fbpx

Profil na LinkedIn ⭐ 5 elementów pozyskiwania nowych klientów

Jak stworzyć profil na LinkedIn, który pozyskuje nowych klientów i w efekcie zwiększy Twoją sprzedaż? Na tej największej platformie biznesowej na świecie, ciągły rozwój jest kluczem do sukcesu. Dlatego warto posiadać mistrzowski profil i poznawać coraz to nowsze techniki, które pomagają pozyskać nowych klientów. W tym artykule chcę opowiedzieć o 5 elementach konta, wartych do wdrożenia do Twojego profilu. Użycie ich z pewnością przyniosą korzyści, a ty będziesz mógł skuteczniej rozwijać biznes. Jeżeli jesteś odpowiedzialny w firmie za sprzedaż, jesteś właścicielem bądź handlowcem, to zapraszam Cię do przeczytania tego artykułu do końca. To co? Zaczynamy!

Spis treści

Jak założyć profil, który sprzedaje

Zasada jest dość prosta.

Widoczność = sprzedaż

Im więcej osób Cię zobaczy tym statystycznie wzrasta szansa, że zwiększy się Twoja sprzedaż. Warto więc dążyć poprzez swój profil użytkownika do jak największych zasięgów. Na widoczność profilu wpływ ma wiele czynników, główne z nich to:

  • spersonalizowany adres url profilu
  • stopień uzupełnienia profilu
  • częstotliwość publikacji
  • wielkość sieci kontaktów
  • ilość aktywności w postaci komentarzy i reakcji

W ten sposób można stworzyć mistrzowski profilW tym artykule zajmiemy się pięcioma głównymi elementami profilu, które moim zdaniem mają na sprzedaż największy wpływ.

jak stworzyć dobry profil na LinkedIn

Zdjęcie Profilowe

Zdjęcie profilowe na LinkedIn -z pewnością słyszałeś o nim już bardzo wiele. Niemniej chodząc po platformie LinkedIn dalej widzę, że są z tym częste problemy. Posiadanie dobrego zdjęcia jest szczególnie ważne dla osób zajmujących się sprzedażą. Przypomnę więc jeszcze raz, że głównym zadaniem zdjęcia profilowego, jest wzbudzenie zaufania. Nierzadko to właśnie na jego podstawie ludzie będą budować pierwsze wrażenie. Im większy poziom zaufania tym większa szansa na pozyskanie nowego klienta i sukces w sprzedaży.

Zdjęcie profilowe, a budowanie sieci kontaktów

Kiedy wysyłasz zaproszenie do nawiązania kontaktu to jest trochę tak jak zapukałbyś do czyich drzwi, podczas sprzedaży bezpośredniej D2D. Pierwsza ocena Twojej osoby zaczyna się, gdy gospodarz sprawdza przez otwór w drzwiach by sprawdzić kto przyszedł. Od tego czy zobaczy uśmiechniętą, pełną pasji twarz, czy znudzoną życiem i pracą osobę, zależy jak przebiegnie dalsza konwersacja. Przy złym pierwszym wrażeniu w ogóle może do niej nie dojść.

Jak wybrać zdjęcie profilowe

Profil osoby, która chce osiągać na LinkedIn sukcesy powinien być maksymalnie dopasowany pod grupę docelową czy pod idealnego klienta. Jeżeli nie opisałeś jeszcze bardzo dokłądnie swojej idealnej persony to poniżej przedstawiam uniwersalne założenia. Zdjęcie powinno być:

  • wykadrowane tak aby było widać głowę z popiersiem,
  • wzrok powinien być skierowany do obiektywu,
  • miłym, mieć przystępny wyraz twarzy z pogodną minę,
  • pewnym siebie.
zdjęcie profilowe na LinkedIn

W ten sposób zostaniesz odebrany jako osoba godna zaufanie, z którą warto nawiązać współpracę. Zwiększysz realnie swoją szansę na szybsze budowanie sieci kontaktów. Warto mieć profilowe, na podstawie którego inni chętnie przyjmują Cię do swojej sieci kontaktów.

Dobry profil przekazuje informacje

Jeżeli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż powinieneś stworzyć swój profil i dopasować go pod potrzeby swoich klientów. Już na pierwszy rzut oka powinni oni dowiedzieć się w jakiej działasz branży, jakie są Twoje przewagi i jaki jest Twój TOP produkt. Użytkownicy LinkedIn bardzo cierpią odwiedzając profile, które w łatwy sposób nie przedstawiają ważnych dla nich informacji. Dlatego teraz opiszę Ci bardzo często stosowany przez mnie Test Jaskiniowca, dzięki któremu będziesz mógł samodzielnie sprawdzić profil LinkedIn

 

Test Jaskiniowca

W teście jaskiniowca chodzi o to, by osoba odwiedzająca profil już po kilku sekundach dowiedziała się najważniejszych informacji. Pamiętaj, że masz jedynie 10 sekund na poinformowanie potencjalnych klientów kim jesteś, jakie problemy rozwiązujesz i jaki jest Twój top produkt. Z reguły nikt więcej czasu nie poświęci na przeszukiwanie profilu, a w konsekwencji nie będzie wiedział czym się konkretnie zajmujesz

Osoba postronna po wizycie na Twoim profilu powinna bez problemu wiedzieć:

  • jaką reprezentuje branżę

  • jakie rozwiązuje problemy dla swoich klientów

  • jaki jest jego top produkt

  • dlaczego to właśnie z Tobą warto współpracować

Jeżeli postronna osoba odwiedzająca Twój profil jest w stanie w ciągu kilku sekund się tego wszystkiego dowiedzieć to znaczy należą Ci się spore gratulacje! W przeciwnym wypadku wybrany profil ewidentnie wymaga szybkiej poprawy.

Jak stworzyć profil wykorzystując Baner

Co zrobić, by przejść pozytywnie test jaskiniowca? Uzupełnij swój profil o dobry baner i nagłówek. Mistrzowski profil nie pozostawia żadnego elementu przypadkowi. Baner to ogromna powierzchnia reklamowa, która może być zagospodarowana graficznie na najróżniejsze sposoby. Pamiętaj, że może on zawierać nie tylko zdjęcia, ale także teksty.

Więcej o tym pisałem w poprzednim artykule poświęconym tylko zdjęciu w tle na LinkedIn.

Jak uzupełnić profil osobisty o nagłówek

Teraz skupmy się na nagłówku. Masz tam naprawdę sporo miejsca do wykorzystania. Te 3 linijki tekstu powinny wystarczyć na zawarcie najważniejszych informacji. Jeszcze raz o nich napiszmy: na jakim stanowisku pracujesz i w jakiej branży, jaki jest Twój top produkt i jakie problemy rozwiązujesz. W ten sposób, dzięki odpowiedniemu banerowi i nagłówkowi z pewnością przejdziesz pozytywnie Test Jaskiniowca. Dla większej wprawy warto wchodzić na inne profile i samemu je oceniać. Takie działania będą skarbnicą nowych inspiracji.

Profil na LinkedIn ⭐ 5 elementów pozyskiwania nowych klientów

Jeżeli nie masz nikogo kto mógłby pomóc Ci w ocenie Twojego profilu, to kliknij w menu górnym tej strony przycisk „umów się na bezpłatną konsultację” a podczas niej sprawdzimy Twój profil. Zapraszam Cię także do pobrania Bezpłatnego Audytu Twojego konta na LinkedIn. Kliknij poniżej by go pobrać.

„O Mnie” czyli podsumowanie zawodowe

Kiedy uzupełniałeś swój profesjonalny profil nie mogłeś pominąć rubryki „O Mnie”. Zauważyłem, że koncepcji na uzupełnienie jej jest bardzo wiele. Nie twierdzę, że wszystkie one są błędne, chciałbym jednak wskazać jak można wykorzystać tą część profilu, by sprzyjała zwiększeniu sprzedaży.

Z badań wynika, że ilość tekstu którą powinieneś tam zamieścić, nie powinna przekroczyć 30 sekund czytania. Mało kto z Twoich klientów poświęci więcej czasu na czytanie. W tym miejscu możesz odpowiedzieć na ważne z punktu widzenia klienta pytania.

  • Dlaczego warto ze mną współpracować?

  • Czym odróżniam się od konkurencji?

  • Jaka jest moja top przewaga konkurencyjna?

Zachęcam do przemyślenia odpowiedzi na te pytania. 

Przewaga konkurencyjna

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że to nie lada wyzwanie. Tym bardziej, gdy sprzedajemy taki sam produkt jak setki innych sprzedawców. Warto wtedy zastanowić się np.: nad lekką zmianą oferty. Tylko co takiego możemy zrobić? Co możemy zmienić w firmie, by móc później się tym pochwalić?

Najlepiej byłoby zapytać samego klienta, na czym mu najbardziej zależy w korzystaniu z produkt, lub usługi albo co sam by w nim zmienił by być bardziej zadowolonym. Z doświadczenia wiem, że można rozwązyć:

  • sposób obsługi klienta

  • jakość serwisu

  • dać dłuższą gwarancję, lub ułatwić dostęp do usługi gwarancyjnej w razie napraw

  • zmienić opakowania

  • zadbać o szybszą wysyłkę

Możliwe, że takie podejście do klienta już zostało wdrożone w Twojej firmie i działa od dawna. Wtedy warto sprawdzić, czy już zostało to odpowiednio wyartykułowane. Czy klient o tym wie i zdaje sobie sprawę, co to dla niego oznacza.

W każdym razie, jeżeli chciałbyś zwiększyć swoją sprzedaż i pozyskiwać nowych klientów, to warto do tego wykorzystać sekcję „O Mnie”. Poniżej, dla przykładu moje przewagi konkurencyjne.

Opinie klientów to przepis na mistrzowski profil

LinkedIn to medium społecznościowe, które pozwala na wchodzenie użytkownikom w liczne interakcje. Reagowanie i komentowanie oczywiście ma swoje zalety ale najważniejszą z nich jest rekomendowanie innych użytkowników portalu LinkedIn. Jest to zaleta dzięki, której bez wątpienia warto założyć profil i wykorzystać aż dwa obszary profilu LinkedIn. Twój profil osobisty LinkedIn zawiera bowiem możliwość:

  • potwierdzania umiejętności

  • gromadzenia rekomendacji

Rozdzielam umiejętności i rekomendacje, ponieważ LinkedIn pozwala na dwa sposoby aby klient mógł potwierdził Twoje kompetencje. Dlaczego warto je zbierać? Klienci chętniej kupują od osób z wieloma pozytywnymi opiniami. Badania jasno wskazują, że rekomendacje są cenione nawet bardziej od ukończonych studiów, czy zdobytych certyfikatów.

 

Jak pisać rekomendacje na LinkedIn

Potwierdzenie umiejętności

Jeżeli chcesz świadomie prowadzić swój profil, ku zwiększeniu sprzedaży to konieczne będzie gromadzenie coraz większej ilości potwierdzeń Twoich kompetencji. Jeżeli jeszcze nie wiesz o co chodzi, to wyświetl swój profil i zejdź niżej, tam znajduje się sekcja „Umiejętności”. Każdy profil standardowo wyświetla 3 kluczowe umiejętności i powinny się tyczyć dokładnie tego na czym zarabiasz.

Często widzę w tym miejscu, że ludzi zajmujący się sprzedażą dodają umiejętności typu „znajomość Excela”, jest to ogromny błąd, bo nie za ta umiejętność klient finalnie płaci, no chyba, że sprzedajesz rozwiązania pakietu office.

Umiejętności na LinkedIn

Jak stworzyć dobry profil dzięki rekomendacjom

Oprócz szybkiego potwierdzenia umiejętności Twój profil ma jeszcze jedną możliwość gromadzenia dobrych opinii, są to pisemne rekomendacje. Każdy z użytkowników portalu LinkedIn może poprosić innego użytkownika o wystawienie pisemnej rekomendacji.

jak pozyskiwać opinie na LinkedIn

Z moich obserwacji takie rekomendacje na LinkedIn są dużo bardziej cenione jakiekolwiek inne wystawione w Google, czy Facebooku. Dlaczego? Choćby z tego powodu, że podrobienie opinii na LinkedIn jest bardzo trudne, lub nawet niemożliwe. Na LinkedIn w zasadzie nie ma fejkowych kont. Jeżeli posiadasz 50, czy 150 rekomendacji wystawionych z imienia i nazwiska, to każdy może samemu przeanalizować ich autentyczność i odwiedzić konto poszczególnych użytkowników.

Warto poprosić swoich najlepszych klientów. Najłatwiejszym sposobem na ich zdobycie będzie poproszenie o wystawianie takiej pisemnej rekomendacji. Możesz to zrobić wchodząc na profil danej osoby klikając przycisk „Więcej”. Po rozwinięciu poszukaj łącza „Poproś o Rekomendacje”. Masz również możliwość wysłania takiej notki z napisaniem czego rekomendacja może dotyczyć.

Zaufanie dzięki poleceniom

Podstawą w sprzedaży jest zaufanie. Posiadanie zestawu potwierdzeń umiejętności i rekomendacji sprawia, że w oczach potencjalnego klienta jesteś o wiele bardziej godny zaufania niż Twoja konkurencja. Oczywiście, każda z poszczególnych sekcji profilu może mieć na to wpływ ale te dwie mają szczególne znaczenie.

Sprzedaż na LinkedIn

Profesjonalny profil zawiera wykonane realizacje

Jeżeli chcesz uzupełnić profil o wszystkie niezbędne dla klientów informacje to koniecznie muszą znaleźć się na nim informacje dotyczące wykonanych realizacji. Na Twojej głównej stronie LinkedIn nie posiada takiej sekcji, ale budowanie profilu LinkedIn to także systematyczna komunikacja. To właśnie w postach możesz chwalić się tym co udało się Twojej firmie zrobić dla klientów. Pokazać jakie problemy rozwiązaliście, jak szybko, jak skutecznie.

 

Ważny element profilu LinkedIn to sekcja Polecane. Jeżeli jakieś realizacje są szczególnie ważne dla Twojego wizerunku to taki post możesz umieścić właśnie w tej sekcji. Im więcej tego typu informacji opublikujesz na LinkedIn, tym mniejsza będzie obawa nowego klienta przed zakupem.

Jak ocenić profil osobisty?

Sam LinkedIn udostępnia do Twojej dyspozycji 2 narzędzia do mierzenia jakości i skuteczności Twojego profilu. Jednym z nic jest „LinkedIn profil Strenght”, który podczas tworzenia konta podpowiada Ci jak uzupełnić profil, czyli w której sekcji profilu powinieneś jeszcze coś dodać.

Jak stworzyć dobry profili pomaga także wskaźnik SSI – Social Selling Index. O tym narzędziu pisałem w osobnym artykule. SSI wskazuje nie tylko jak uzupełnić profil, a wspiera budowanie profilu na LinkedIn. Mówi jak działać w systematycznej aktywności.

Social Selling LinkedIn szkolenie

Jak stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn

W ten sposób dobrnęliśmy do końca, a Ty już znasz 5 elementów by zbudować mistrzowski profil na LinkedIn, który pozyskuje nowych klientów. Jestem przekonany, że wdrażając tą wiedzę w życie zwiększysz swoją sprzedaż.

Jeżeli chcesz umieścić swój profil na liście TOP sprzedawców w swojej branży to zacznij od wyświetlenia swojego profilu i sam dokonaj oceny, co jeszcze musisz poprawić. Jeżeli pojawią się jakieś pytania, to kliknij poniżej i umów bezpłatną konsultację. Będzie mi bardzo miło Cię poznać.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments