3 strategie company brandingu na LinkedIn

3 strategie company brandingu na Linkedin

163248524_2353915701407520_5559659439530451348_o
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

LinkedIn to dalej mocno rozwijająca się sieć w Polsce. Każdego dnia zwiększa się ilość osób pokazujących swoje umiejętności przez ten portal. Jednak jak wygląda sprawa promowania firmy? W tym artykule  poznasz 3 strategie company brandingu na LinkedIn, które możesz wdrożyć natychmiast. 

Należy tutaj zaznaczyć, że omówione strategie są przeznaczone dla konta firmy. Powinny być one robione dodatkowe a największy nacisk powinien być postawiony na konta indywidualnych osób. W końcu bardziej wierzymy realnym osobą, niż firmą. 

Company Branding Na LinkedIn Strategia #1: Wirtualne biuro prasowe

Kiedyś najpopularniejszym medium do wszelkiego rodzaju informacji firmowych były gazety, radio czy telewizja. Obecnie dużo większe zasięgi tego typu treści osiągamy publikująć je w internecie. Konto firmowe może być doskonałym miejscem gdzie będziecie publikować najważniejsze informacje o firmie. 

Kluczowym elementem jest słowo najważniejsze. Każda publikacja czy to na konto firmowe czy osobiste powinno być częścią strategii marketingowej. Oznacza to, że powinno zachęcać odbiorców do wykonania jakiejś akcji. 

Akcje mogą być różne. Zaczynając od polubienia, skomentowania kończąc na zapamiętaniu jakieś informacji o firmie. By to osiągnąć odbiorca musi zobaczyć wartość w poście, musi mieć korzyść z przeczytania go. 

Zobaczmy kilka przykładów.

Prowadzimy drukarnie i przychodzą nam nowe maszyny. Taka rzecz z pozoru może być nudna ale tylko z pozoru. Możemy taką zmianę przedstawić na wiele sposobów:

  • nowe maszyny to jeszcze lepsza jakość wydruku identyfikacji wizualnej klientów
  • to bardziej ekologiczne działanie bo zmniejszyła się np ilość zużywanego prądu
  • może to nowe możliwości druku, dzięki czemu klienci mogą tworzyć jeszcze ciekawsze rzeczy

Pomysłów może być wiele, tym co jest najważniejsze to pokazanie informacji razem z korzyścią dla osoby czytającej.

Company brandingu na Linkedin - wirtualne biuro prasowe

Company Branding Na LinkedIn Strategia #2: Employer branding

Drugą bardzo skuteczną strategią dla firmy jest employer branding. Tego typu strategia jest skierowana do pozyskiwania pracowników. Chcemy w niej pokazać, że warto pracować w Twojej firmie. 

Publikowanie ofert pracy samo w sobie jest mało skuteczne. To co napędza ludzi do podjęcia pracy w danej firmie jest atmosfera. Pokaż jak wygląda praca w Twojej firmie. Jakie są możliwości rozwoju dla pracowników. Co obecni pracownicy myślą o pracy. Mając opracowane wartości firmy pokazuj jak je realizujesz. 

Wiedząc, że w jakieś firmie fajnie się pracuje i samemu szukając pracy. Czy nie zastanowiłbyś się czy nie wysłać tam CV? To pierwszy krok do budowania firmy w, której pracownicy chcą pracować ze względu na jej wizerunek a nie tylko kwotę na wydruku.

3 strategie company brandingu na Linkedin

Company Branding Na LinkedIn Strategia #3: Materiały UGC

Na koniec mniej spotykana opcja w Polskim Internecie. UGC czyli user generated content jak nazwa wskazuje to wszelkiego rodzaju treści, które są tworzone przez użytkowników. 

Mogą to być opinie wystawione w formie pisemnej czy w social mediach. Wpisy na blogu, które opisują Twoją firmę albo Twoje produkty. Wzmianki w gazeta, portalach itd. 

Wszelkiego rodzaju zewnętrzne źródła informacji o firmie są niezwykle ważne. Zwłaszcza gdy są pozytywne. Ufamy opinią innych gdy sami nie wiemy jeszcze co myśleć o danym produkcie czy firmie. Stąd tak popularne stało się bycie obecnie influencerem. 

Dodatkowo udostępniając u siebie tego rodzaju treści zachęcamy naszą społeczność do tworzenia jej. Pokazujemy, że nam zależy na opinii odbiorców. Tym samym stajemy się firmą bliższą klientowi. A jak wiemy klienci lubią tego rodzaju firmy

Company brandingu na Linkedin - Materiały UGC

Którą strategie mam wybrać?

Znamy już strategię, którą mam w takim razie wybrać by zadziałała najlepiej? Nie ma na to jednej odpowiedzi. Ja osobiście polecam firmom skorzystanie z każdej po trochu. 

Każda z opisanych strategii ma jedną wspólną cechę, skupia się nie bezpośrednio na firmie ale na osobach czytających posty. Dając im wartość możemy spokojnie korzystać z wielu strategii. To jaka będzie najlepsza zależy od grupy docelowej. Dlatego nie bój się eksperymentować a następnie sprawdzać wyniki. To gwarantowana droga do sukces Twojej firmy nie tylko na LinkedIn.

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiemy. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.