Być może już uzupełniłeś swój profil osobisty LinkedIn, ale czy na pewno? W swojej podstawowej wersji nie posiada on wielu ważnych sekcji. Mam na myli np.: sekcja polecane na LinkedIn. Jest ona bardzo ważna i może pomóc Ci realizować cele biznesowe. Zwiększenie sprzedaży, pozyskiwanie leadów, kierowanie ruchu na stronę, budowanie pożądanego wizerunku eksperta. To tylko kilka z wielu możliwości umiejętnego wykorzystania tej sekcji. Być może jeszcze nie włączyłeś jej na profilu, ale po tym artykule gwarantuje Ci, że włączysz ją bardzo szybko. Zdobyta, a nie wykorzystana wiedza nie będzie dawała Ci spokoju. To co? jesteś gotów, by stworzyć najlepszy profil LinkedIn? Zaczynamy?
Spis treści
Sekcja polecane na LinkedIn - jak ją włączyć?
Twój profil LinkedIn ma sekcje, które domyślnie, czyli w wersji podstawowej są nieaktywne. Jedną z nich jest sekcja LinkedIn Featured. Aby ją włączyć wyświetl swój profil osobisty i kliknij „dodaj część do profilu” następnie przejdź do części „Polecane” i dodaj wybrane treści. Dokładną instrukcję graficzną przedstawiam poniżej.
Po kliknięciu w „dodaj części w profilu” pojawi się kolejne okno.
Każdy dobry profil powinien posiadać tą sekcją uzupełnioną, moim zdaniem jest ona nie mniej ważna niż zdjęcie profilowe. W ten sposób pokazujesz co masz do zaoferowania odbiorcy, a przecież profil osobisty powinien być nośnikiem własnie tych informacji.
Dobry profil czyli jaki?
Jak sprawdzić czy posiadasz dobrze uzupełniony profil LinkedIn? Wystarczy wykonać Test Jaskiniowca. Jest to test, w którym postronna osoba odwiedzająca profil ma po 10 sekundach odpowiedzieć na 4 pytania:
- w jakiej branży działasz?
- jaki jest Twój TOP produkt?
- jakie rozwiązujesz problemy?
- dlaczego to właśnie Ty jesteś najlepszą do tego osobą?
Test jest prosty więc wyświetl swój profil i pokaż go kilku osobom, a później zadaj im te pytania. Jeżeli odpowiedzi będą prawidłowe to znaczy że przeszedłeś test pomyślnie i posiadasz profesjonalny profil LinkedIn.
Z mojego doświadczenia jest to możliwe tylko wtedy, gdy uzupełnione są takie elementy profilu jak:
- baner
- nagłówek
- sekcja polecane
Dlaczego warto uzupełnić profil o sekcję polecane?
Z pewnością wiesz, że aby ktoś mógł zobaczyć Twoją tablicę opublikowanych postów na LinkedIn, to musi wejść w Twoją aktywność, a następnie przesortować ją na same publikacje. Dopiero wtedy może zapoznać się z tym, co opublikowałeś. Przyznasz, że ścieżka jest bardzo długa. Warto byłoby, aby już przy pierwszym spojrzeniu na Twój profil osobisty odwiedzający zapoznał się z Twoimi najważniejszymi treściami. A co to właściwie oznacza „najważniejsze treści”?
Tu właśnie chciałbym przejść do przedstawienia 9 sposobów na wykorzystanie sekcji polecane na profilu osobistym LinkedIn.
Stwórz mistrzowski profil dzięki Sekcji Polecane
Przejdę teraz do 9 najlepszych sposobów uzupełnienia sekcji polecane. Część z nich możesz zobaczyć odwiedzając mój profil na LinkedIn. Dzięki nim będziesz mógł nie tylko przejść Test Jaskiniowca, ale także realizować konkretne cele biznesowe. Zacznijmy więc od pierwszej propozycji.
Wykonane Realizacje
Pierwszym pomysłem na wykorzystanie sekcji polecane jest pokazanie Twoich wykonanych realizacji. Co mam na myśli? Jako przedsiębiorca, z pewnością masz na swoim koncie wiele ukończonych projektów, którymi warto się pochwalić. Świetnym pomysłem byłoby opublikowanie postów, w których dokładnie przedstawiasz problemy z jakimi borykali się Twoi klienci. Postaraj się szczegółowo opisać jak Ty i Twoja firma przeprowadziliście ich od punktu a do punktu b. Czyli od problemów, aż po rozwiązania. W ten sposób obrazowo poinformujesz użytkowników LinkedIn, co oferujesz. Osoby z podobnymi problemami intuicyjnie zrozumieją, że jesteś w stanie pomóc również im.
Praktyczne porady
Kolejną możliwością jest stworzenie i zamieszczenie w sekcji profilu posta z praktycznymi poradami dla Twoich klientów. Jego celem będzie pokazanie, że jesteś ekspertem w swojej branży. W ten sposób udowodnisz, że jesteś:
- Zaznajomiony z bieżącymi nowinkami
- Świadomy jakie branża kryje problemy i posiadasz na nie działające rozwiązania
- Gotowy na ciekawe i nowatorskie podejścia do tematu
W ten sposób jesteś w stanie stworzyć potrzebę, w której Ty będziesz specjalistą, a Twój klient coraz bardziej będzie chciał zacząć z Tobą współpracę. Bo od kogo lepiej kupować rozwiązania jak nie od eksperta? Własnie dlatego marka eksperta jest tak pożądana.
Opinie klientów
Następnie warto przedstawić w części profilu „Polecane” opinie zadowolonych klientów. Klientów, których dotychczas obsługiwałeś. Jest to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na rozbijanie obiekcji przyszłych odbiorców.
Badania pokazują, że opinie zadowolonych klientów działają na cały proces sprzedaży dużo mocniej, niż nawet dyplomy wyższych uczelni, czy zdobyte certyfikaty. Jest tak prawdopodobnie dlatego, że potencjalni klienci z większą łatwością identyfikują się z innymi klientami. Osobami będącymi jeszcze niedawno na ich miejscu. W ten sposób profil LinkedIn prezentuje Twoją wypracowane pozycję.
Jak prezentować opinie zadowolonych klientów?
Mistrzowski profil powinien w sekcji polecane zawierać opinie zadowolonych klientów. Możesz zrobić to w następujący sposób:
- Skup się na swoim najbardziej kluczowym, lub znanym kliencie
- Dodaj kilka zebranych opinii klientów na temat Twojej pracy
- Dodaj screena z opinią, którą masz na swoim profilu LinkedIn
Oczywiście podane sposoby można ze sobą mieszać. Przykładowo, możesz wyróżnić najważniejszą opinię i zaraz po niej dodać kilka następnych. Razem będą wzbudzać większe zaufanie i podkreślać Twoje zaangażowanie.
Zbieraj pochlebne opinie i pokaż je całemu światu.
Zdobyte nagrody
Opinie klientów mamy za sobą. Dodatkowo profil LinkedIn w sekcji polecane może przedstawiać zdobyte nagrody, które być może wygrałeś w branżowych konkursach lub innych plebiscytach. Będą one piękną ozdobą Twojego profilu.
Być może obecnie statuetki, czy dyplomy zdobią jedynie Twoje biuro, a to błąd, czyste marnotrawstwo! Twoje osiągnięcia powinny zobaczyć tłumy, do tego przecież profil LinkedIn został stworzony. Taka prezentacja z pewnością podniesie Twoją wiarygodność i warto jest się tym pochwalić. Pokaż się od najlepszej strony i nie trać czasu na fałszywą skromność.
Dlaczego Sekcja „Polecane” idealnie się do tego nadaję? Ponieważ opublikowanie informacji o nagrodach w poście szybko by się straciła na tablicy w gąszczu kolejnych publikacji. Późniejsze odszukanie jej przez klientów graniczyło by z cudem. Za to w Twojej części polecane błyszczałaby pięknym blaskiem przez cały czas, wzmacniając Twoją pozycję eksperta. Jest to rynkowa przewaga, którą warto podkreślać.
Linkowanie do Bloga
Wykorzystamy tu kolejną możliwość portalu LinkedIn, czyli kierowanie na Twoją stronę. Jeżeli prowadzisz Bloga, to zamieść koniecznie link do niego w swojej sekcji polecane na LinkedIn. Warto również dodawać poszczególne artykuły, które szczególnie się wyróżniają. Rozpoznasz je po największej ilości:
- Odwiedzin
- Napisanych komentarzy
To właśnie te teksty i linki do nich powinny znaleźć się w Twojej sekcji Polecane. Dlaczego? Ponieważ mają jest duża szansa, że klient zdecyduje się wejść na Twoją stronę.
Wykorzystaj ruch na stronie www
Co do samej strony, warto by posiadała pixel facebooka, zapis na newsletter oraz konkretne CTA – call to action. W ten sposób zapewnisz sobie największą szansę na dalszy kontakt i owocną współpracę.
Tak więc naprawdę warto dodawać linki w sekcji „Polecane” przekierowujące ludzi na bloga. Wciągać klientów w swój świat, a z tego miejsca już tylko mały krok dzieli ich od skorzystania z Twojej oferty.
Materiały Video na profilu LinkedIn
Jednym z lepiej działających sposobów na zmniejszenie dystansu z klientem jest bezpośrednie spotkanie. W Internecie jest to oczywiście niemożliwe, jednak możesz temu zaradzić. Na swoim profilu osobistym w części polecane możesz zamieścić materiały Video. Mogą one być zamieszczone bezpośrednio na LinkedIn lub pochodzić z YouTube lub Vimeo.
Zbuduj zaufanie wykorzystując profil osobisty
Jeżeli sam nagrywasz, to warto aby w Twojej sekcji Polecane znalazły się należące do Ciebie filmiki, wzbudzą one większe zaufanie. Będzie to działać jak wyróżnik, dzięki któremu nie zginiesz w tłumie. Podobnie jak w moim przypadku przełamiesz pierwszą barierę kontaktu i zaczniesz systematycznie budować relacje z odbiorcami. Będą oni mieć wrażenie, że już Cię dobrze znają.
Oferta Sprzedaży
Sekcja Polecane jest również dobrym miejscem do bardziej bezpośredniej sprzedaży. Wystarczy przygotować ofertę na TOP produkt opublikować w formie posta i przypiąć na wyróżnioną tablicę. W ten sposób sprytnie skracasz drogę klienta do kupienia Twoich produktów lub usług. Przy okazji zwiększasz dochody firmy, zmieniając LinkedIn w następne narzędzie sprzedaży.
Odkryj ofertę Warsztatów z LinkedIn klikając w link
Międzynarodowa platforma LinkedIn na tą chwilę obsługuje 740 milionów kont. Z tego przypada 6 milionów kont z samej Polski. Dlatego warto ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży.
Pozyskiwanie Leadów przez profil prywatny
Następnym kreatywnym pomysłem na wykorzystanie sekcji polecane będzie generowanie leadów. Jeżeli na swojej stronie internetowej posiadasz darmowe materiały, takie np. jak:
- e-book,
- pliki pdf,
- filmy wideo,
- krótkie poradniki,
to warto dać do nich odnośnik z możliwością pobrania w zamian za pozostawienie adresu email albo telefonu.
Przy bardziej skomplikowanych produktach i usługach takie działanie jest naprawdę pomocne. Może stać się ważnym elementem lejka sprzedażowego do którego początkowo trafia wiele leadów. Następnie możesz zaproponować możliwość zakupu, lub umówienia się na bezpłatną konsultację, jak w moim przypadku. Tak więc to sposób, który także ja wykorzystuję praktycznie na co dzień.
Ty także możesz pobrać ten darmowy E-book klikając tutaj.
Zwiększenie Zasięgów
Ostatnim sposobem wykorzystania sekcji polecane jest zwiększenie Twoich zasięgów. Wykorzystaj do tego posty o największych zasięgach. Skoro już wcześniej wygenerowały duże zainteresowanie w Twojej grupy odbiorców, to warto ich stale używać. Ludzie pierwszy raz odwiedzający Twój profil osobisty od razu dostaną potwierdzenie Twoich kompetencji. Zapewniam, że tego typu social proof (czyli społeczny dowód słuszności) mocno działa na klientów i przyniesie zwrot w czasie krótszym niż myślisz.
Różnorodność treści
- post z ciekawą treścią,
- video,
- link do swojej strony.
Korzystaj z tej sekcji profilu maksymalnie. Pamiętaj, że będzie ona widoczna przy każdym wyświetleniu profilu. Uzupełnienie profilu nie zajmie Ci dużo czasu, a później będziesz przez długi czas cieszyć się profitami.
Podsumowanie Sekcja Polecane na LinkedIn
Jak widzisz sekcja polecane na LinkedIn wyraźnie pomaga w realizacji celów biznesowych. Jeżeli więc wdrożysz tą część profilu to może mieć to realny wpływ na Twój biznes. Klienci o wiele szybciej dowiedzą się co oferujesz i kim jesteś.
Mam nadzieję, że teraz naprawdę wiesz jak można wykorzystać sekcję Polecane na LinkedIn profil. Na pewno poszerzyły się Twoje informacje o profilu LinkedIn. Pamietam, kiedy ja to odkryłem to od razu chciałem to wdrożyć. Tak więc zachęcam Cię do uzupełnienia sekcji linkedin featured.
Jeżeli masz jakieś pytania to pozostaw komentarz, lub umów się na bezpłatną konsultację. Chętnie poznam Twoje cele biznesowe i poszkamy sposobów ich realizacji.