Budowanie marki na Linkedin - 5 przydatnych funkcjonalności

Budowanie marki na Linkedin – 5 przydatnych funkcjonalności

163248524_2353915701407520_5559659439530451348_o
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Jeśli LinkedIn nie jest częścią Twojej strategii marketingowej, to obecnie jest doskonały czas na to by się nad tym zastanowić. 

W 2021 LinkedIn jest najbardziej zaufaną siecią społecznościową. Dodatkowo jako jedyna trzyma wysoki poziom profesjonalizmu. Jest to idealne miejsce dla firm działających w segmencie B2B.

W tym artykule podzielimy się 5 funkcjonalnościami, które pomogą Ci szybko zobaczyć efekty pracy. Budowanie marki na LinkedIn, przestanie być tak trudne jak myślałeś wcześniej. 

Funkcjonalność #1: Transmisje Live

Obecna sytuacja na świecie otworzyła wiele osób na działania online. Jest to więc doskonały okres do robienia transmisji live. 

Tego typu działania stały się dla nas codziennością. Dużo chętniej bierzemy aktywny udział w tego typu transmisjach. Czy to poprzez odpowiadanie na pytania prowadzącego, czy samemu przejmująć inicjatywe. Taka interakcja sprawia, że budujemy społeczność wokół naszej marki. 

Biorąc to pod uwagę, wprowadzenie LinkedIn Live zostało dodane w idealnym czasie. 

Według statystyk udostępnionych przez platformę, live ma 24 razy więcej reakcji niż zwykłe nagrania video.

Ponieważ jest to stosunkowo nowa funkcjonalność ma ona swoje ograniczenia. Warto więc na początek zapoznać się z informacjami o niej.

Budowanie marki na LinkedIn - transmisja na żywo

Post: Bartłomiej Kaczmarek, zobacz profil

Funkcjonalność #2: Wymowa Imienia

Wymowa naszego imienia to kolejna bardzo ciekawa funkcjonalność. Mimo, że na pierwszy rzut oka może wydawać się ona mało ważna to kryje się w niej ogromny potencjał. 

Zacznijmy jednak od tego czym dokładnie jest ten system. Ta funkcjonalność pozwala nam na nagranie 10 sekund klipu audio i dodanie go do naszego profilu. Ma ono pokazać odwiedzającym jak w prawidłowy sposób wymówić nasze imię i nazwisko. 

Prawidłowa wymowa nie jest tylko uprzejmością ale wpływa na to jak odbieramy osobę, która się do nas zwraca. 

Wyobraźmy sobie, że mamy spotkanie biznesowe na którym będą osoby z innego kraju. To co możemy zrobić przed spotkaniem to sprawdzić jak prawidłowo wymawiać imiona tych osób. Zrobi to na pewno lepsze wrażenie niż jąkanie się czy plątanie w wymowie.

Budowanie marki na LinkedIn - wymowa imienia

Funkcjonalność #3: Reakcje

Jeszcze jakiś czas temu panowało przekonanie, że LinkedIn to platforma bardziej do umieszczenia CV, niż portal społecznościowy. Jednak wystarczy spędzić kilka minut na platformie, by przekonać się, że obecnie jest już zupełnie inaczej. 

Doskonałym tego przykładem jest dodanie różnego rodzaju relacji pod postami, tak samo jak ma to miejsce np. na Facebook. Wprowadzenie tej funkcjonalności pozwala nam reagować bardziej adekwatnie do tego co znajduje się w poście. 

Dalej najszybszym sposobem jest danie lajka. Jednak poświęcenie dłuższej chwili na to by dokładniej odnieść się do posta jest zdecydowanie miłym gestem.

Post: Przemysław Olesiński, zobacz profil.

Funkcjonalność #4: Ankiety

Ankiety na LinkedIn to kolejny doskonały sposób na budowanie zaangażowania w naszej sieci społecznościowej. 

Ankiety mogą służyć zarówno do pytania o lekkie HR-owe sprawy, jak również te bardziej ważne. Następnie możemy zgromadzoną wiedzę wykorzystać w lepszym rozwoju firmy. 

Ciekawym pomysłem jest również wykorzystanie ankiet do budowania produktów. Jak zapewne wiesz, marketing polega na poznaniu potrzeb grupy docelowej. Jakie jest lepszy sposób niż zapytanie wprost o to czego potrzebują? 

Dodatkowo poza wypełnieniem ankiety, możesz zachęcić odbiorców do rozwinięcia swojej myśli w komentarzach. To da Ci jeszcze większe możliwości do poznania swojej społeczności.

Więcej informacji o tym jak tworzyć ankiety znajdziesz tutaj

Budowanie marki na LinkedIn - ankieta

Funkcjonalność #5: Karuzele

Karuzele w LinkedIn nie są nową funkcjonalnością. Tak naprawdę nawet oficjalnie nie istnieją. By je stworzyć trzeba się trochę napracować ale z całą pewnością potrafią przykuć uwagę. 

To o co dokładnie w nich chodzi? Odpowiedź to dokumenty LinkedIn. 

Dokumenty LinkedIn mogą być wyświetlane jako karuzela. Można je wykorzystać do stworzenia ukrytej funkcjonalności jaką jest karuzela obrazków. 

Ponieważ jest to mało spotykana funkcjonalność mocno sugeruje dodanie strzałek, które podpowiedzą odbiorcą co i jak. 

LinkedIn stale się rozwija dodając nowe funkcjonalności dla swojej społeczności ponad 500 milionów użytkowników.

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiemy. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.