Otrzymasz konkretną wiedzę, którą zdobyłem w praktyce przy budowaniu wielu sieci kontaktów. Opisane działania będziesz mógł od razu wdrożyć na swoim profilu. To co zaczynamy?
Spis treści
Po co mi sieć kontaktów na LinkedIn?
Odpowiednio zbudowana sieć kontaktów na LinkedIn licząca 30000 osób stanowi ogromne narzędzie realizacji celów biznesowych. Pozwala przedsiębiorcom głównie na:
- zwiększenie sprzedaży,
- zatrudnianie pracowników,
- zwiększenie zaufania,
- zbudowanie silnej marki osobistej i marki firmy.
Istotne fakty o sieci kontaktów
Zanim omówię szczegółowo jak rozwijać sieć w LinkedIn, to chciałbym przytoczyć kilka niezbędnych informacji.
- Twoja sieć na LinkedIn może zawierać aż 30000 kontaktów.
- Na LinkedIn obowiązują limity wysyłania zaproszeń do sieci kontaktów.
- Limity wysyłania zaproszeń nie są stałe i można na nie wpływać odpowiednią aktywnością.
Z tych prostych trzech faktów możesz wywnioskować, że Istnieją sposoby na szybszy rozwój sieci kontaktów na LinkedIn. Właśnie dlatego warto dowiedzieć się o tym nieco więcej i działać skuteczniej.
Jak rozwijać sieć w LinkedIn?
Co to znaczy nawiąż kontakt na LinkedIn?
Dokładna odpowiedź na to pytanie będzie wymagała głębszego wyjaśnienia. Na LinkedIn istnieją bowiem 2 rodzaje powiązania pomiędzy dwoma kontami prywatnymi:
- Nawiązanie kontaktu
- Obserwacja
Powiązania te niosą za sobą bardzo odmienne konsekwencje. Zanim cokolwiek klikniesz warto abyś zrozumiał, na czym dokładnie polega różnica między nimi.
Obserwacja na LinkedIn
Nawiązanie kontaktu na LinkedIn
Nawiązanie kontaktu w odróżnieniu od obserwacji jest interakcją obustronną. Nawiązując kontakt będziesz obserwował aktywność danej osoby i odwrotnie. Jest to najbardziej korzystna dla Ciebie forma.
Jeżeli ktoś posiada konto Twórcy to nie oznacza, że nie ma możliwości nawiązania kontaktu. Istnieje możliwość nawiązania kontaktu z osobami posiadającymi konto twórcy, pod warunkiem, że nie ma pełnej puli 30000 osób w sieci. W tym celu należy kliknąć “więcej” i wybrać “nawiąż kontakt”. W takim wypadku interakcja będzie obustronna, a my dostajemy szansę przedstawienia swojej działalności na LinkedIn nawet celebrytą.
Tak więc jak rozwijać sieć w LinkedIn skutecznie? Nie zapominamy o nawiązywaniu kontaktów.
Jak zaprosić do kontaktu na LinkedIn?
Podobnie jak poprzednio i tu odpowiedź wymaga szerszego wyjaśnienia. Zacznijmy do tego, że budowanie sieci kontaktów to proces. Jego zadaniem jest osiągnięcie jak największej sieci wartościowych osób przy jak najmniejszej ilości czasu i pracy.
Budowanie sieci kontaktów polega na systematycznym wysyłaniu zaproszeń, które mogą jednak zostać przyjęte lub odrzucone. Twoja siec będzie powiększać się tym szybciej im więcej osób będzie akceptować Twoje zaproszenia.
Współczynnik akceptacji zaproszeń
Wysyłanie zaproszeń na LinkedIn
Musisz widzieć, nawiązywanie kontaktów na LinkedIn przez komputer różni się nieco od działania w aplikacji mobilnej. Po kliknięciu „nawiąż kontakt” na komputerze pojawi się możliwość dodania notki powitalnej. Jest to krótka wiadomość, która może znacznie podnieść współczynnik akceptacji wysyłanych zaproszeń. Warto więc przetestować kilka wersji i sprawdzić, która z nich najlepiej działa u Ciebie.
Kogo zaprosić na LinkedIn?
Dlaczego warto nieco bardziej pochylić się nad odpowiedzią na to pytanie? Jeżeli Twoja sieć będzie składała się z zupełnie przypadkowych osób to bardzo trudno będzie Ci osiągnąć konkretne cele biznesowe.
Unikaj więc:
- Klikanie na oślep w każde „nawiązanie kontaktów”
- Rozpraszania sieci kontaktów
Im lepiej opiszesz swojego idealnego klienta, lub pracownika tym precyzyjniej będziesz mógł zapraszać osoby do swojej sieci. Do tego celu służy dokument: „Avatar Klienta”.
Awatar Klienta
Przygotowanie Awatara Klienta wymaga opisania takich zagadnień persony jak:
- Geografia
- Demografia
- Behawiorystka
Dokument jaki przygotowuję na zajęcia z moimi klientami to nierzadko 10, lub nawet 20 stron dokładnego opisu. Posiadając taki opis, wiesz bardzo dokładnie z kim chciałbyś współpracować i jak rozwijać sieć w LinkedIn.
Jeżeli jeszcze nie masz swojego idealnego awatara klienta, to nic nie szkodzi. Z przyjemnością pomogę Ci go stworzyć Kliknij już teraz, a umówimy się na Bezpłatną Konsultację.
Skąd wziąć odpowiednie osoby?
Wyszukiwarka osób na LinkedIn
Podejście kreatywne
Ile osób można zaprosić na LinkedIn?
Jak zapraszać więcej osób na LinkedIn?
Jeżeli zwiększysz swoją aktywność na LinkedIn tzn. Będziesz:
- Systematycznie publikował
- Udzielał się w dyskusjach
- Reagował
wtedy Twój limit wysłanych zaproszeń także wzrośnie. Z mojego doświadczenia wynika, że aktywni użytkownicy mogą zaprosić nawet do 60 osób dziennie. Jest to więc ogromna różnica dla, której warto się postarać.
Czy zaakceptować wszystkie zaproszenia na LinkedIn?
Tu odpowiedź jest jasna – zdecydowanie nie! Od Ciebie zależy jednak jak „wąskie sito” przyjmiesz. Pamiętaj, że masz miejsce na 30000 osób. Jeżeli przyjmujesz masowo do sieci osoby, które są dalekie od Twojej idealnej persony z awatara to tylko blokujesz miejsca.
Pamiętajmy, że zależy Ci przede wszystkim na osobach które są:
- zgodne z Twoim Awatarem Klienta
- posiadają zdjęcie profilowe
- mają uzupełniony nagłówek
- użyły funkcji „Dodaj notkę”
Jeżeli ktoś nie ma zdjęcia profilowego, a w nagłówku pusto, to powinieneś takie zaproszenia odrzucać. Gdyby ktoś taki pukał do Twoich drzwi to z pewnością nie wpuściłbyś go do domu. Czemu więc miałbyś wpuszczać go do sieci. Oczywiście decyzja jak działać należy do ciebie, jednak stworzenie sita może zaowocować i pomóc w odpowiedzi jak rozwijać sieć w LinkedIn.
Co zrobić, gdy zbliżę się do 30 tys kontaktów?
Zdobycie 30000 kontaktów wcale nie jest końcem Twojej przygody z budowaniem sieci kontaktów. Właśnie tutaj przydaje się opcja, o której mówiłem już wcześniej. Jest to najwyższy czas aby pod Twoim zdjęciem profilowym znalazł się przycisk „obserwuj”. Od tej chwili ludzie mogą Ciebie obserwować bez konieczności nawiązywania obopólnego kontaktu. Jeżeli ktoś Cię poprosi o nawiązanie kontaktu, to oczywiście możesz się na to zgodzić, ale nie musisz, o ile będziesz jeszcze miał choćby jedno wolne miejsce. Od tego momentu dajesz możliwość bycia obserwowanym, a Tu już nie ma limitów ilościowych.